FM-Radio met RDS-functie en MP3 speler
Moderator: Abeloos
FM-Radio met RDS-functie en MP3 speler
Beste leden,
Voor diegene die op zoek zijn naar een FM-Radio met RDS functie heb ik goed nieuws. Kijk maar eens op deze link:
Samsung Algemeen
Pixmania 1GB Prijs: 88? + Leveringskosten
Pixmania 512MB Prijs: 76? + Leveringskosten
Geen gedoe met batterijen, het toestel wordt opgeladen dmv de USB-poort van je pc en heeft een beloofde autonomie van +- 14u. Voor wie het toestel meeneemt voor langere tijd heb ik deze oplossing gevonden:
Klik hier Prijs: 27? + Leveringskosten
Ik heb hem alvast besteld en laat jullie zo snel mogelijk mijn bevindingen weten
Firechief
Voor diegene die op zoek zijn naar een FM-Radio met RDS functie heb ik goed nieuws. Kijk maar eens op deze link:
Samsung Algemeen
Pixmania 1GB Prijs: 88? + Leveringskosten
Pixmania 512MB Prijs: 76? + Leveringskosten
Geen gedoe met batterijen, het toestel wordt opgeladen dmv de USB-poort van je pc en heeft een beloofde autonomie van +- 14u. Voor wie het toestel meeneemt voor langere tijd heb ik deze oplossing gevonden:
Klik hier Prijs: 27? + Leveringskosten
Ik heb hem alvast besteld en laat jullie zo snel mogelijk mijn bevindingen weten
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

Vergeet niet dat bij dergelijke toestelletjes de kabel van de headset fungeert als antenne. Als je het aansluit op je intercom...weg antenne.
Ik heb een gsm Sony-Ericsson K750i met een zeer goede ingeboude rds-radio, maar ook ik moet de headset gebruiken om een antenne te hebben
Ben toch benieuwd naar de bevindingen
Ik heb een gsm Sony-Ericsson K750i met een zeer goede ingeboude rds-radio, maar ook ik moet de headset gebruiken om een antenne te hebben

Ben toch benieuwd naar de bevindingen

@ Varadero
Ik rijdt nu al meer dan een jaar met zo'n MP3/FM speler, echter zonder RDS, aangesloten op mijn intercom en heb tot nu toe nog geen last gehad van het "antenne-probleem" De verbinding tussen speler en intercom gebeurt dmv een kabeltje dat overeenkomt met deze van de oortjes en bijgevolg de eventuele functie van antenne op zich neemt indien dit zo mocht zijn.
Firechief
Ik rijdt nu al meer dan een jaar met zo'n MP3/FM speler, echter zonder RDS, aangesloten op mijn intercom en heb tot nu toe nog geen last gehad van het "antenne-probleem" De verbinding tussen speler en intercom gebeurt dmv een kabeltje dat overeenkomt met deze van de oortjes en bijgevolg de eventuele functie van antenne op zich neemt indien dit zo mocht zijn.
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

- Pikke senior
- 75 cc
Goed om te vernemen dat dat werkt met die FM radio's. Ik heb nl. 2 Ipods (grote colour van 30GB en kleine shuffle van 1GB) en die geven beiden een zeer goede geluidskwaliteit maar bij Apple hebben ze me de optionele FM radio-ontvanger niet echt aangeraden omdat ze vrezen dat de ontvangst a.g.v de verplaatsingssnelheid niet goed zou zijn... Het grote (huidige) voordeel van een Ipod is dat je die in je auto ook kan gebruiken i.p.v van een cd-lader. In veel nieuwe auto's zit er al standaard een aansluitfiche voor Ipod of die kan worden gekocht als optie (bv bij een Pioneer). Ben je direkt van dat gesleur met cd's af. 

Beste Forummers,
Hij is eindelijk aangekomen na eerst naar een verkeerde plaats te zijn verstuurd. Momenteel is hij aan het opladen (2,5u) en dan gaan we uitvoerig de mogelijkheden bekijken en testen. Binnenkort dus verslag hier over dit toestel.
Firechief
Hij is eindelijk aangekomen na eerst naar een verkeerde plaats te zijn verstuurd. Momenteel is hij aan het opladen (2,5u) en dan gaan we uitvoerig de mogelijkheden bekijken en testen. Binnenkort dus verslag hier over dit toestel.
Firechief

-
- 500 cc
- Contacteer:
ik ben benieuwd ,ik ben een en al oorFirechief schreef:Beste Forummers,
Firechief

Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Bon, hier dus een eerste verslagje.
Toestel uiteindelijk aangekomen na een grote omweg. Alles uitgepakt, handleiding gelezen en bijgeleverde software ge?nstalleerd. Toestel opgeladen gedurende 2,5 u en dan konden we aan het testen gaan. Uitgebreid is hij echter nog niet getest gezien ik geen MP3 op het toestel geladen heb en ik hem ook enkel nog maar getest heb tijdens de ritten naar mijn werk (Ninove - Zaventem) De radio-ontvangst is zeker goed en gedurende het gehele traject storingsvrij. Dus de discussie over de oortjes die als antenne dienst doen klopt, maar het hoeven niet echt de oortjes te zijn en kan perfect de kabel zijn naar de intercom die dienst doet als antenne. Of hij effectief zijn frequentie aanpast bij het veranderen van zendgebied heb ik dus nog niet kunnen ondervinden daar ik in de streek van Brussel blijf en de frequentie hetzelfde blijft tijdens het gehele traject. Vallende sterren heeft hij wel weer
Geluidsvolume mocht naar mijn mening iets luider, maar voldoet zolang je de legale snelheden respecteert, en ik rij nu ook niet met de stilste helm
Voor de rest heb je er een "Mute-functie" en een "Lock-Functie" op, kan je je persoonlijke EQ-instellingen doen. Autonomie valt voorlopig niets op aan te merken, maar raad iedereen toch aan om de oplaadvoorschriften op te volgen. Voor zover ik hem dus getest heb voldoet hij dus aan mijn verwachtingen.
Firechief
Toestel uiteindelijk aangekomen na een grote omweg. Alles uitgepakt, handleiding gelezen en bijgeleverde software ge?nstalleerd. Toestel opgeladen gedurende 2,5 u en dan konden we aan het testen gaan. Uitgebreid is hij echter nog niet getest gezien ik geen MP3 op het toestel geladen heb en ik hem ook enkel nog maar getest heb tijdens de ritten naar mijn werk (Ninove - Zaventem) De radio-ontvangst is zeker goed en gedurende het gehele traject storingsvrij. Dus de discussie over de oortjes die als antenne dienst doen klopt, maar het hoeven niet echt de oortjes te zijn en kan perfect de kabel zijn naar de intercom die dienst doet als antenne. Of hij effectief zijn frequentie aanpast bij het veranderen van zendgebied heb ik dus nog niet kunnen ondervinden daar ik in de streek van Brussel blijf en de frequentie hetzelfde blijft tijdens het gehele traject. Vallende sterren heeft hij wel weer

Firechief

Is nog een voorlopige bevestiging tot het weer avondschool is en ik eens in de afvalbak van de inox-plaatsjes kan graaien naar een gepast stukje inox om een beugeltje te maken die op de beugel van de GPS kan bevestigen. Als het zover is, zal ik een fotootje plaatsen.
Firechief
Firechief

Daar ik ook wel ge?nteresseerd ben in dergelijk toestel, heb ik even de handleiding gedownload en gelezen. Maar blijkbaar, voor zover ik heb kunnen lezen, zit hier geen functie op om automatische frequentie (AF op de autoradio) te verkrijgen bij langere afstanden. De RDS staat enkel voor :Firechief schreef:Bon, hier dus een eerste verslagje.
Toestel uiteindelijk aangekomen na een grote omweg. Alles uitgepakt, handleiding gelezen en bijgeleverde software ge?nstalleerd. Toestel opgeladen gedurende 2,5 u en dan konden we aan het testen gaan. Uitgebreid is hij echter nog niet getest gezien ik geen MP3 op het toestel geladen heb en ik hem ook enkel nog maar getest heb tijdens de ritten naar mijn werk (Ninove - Zaventem) De radio-ontvangst is zeker goed en gedurende het gehele traject storingsvrij. Dus de discussie over de oortjes die als antenne dienst doen klopt, maar het hoeven niet echt de oortjes te zijn en kan perfect de kabel zijn naar de intercom die dienst doet als antenne. Of hij effectief zijn frequentie aanpast bij het veranderen van zendgebied heb ik dus nog niet kunnen ondervinden daar ik in de streek van Brussel blijf en de frequentie hetzelfde blijft tijdens het gehele traject. Vallende sterren heeft hij wel weerGeluidsvolume mocht naar mijn mening iets luider, maar voldoet zolang je de legale snelheden respecteert, en ik rij nu ook niet met de stilste helm
Voor de rest heb je er een "Mute-functie" en een "Lock-Functie" op, kan je je persoonlijke EQ-instellingen doen. Autonomie valt voorlopig niets op aan te merken, maar raad iedereen toch aan om de oplaadvoorschriften op te volgen. Voor zover ik hem dus getest heb voldoet hij dus aan mijn verwachtingen.
Firechief
RDS (Radio Data System) zorgt voor de ontvangst en
weergave van boodschappen zoals zenderinformatie.
De programma-informatie zoals Nieuws, Sport of Muziek, of
informatie van de zender wordt in het display weergegeven.
<PS> (Program Service) : Toont de naam van de zender en wordt samengesteld uit 8 karakters.
Indien de PS-informatie ontvangen wordt, wordt de zendernaam (BBC, AFO, NDR, enz.) afgebeeld op het
display. Indien de PS-informatie niet ontvangen wordt, dan wordt de oorspronkelijke FM-frequentie afgebeeld.
<PTY> (Program Type) : Toont het soort programma dat momenteel uitgezonden wordt.
@ Dirkske,
Heb intussen al mijn gerief gevonden, moet nu enkel wachten tot de garage terug leeg is van de dakvernieuwingswerken die hier afgelopen weken hebben plaats gevonden en dan kan ik de moto terug binnen zetten voor de montage hiervan.
@ Pakske,
Uw uitleg kan kloppen en ik had dit ook gelezen in de handleiding. Ik wil dit toch nog uitproberen, maar de gelegenheid heeft zich tot nu toe nog niet voorgedaan. Alternatieve oplossing blijft dan de frequenties van de favoriete zender vastleggen in het geheugen en zelf veranderen. van zodra ik meer nieuws heb meer info hierover.
Firechief
Heb intussen al mijn gerief gevonden, moet nu enkel wachten tot de garage terug leeg is van de dakvernieuwingswerken die hier afgelopen weken hebben plaats gevonden en dan kan ik de moto terug binnen zetten voor de montage hiervan.
@ Pakske,
Uw uitleg kan kloppen en ik had dit ook gelezen in de handleiding. Ik wil dit toch nog uitproberen, maar de gelegenheid heeft zich tot nu toe nog niet voorgedaan. Alternatieve oplossing blijft dan de frequenties van de favoriete zender vastleggen in het geheugen en zelf veranderen. van zodra ik meer nieuws heb meer info hierover.
Firechief

En hoe "bedien" je de radio tijdens rijden? Of vast instellen op ??n frequentie?pesseyur schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goede FM-radio en die reeds
in het bezit zijn van een mp3 zonder fm, voor aansluiting op de intercom.
Sangean DT-120, werkt perfect, geplaatst onder het zadel.
Aangekocht bij Mediamarkt voor 39,95.
Grts,
pesseyur
Hoe heb je mp3 EN radio aangesloten op intercom? (Schema?)
Thx in advance
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
PC800 schreef:En hoe "bedien" je de radio tijdens rijden? Of vast instellen op ??n frequentie?pesseyur schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goede FM-radio en die reeds
in het bezit zijn van een mp3 zonder fm, voor aansluiting op de intercom.
Sangean DT-120, werkt perfect, geplaatst onder het zadel.
Aangekocht bij Mediamarkt voor 39,95.
Grts,
pesseyur
Hoe heb je mp3 EN radio aangesloten op intercom? (Schema?)
Thx in advance
CU Ruud
De radio staat idd vast op ??n frequentie (lockfunctie), ik bedien de radio niet tijdens het rijden aangezien hij onder het zadel ligt. En ik gebruik of de radio of de mp3. Maar op de active plus van autocom zou ik ze alle twee kunnen aansluiten indien ik dit wens.
grts