welk type intercom?

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
den R1 zot
Clublid
Clublid

welk type intercom?

Bericht door den R1 zot »

Hallo beste .....,

Ik zou me graag een intercom systeem willen aanschaffen maar....
Ik zie door het bos de bomen niet meer. :oops:
Ik heb al verschillend fora over dit onderwerp gelezen maar toch. :?

Ik zou er eentje willen voor het volgende gebruik :
* rijder & duo (kan ik de duo uitzetten? :wink: )
* GPS
* bike-bike (toekomst/ zonder antenne als dat zou kunnen)
* (mobieltje of mp3 niet echt nodig maar als het kan...)
(beide helmen zijn Syncrotec II en ik wil de micro in het kinstuk, dus niet met een beugel).

Ik heb al gezien dat je ze in alle merken en soorten hebt maar ik raak er niet echt goed uit. :oops:

Autocom? Starcom? MIP? vroemcom/klapkecom/ruiscom

Welke kabels en of welke kit moet ik nu eigenlijjk kopen wil ik gesteld zijn?

And last but not least!
Wie zou dit allemaal willen plaatsen?
Ne pannekoek met koffie of meer? :lol:

Zoals jullie zien beste vrienden, aardig nog wat vraagskes.

Ja, ne mens moet iets doen h? in de winter.
Ik wil de motor strippen en kabeltjes leggen maar het aansluiten....

Alvast bedankt voor de tips! :D

Groetjes,

den R1 zot opzoek naar een intercom & GPS & 6 juiste met de Lotto ook nog lieve kerstman. :shock:
Afbeelding
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

Serge en ik hebben een MIP 200 en zijn tot nu toe zeer te vreden
je hebt alles in een toestel :intercom,bike to bike en gps,mp 3 en gsm kunnen aangesloten worden
er is wel een antenne van ongeveer 20 cm,die is met een magneet dus die kan je overal plaatsen
de plaatsing is simpel ,alleen het weg werken van de kabels is wel wat zoek werk
ik wil altijd helpen met de inbouw :wink:
voor de inbouw in de helm zou je beter bij Serge zijn want hij heeft de zelfde helm als u
de MIP 200 kost ongeveer 300 ? je hebt dan nog een kabel voor de GPS nodig :25 ? en een spliter voor zowel de gps en de mp3 speler aan te sluiten ,die is vrij duur :55?

Groeten uit Gent
Stropke :lol:
FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Ik heb de Autocom Pro 7 en ben er wreed content van, compleet systeem met 2 headsets laten plaatsen door mijn dealer bij de aankoop van de motor.
Bij aankoop van nieuwe systeemhelm Shoei Syncrotec II ook door de verdeler laten plaatsen zonder bijkomende kosten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Ik ben wel redelijk technisch aangelegd, maar dergelijke dingen laat ik aan de vakman over, misschien valt er tijdens het salon wel iets te regelen :?: :?: :?:

http://www.autocom.co.uk/

http://www.splashdesign.nl/

Verder rij ik af en toe met de MP3-speler op, werkt prima, en het muziekgeluid verminderd wanneer de passagier tegen je praat.

Veel succes ermee,

Slukes

P.S. Zoek er wel ene waarmee je de intercom van je passagier kan uitzetten, soms handig :twisted: :twisted: :twisted:
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

Ik ben ook op zoek en vroeg me eigenlijk af of het mogelijk is dat duo en bestuurder zelf beslissen
of ze naar het muziekje luisteren of niet ??
Zied uus weere, wi !
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Big Jomb schreef:Ha de mannen,

Ik heb de Autocom Pro 7 en ben er wreed content van, compleet systeem met 2 headsets laten plaatsen door mijn dealer bij de aankoop van de motor.
Bij aankoop van nieuwe systeemhelm Shoei Syncrotec II ook door de verdeler laten plaatsen zonder bijkomende kosten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Ik ben wel redelijk technisch aangelegd, maar dergelijke dingen laat ik aan de vakman over, misschien valt er tijdens het salon wel iets te regelen :?: :?: :?:

http://www.autocom.co.uk/

http://www.splashdesign.nl/

Verder rij ik af en toe met de MP3-speler op, werkt prima, en het muziekgeluid verminderd wanneer de passagier tegen je praat.

Veel succes ermee,

Slukes

P.S. Zoek er wel ene waarmee je de intercom van je passagier kan uitzetten, soms handig :twisted: :twisted: :twisted:

Johan,

Wat heb jij betaald en waar ben je geweest voor de inbouw?

Groeten,

Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Kujaku
125 cc
125 cc

Bericht door Kujaku »

@ Stropke & Serge

Ben al een paar weken op zoek naar een intercomsysteem en heb mijn oog laten vallen op een MIP 200.

Ik zat nog met een paar vragen zoals
Waar ik de antenne kan plaatsen, of is het soms mogelijk om een andere antenne te zetten die voorop op de moto staat.
Graag had ik eens een MIP 200 in werking gezien.

Filip
Liever een slippertje dan een schuiver.
FJR1300

Bericht door FJR1300 »

Voor al die antenne's telt 1 gouden regel : zorgt ervoor dat het grondvlak waar uwe antenne opstaat, zo groot mogelijk is, en van een goed materiaal. Puur ijzer, geen inox, geen aluminium, geen plastiek. Uw ontvangst en bereik zullen er sterk op verbeteren.
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Geldt dat dan ook voor een magnetische antenne daar deze toch geen fysiek contact maakt met ijzer? Meestal zit daar een stuk plastic tussen dat het maken van krassen vermijd.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

onder de kerstboom lag bij mij een intercom Midland BT (bluetooth). :cheers:
Was me vooral te doen om m'n garmin 2610 te horen zonder die (voor mij toch) vervelige kabels. Je hebt dan nog wel een extra hulpstukje nodig die de gsm-spraak omzet naar "blauwe tand" :)
Moet nu nog wat verder uittesten, maar het pairen naar de gps en m'n (BT) gsm is al vlekkeloos verlopen.
Als ik wat meer getest heb dmv :fjr: ritjes zal ik het even posten.

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

de kriebel was vandaag te groot, testritje was niet te vermijden. :cheers:
Zoals ik reeds zei, de gps spraak was voor mij belangrijkst en heb ik dus ook eerst getest.
Eerste km gebold maar noppes, ben dan maar effe gestopt, en een beetje met het volume gespeeld op zowel de gps als de intercom.
En zowaar, ik hoor ineens zoals ze het bij onze overburen zo mooi kunnen zeggen: ons Truus.
Ben dan wat verder gaan rijden en het volume past zich wel degelijk aan aan het omgevingsgeluid en/of snelheid. :thumbup:
Dan GSM geprobeerd en hiervoor moet de micro wel dichtbij de mond hangen ,of ik moet iets harder roepen misschien :)
Je kan de oproep aannemen door gewoon even in de micro te spreken/roepen, en je hebt contact.
Stopzetten lukte dan weer niet, maar als men aan de andere kant van de lijn inlegt stopt de verbinding toch.
De intercom zelf: nu moet ik nog wel de helm van m'n vrouw onder handen nemen, mijn voorstel van ieder zijn helm had niet echt veel succes. :(
Men zegt wel dat het maar 5 minuten werk is, en ik (naar mijn bescheiden mening) nochtans niet onhandig ben, ik dit niet gehaald heb :oops:
Na de eerste test laat ik nog iets weten, maar ega vind het nog wat friskes op de moto :D

greetz
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
ex-fjrboy-dirk
75 cc
75 cc

Bericht door ex-fjrboy-dirk »

@FJRudi,

ben benieuwd naar jou verdere testverslagen :wink:

Ook in M&T 01/2007 staat een verslagje over de intercom Midland BT (bluetooth)

Lijkt mij ook een ideaal intercomsysteem :?

CU on the road,

GT-boy
Gesloten