Woon-werk verkeer
Moderator: Abeloos
Woon-werk verkeer
Goeie middag,
Ik ben van plan om een FJR te kopen om naar mijn werk te gaan (tijdswinst en fiscaal voordelig). Aangezien ik dit in weer en wind wil kunnen doen had ik graag enkele tips ivm de opties die ik zeker moet hebben (ABS lijkt mij bijvoorbeeld een must-have). Ik zou elke dag meer dan 2 uur op de moto zitten (waarvan 1,5 u autostrade), dus een goed uitgerust machientje is echt wel nodig. Zijn hier mensen op't forum die dit dagelijks doen?
alvast bedankt!
Frodo
Ik ben van plan om een FJR te kopen om naar mijn werk te gaan (tijdswinst en fiscaal voordelig). Aangezien ik dit in weer en wind wil kunnen doen had ik graag enkele tips ivm de opties die ik zeker moet hebben (ABS lijkt mij bijvoorbeeld een must-have). Ik zou elke dag meer dan 2 uur op de moto zitten (waarvan 1,5 u autostrade), dus een goed uitgerust machientje is echt wel nodig. Zijn hier mensen op't forum die dit dagelijks doen?
alvast bedankt!
Frodo
Re: Woon-werk verkeer
Gedurende de afgelopen 15 jaar dagelijks woon-werk gedurende ongeveer 2-1/2 uur.Frodo schreef:.....................................had ik graag enkele tips ivm de opties die ik zeker moet hebben .........................................
. Zijn hier mensen op't forum die dit dagelijks doen?
alvast bedankt!
Frodo
Laatste 3 jaar met FJR.
MIJN voorkeur voor (noodzakelijke) opties:
- laminarlip
- Yam-voetkappen
- gele gordel
- stuurverhogers (travelcomfort) van www.travelroad.nl (duur maar voor mij de beste)
- andere spiegels (zie topic http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2377) (nadeel bij filerijden omdat je breder bent)
- "cruise-control "
- mist-achterlicht
- radio-mp3-speler

- corbin-zadel
- en nog wat eigen "frutsels" vanwege filerijden zoals strobo's
deze rode strobo-led's: Klik HIER
oranje strobo-led's bij daglicht: Klik HIER daglicht
oranje strobo-led's in het donker: Klik HIER donker
Laatst gewijzigd door PC800 op 06 jan 2007, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
- den R1 zot
- Clublid
- Pikke senior
- 75 cc
Voor mij ook een hogere ruit (ik vind die Givi van bij RAD al goed) en i.p.v verwarmde handvaten, verwarmde handschoenen.den R1 zot schreef:Handvat-verwarming en een hogere ruit doen het voor mij.
Ik heb nu eenmaal vlug last van koude vingers

Maar lang niet iedereen heeft daar zoveel last van als ik.
- FJRudi
- 500 cc
- Contacteer:
graag even foto, want dit is nieuw voor mijPC800 schreef: - gele fordel

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Thx mateFJRudi schreef:graag even foto, want dit is nieuw voor mijPC800 schreef: - gele fordel![]()
Rudi

Bij gebrek aan spellingscontroller op dit forum overkomt mij dit wel vaker

CU Ruud
Groeten Ruud
Hoi Pikke SRPikke senior schreef:Voor mij ook een hogere ruit (ik vind die Givi van bij RAD al goed) en i.p.v verwarmde handvaten, verwarmde handschoenen.den R1 zot schreef:Handvat-verwarming en een hogere ruit doen het voor mij.
Ik heb nu eenmaal vlug last van koude vingersen voor mij helpen alleen verwarmde handschoenen.
Maar lang niet iedereen heeft daar zoveel last van als ik.
Welk merk van handschoenen heb je en ben je er tevreden over??
Grtjs

-
- 500 cc
- Contacteer:
Ik heb het laatse jaar ook telkens 174km per dag gerden en doe dit sinds augustus met den fjr.
Zelf heb ik voetkappen als extra , een breeder en hoger scherm gemonteerd. Wat resulteerde in betere windbescherming en de
mogelijkheid om tijdens de koude dagen (tot3?c) met zomerhandhoenen in kombinatie met handvatverwarming te rijden.
rij nu nog maar dagelijks 28km
wegens nieuwe job 
Zelf heb ik voetkappen als extra , een breeder en hoger scherm gemonteerd. Wat resulteerde in betere windbescherming en de
mogelijkheid om tijdens de koude dagen (tot3?c) met zomerhandhoenen in kombinatie met handvatverwarming te rijden.

rij nu nog maar dagelijks 28km

Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
BESTE GORKY
wat ook nog belangrijk is een goede beschermde water- en winddichte kledij en laarzen
en als het kan ook nog iets opvallend
zo heb ik de nieuwe koplampen van phillips die 40procent meer licht geven en je beter gezien wordt
ikzelf heb gekozen voor verwarmde handschoenen
die verwarmen je hele hand dat niet het geval is bij handvatverwarming is enkel je handpalm en niet je vingers
en dan ook nog een goede helm
een hogere ruit is voor mij niet nodig daar ik zelf niet zo groot ben en genoeg heb aan de orginele
voor de rest zou ik zeggen je rijdt nog altijd met een motor
en ieder van ons zal zijn motor aanpassen aan zijn eigen noden
groetjes
walter
wat ook nog belangrijk is een goede beschermde water- en winddichte kledij en laarzen
zo heb ik de nieuwe koplampen van phillips die 40procent meer licht geven en je beter gezien wordt
die verwarmen je hele hand dat niet het geval is bij handvatverwarming is enkel je handpalm en niet je vingers
een hogere ruit is voor mij niet nodig daar ik zelf niet zo groot ben en genoeg heb aan de orginele
groetjes
walter
- Ed vollegaas
- 250 cc
- Contacteer:
Hoi Walter, met die lampen van Phillips bedoel je waarschijnlijk de Motovision. Deze hebben inderdaad meer lichtopbrengst en geven een oranje gloed zodat er verschil bestaat tusen auto's en motoren, doch van de levensduur ben ik niet tevreden. Bij mijn vorige FJR heb ik na drie jaar en 45.000 km nooit een lamp moeten vervangen, bij mijn nieuwe, sinds april, heb ik beide al moeten vervangen, eentje in oktober en de andere verleden week.
Greetz Ed
Greetz Ed
D'ONT DRINK AN DRIVE IF YOU CAN SMOKE AND FLY
www.runwayriders.be
www.runwayriders.be
Tegenwoordig werk ik wat dichter in de buurt, maar in 2004-2005 werkte in in Venlo, zo'n 180 km enkel, dus 360 km per dag.
Ik reed daar naartoe met:
- Verhoogde RMA ruit
- Travel lock
- Aangepaste kledij
- Stuurverhogers
- Geen verwarmde handschoenen of handvatten
Enkel de combinatie vochtigheid en vorst, sneeuw, ijzel of te hevige rukwinden hielden mij tegen om met de FJR te rijden. Record : vriesweer met -15? C op het display.
Na eeen ritje van 75 minuten heb je dan wel een beetje koude voeten en handen, maar dat heb je ook als je een kwartiertje in de sneeuw gaat spelen h? !
De grote truk met de duif : trek over je normale beschermende winterkledij nog een simpel regenpakje : het houdt de snijdende kou voldoende tegen om absoluut geen kou meer te voelen.
( ik kan maar garantie geven tot -15C, kouder heb ik nog niet gereden)
Veel succes met het woon-werk verkeer op twee wielen, wees voorzichtig tussen de files, en hang de stoere niet uit.
'Inhalen' tussen stilstaande files mag, omdat het dan wordt beschouwd als 'ontwijken van een hindernis' en niet als 'inhalen'. Zodra de file in beweging komt, vanaf +40km per uur, schuif ik steeds mooi terug tussen de wagens.
Anderen doen dit niet, ik zie dagelijks pipo's tegen onverantwoord hoge snelheid tussen de files slalommen.
Ieder zijn ding, maar ik kom liever op een andere mannier in de krant...
groetjes.
Ik reed daar naartoe met:
- Verhoogde RMA ruit
- Travel lock
- Aangepaste kledij
- Stuurverhogers
- Geen verwarmde handschoenen of handvatten
Enkel de combinatie vochtigheid en vorst, sneeuw, ijzel of te hevige rukwinden hielden mij tegen om met de FJR te rijden. Record : vriesweer met -15? C op het display.
Na eeen ritje van 75 minuten heb je dan wel een beetje koude voeten en handen, maar dat heb je ook als je een kwartiertje in de sneeuw gaat spelen h? !
De grote truk met de duif : trek over je normale beschermende winterkledij nog een simpel regenpakje : het houdt de snijdende kou voldoende tegen om absoluut geen kou meer te voelen.
( ik kan maar garantie geven tot -15C, kouder heb ik nog niet gereden)
Veel succes met het woon-werk verkeer op twee wielen, wees voorzichtig tussen de files, en hang de stoere niet uit.
'Inhalen' tussen stilstaande files mag, omdat het dan wordt beschouwd als 'ontwijken van een hindernis' en niet als 'inhalen'. Zodra de file in beweging komt, vanaf +40km per uur, schuif ik steeds mooi terug tussen de wagens.
Anderen doen dit niet, ik zie dagelijks pipo's tegen onverantwoord hoge snelheid tussen de files slalommen.
groetjes.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
-
- 500 cc
- Contacteer:
idd Walter;fjr.silver.nkt schreef:BESTE GORKY
groetjes
walter

Ik ging er vanuit dat iedereen wijs genoeg

En die verwarmde handschoenen; daar heb ik al veel lof over gehoord

Bij deze een vraag (ik heb deze nog al eens gepost) zijn er al stuurverhoger te verkrijgen voor het model 2006?

-
- 500 cc
- Contacteer:
idd; ik doe het zelfde wanneer de file in beweging komt sluit ik netjes aanGobelijn schreef:
groetjes.

Beste Frodo,
Alvast welkom in ons 'bendeken'.
Voor woon-werkverkeer raad ik je volgende opties zeker aan :
- Hanvatverwarming.
- Travellock (omdat je veel op de snelweg zit)
- Echt goeie kledij, een appart pak voor winter, regenseizoen en zomer.
- Een goeie helm met inklapbaar zonnescherm ?n met pinlock
- Rijvaardigheidstraining van tijd tot tijd.
Ik trek mijn motor al jaren fiscaal af, we betalen zo al genoeg.
Veel geluk en tot ziens op een of andere FJRijders-bijeenkomst !
Frankie
Alvast welkom in ons 'bendeken'.
Voor woon-werkverkeer raad ik je volgende opties zeker aan :
- Hanvatverwarming.
- Travellock (omdat je veel op de snelweg zit)
- Echt goeie kledij, een appart pak voor winter, regenseizoen en zomer.
- Een goeie helm met inklapbaar zonnescherm ?n met pinlock
- Rijvaardigheidstraining van tijd tot tijd.
Ik trek mijn motor al jaren fiscaal af, we betalen zo al genoeg.
Veel geluk en tot ziens op een of andere FJRijders-bijeenkomst !
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
hoiFJRudi schreef:graag even foto, want dit is nieuw voor mijPC800 schreef: - gele fordel![]()
Rudi
ikzelf draag ook zo een gele gordel
maar je kan het zien op de kleine fotookes bij fjr dirkske en cololoi
je kan hem kopen bij RAD ik dacht toen 23euro
grtjs
walter
- Pikke senior
- 75 cc
Hi Edje,edje schreef:
Hoi Pikke SR
Grtjs
![]()
![]()
Ik heb die Gerbings gekocht (de classics). Zeer goed (totnogtoe).
Ik was een beetje bang voor dat gedoe met die draden maar dat valt nogal mee, want je kan die onder je pak laten en met ??n draad vanuit de mouw naar het bijgeleverde stekkertje gaan. E?n nadeel misschien : het "wissertje" staat bovenop de linkerduim en als je je linkerduim te fel plooit tijdens het rijden kan dat wat hinderlijk zijn. Maar misschien wordt dat rubber nog wel wat soepeler als je ze wat meer zijn gebruikt.
MerciekesPikke senior schreef:Hi Edje,edje schreef:
Hoi Pikke SR
Grtjs
![]()
![]()
Ik heb die Gerbings gekocht (de classics). Zeer goed (totnogtoe).
Ik was een beetje bang voor dat gedoe met die draden maar dat valt nogal mee, want je kan die onder je pak laten en met ??n draad vanuit de mouw naar het bijgeleverde stekkertje gaan. E?n nadeel misschien : het "wissertje" staat bovenop de linkerduim en als je je linkerduim te fel plooit tijdens het rijden kan dat wat hinderlijk zijn. Maar misschien wordt dat rubber nog wel wat soepeler als je ze wat meer zijn gebruikt.

- Big Jomb
- 1300 cc
@ Rudi,FJRudi schreef:graag even foto, want dit is nieuw voor mijPC800 schreef: - gele fordel![]()
Rudi
Kijk even naar deze link, E 14,95 betaald bij Felix & Jos:
http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2466
en
http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... &pid=184&p
Slukes
I see you when I see you

- FJRudi
- 500 cc
- Contacteer:
Hey mannen,Big Jomb schreef:@ Rudi,FJRudi schreef:graag even foto, want dit is nieuw voor mijPC800 schreef: - gele fordel![]()
Rudi
Kijk even naar deze link, E 14,95 betaald bij Felix & Jos:
http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2466
en
http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... &pid=184&p
Slukes
de gordel kende ik al, maar de fordel uit het bericht was nieuw voor mij en wilde de auteur ff attent maken op de spellingsfout, daarom dat ik er een

Maar toch bedankt hoor

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06