Rudi,
toen ik met mijn Pan reed heb ik voor hetzelfde dilemma gestaan. Een originele of een ander merk.
Vooral de kostprijs was een struikelblok.
Ik ben beland bij de Givi X460, met een derde remlicht.
Ik weet dat ze bij RAD, elk jaar in april of mei een aktie doen op hun Givi koffers, met kortingen tot 50%.
Ik heb toen voor mijn set compleet +/- 260 euro betaald (gelakte koffer - 3e remlicht - rugsteun - bevestigingsplaat) normale prijs was toen rond de 450 euro.
Wat de montage betreft van de bevestigingsplaat op de FJR weet ik dit nog niet.
Ik ben wachtende op mijn nieuw bestelde FJR '07.
Eens ik die heb zal ik weten hoe de bevestiging zal zijn voor mijn koffer.
Het enige wat ik mogelijks nog moet doen is nog een nieuw kofferdeksel kopen, wegens het mogelijke kleurverschil.
Bij Givi is elke onderdeelken (tot zelfs het kleinste rubberringske) afzonderlijk bestelbaar.
De originele koffers worden veelal ook gemaakt bij een fabrikant zoals GIVI of andere merken.
De kwaliteit van de koffer is gelijkwaardig.
Volgens mijn toenmailge dealer zou het enig verschil zijn dat de originele koffers (uiteraard iets anders zijn van vorm maar) een tweede kwaliteitscontrole ondergaan naar afwerking - montage - fouten - kleur - ....... + uiteraard de merknaam.
Door zijn uileg heb ik dan de Givi gekocht ......... en nog geen moment spijt van gehad.
Ook al behoorlijk overladen geweest en geeft geen krimp.
greetz
(R)ikke
Een politieagent verscheen aan de poorten van de hemel en vroeg aan God of hij zijn rijk mocht betreden.
God antwoordde :
Treed binnen in mijn rijk, want u hebt uw leven lang al gediend in de HEL !