weet iemand of er hier of daar een zekering voor die chauffagettjes zit ?? de handleiding van mij is in het frans .Ik heb ook de indruk dat men lichten te hoog staan en hoe breng ik hem op full power voila alles ineens ze

Moderator: Abeloos
Uw lichten kan je makkelijk regelen door je motor op de middenbok te zetten en de regelschroeven te gebruiken vooraan in de kuip.junnenu schreef:hoi iedereen vraagje heb nen fjr van 2001 nog maar net in occasie gekocht.maar men handvat verwarming werkt niet
![]()
![]()
![]()
weet iemand of er hier of daar een zekering voor die chauffagettjes zit ?? de handleiding van mij is in het frans .Ik heb ook de indruk dat men lichten te hoog staan en hoe breng ik hem op full power voila alles ineens ze![]()
![]()
![]()
Ik heb de originele handvatverwarming van Yamaha zelf geplaatst, de spanning wordt inderdaad afgetakt via de voeding van het remlicht.Firechief schreef:Wat je handvatverwarming betreft, Hoe heb je dit getest? De motor moet wel degelijk draaien vooraleer de handvatten zullen opwarmen. Is het de originele van Yamaha? Bij mijn weten zit er hier geen zekering meer tussen en zit deze aangesloten op de stroomtoevoer van het remlicht aan de rechterhendel op je stuur. Indien een ander merk, zal er wat meetwerk aan te pas komen, maar zou toch de motor doen draaien als je dit wil testen en het toch even de tijd geven om op te warmen.
Firechief
Het is wel zo dat de FJR veel licht geeft hoorjunnenu schreef:zal me der maandag eens mee bezig houden met die lampen,want het is best vervelend nu met die donkere dagen dat iedereen met zijn groot licht zit te knipperen naar je
![]()
![]()
.
maar der is ??n ding ze kunnen nie zeggen dat ze me niet gezien hebben![]()
![]()
![]()
![]()
Regelmatig knipperen de wagens ook naar mij, vooral als er schoon vrouwen in diezelfde wagens zittenjunnenu schreef:zal me der maandag eens mee bezig houden met die lampen,want het is best vervelend nu met die donkere dagen dat iedereen met zijn groot licht zit te knipperen naar je
![]()
![]()
.
maar der is ??n ding ze kunnen nie zeggen dat ze me niet gezien hebben![]()
![]()
![]()
![]()
Ben dus eens op zoek gegaan naar het schema en zoals ik reeds vermoedde staan de 2 handvatten in serie. Dit wil dus zeggen als er ??n doorslaat, de andere ook niet meer werkt. De regeling van de handvatten valt niet uit te meten daar dit geen gewone potmeter is.Firechief schreef: Ivm je handvatten. Als je bij de ene geen weerstand meet en de andere wel, dan is je ene stuk en je andere niet. Als ik me niet vergis staan de handvatten in serie, wat dus ook zou verklaren waarom het niet meer werkt. Om je potentiometer doormeten moet je eigenlijk het schema ervan hebben, zoniet weet je niet wat je meet. Het kan zijn dat hij defect is, maar ook niet. Als je de originele hebt van Yamaha, zal ik eens kijken hoe het bij mij zit. Normaal heb ik de schema's hiervan nog ergens liggen.
Firechief