handvatverwarming, lichten en full power

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
junnenu
50 cc
50 cc

handvatverwarming, lichten en full power

Bericht door junnenu »

:( hoi iedereen vraagje heb nen fjr van 2001 nog maar net in occasie gekocht.maar men handvat verwarming werkt niet :?: :?: :?:
weet iemand of er hier of daar een zekering voor die chauffagettjes zit ?? de handleiding van mij is in het frans .Ik heb ook de indruk dat men lichten te hoog staan en hoe breng ik hem op full power voila alles ineens ze :roll: :roll: :roll: :roll:
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Techneuten, werk aan de winkel

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Re: handvatverwarming, lichten en full power

Bericht door FJRrider38 »

junnenu schreef::( hoi iedereen vraagje heb nen fjr van 2001 nog maar net in occasie gekocht.maar men handvat verwarming werkt niet :?: :?: :?:
weet iemand of er hier of daar een zekering voor die chauffagettjes zit ?? de handleiding van mij is in het frans .Ik heb ook de indruk dat men lichten te hoog staan en hoe breng ik hem op full power voila alles ineens ze :roll: :roll: :roll: :roll:
Uw lichten kan je makkelijk regelen door je motor op de middenbok te zetten en de regelschroeven te gebruiken vooraan in de kuip.
Kijk tussen dashbaord en stuur, je kan er echt niet naast kijken hoor.
Full power kan je best aan je dealer (of andere techneut) overlaten daar er aan het luchtinlaatsysteem moet gewerkt worden.
Het zou me trouwens verbazen als je 2001 model nog niet op full power staat.
Op de vraag van de handvatverwarming heb ik geen echt antwoord daar ik dit niet heb.
Als je wilt weten waar je zekeringkast zich bevindt?
http://www.fjrtech.com/getdbitem.cfm?item=17
Onder panel A zoals ze zeggen

Suc6

Hans
Laatst gewijzigd door FJRrider38 op 27 jan 2007, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Wat je handvatverwarming betreft, Hoe heb je dit getest? De motor moet wel degelijk draaien vooraleer de handvatten zullen opwarmen. Is het de originele van Yamaha? Bij mijn weten zit er hier geen zekering meer tussen en zit deze aangesloten op de stroomtoevoer van het remlicht aan de rechterhendel op je stuur. Indien een ander merk, zal er wat meetwerk aan te pas komen, maar zou toch de motor doen draaien als je dit wil testen en het toch even de tijd geven om op te warmen.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

die handvatverwarming heb ik al meerdere keren geprobeert en volgens mij gebeurt er juist niks ,niks warmte.zelfs na de rit voelen zonder handschoen levert niks op.volgens mij is alles origineel, ziet er toch zo uit.En hoe kan je zien of je motor op full power staat???? iedereen praat van full power en van vergrote luchtinlaten en een draadje naar de ECU (wat dit ook moge zijn).Maar hoe kun je het zien ?????
:?: :?: :?: :?:
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Firechief schreef:Wat je handvatverwarming betreft, Hoe heb je dit getest? De motor moet wel degelijk draaien vooraleer de handvatten zullen opwarmen. Is het de originele van Yamaha? Bij mijn weten zit er hier geen zekering meer tussen en zit deze aangesloten op de stroomtoevoer van het remlicht aan de rechterhendel op je stuur. Indien een ander merk, zal er wat meetwerk aan te pas komen, maar zou toch de motor doen draaien als je dit wil testen en het toch even de tijd geven om op te warmen.

Firechief
Ik heb de originele handvatverwarming van Yamaha zelf geplaatst, de spanning wordt inderdaad afgetakt via de voeding van het remlicht.
Wel moet ik je tegenspreken wat de beveiliging betreft : bij de kit die men mij leverde zit er wel degelijk een zekering in de bedrading.
De zekering zit bij mij achter het kontactslot gemonteerd, hoe dat op een andere motor zit kan ik van hier niet zien.
Dat wordt dus draadjes volgen en Voltjes meten.

Full-power : de vier rubbers tussen gasklephuizen en motor vervangen door exemplaren die volledig open zijn + op CDI een draadje doorknippen, een brugje leggen, en het losgeknipte draadje bij een ander solderen. Ik weet de nummers niet meer uit het hoofd. Een Yamaha-dealer heeft dat in een uurtje gefixt, dus armer zal je er niet van worden. Je kan controleren op de CDI of je motor op vol vermogen staat. (Dan is er aan de bedrading gewerkt zoals ik hierboven beschreef). Die wijziging in de bedrading verlegt de grens van de toerentalbegrenzer. De CDI zit op een 2006-model achter het linker-zijpaneel ongeveer 10 cm lager dan het pilootzadel.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

Lichten regelen van een 2001 model, niet zo vlug gedaan als hierboven aangehaald dacht k.
regeling zit toch wel diep vooraan, en niet zo makkelijk bereikbaar.

Er is verschil in regeling lichten tussen de verschillende bouwjaren.
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

:shock: zal me der maandag eens mee bezig houden met die lampen,want het is best vervelend nu met die donkere dagen dat iedereen met zijn groot licht zit te knipperen naar je :shock: :shock: :shock: .
maar der is ??n ding ze kunnen nie zeggen dat ze me niet gezien hebben :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

junnenu schreef::shock: zal me der maandag eens mee bezig houden met die lampen,want het is best vervelend nu met die donkere dagen dat iedereen met zijn groot licht zit te knipperen naar je :shock: :shock: :shock: .
maar der is ??n ding ze kunnen nie zeggen dat ze me niet gezien hebben :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Het is wel zo dat de FJR veel licht geeft hoor :-)
Naar mij knipperen ze ook regelmatig en mijn lichten staan goed.
:-) of zou dat komen omdat mijn voorwiel regelmatig van de grond komt :-D
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Ze kunnen beter eens knipperen dan dat ze u van de baan rijden , zie maar naar Serge die reed ook met zen lichten op en dan rijden ze hem nog van de baan . Ik rijd regelmatig met men grote lichten op zeker op banen waar er meerdere zijstraatjes zijn en zeker op ne zondag.

Grtjs Luc
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

junnenu schreef::shock: zal me der maandag eens mee bezig houden met die lampen,want het is best vervelend nu met die donkere dagen dat iedereen met zijn groot licht zit te knipperen naar je :shock: :shock: :shock: .
Regelmatig knipperen de wagens ook naar mij, vooral als er schoon vrouwen in diezelfde wagens zitten :D :D :D

Zonder gekheid, ik durf zelfs in deze donkere dagen met mijn grootlichten op te rijden en laat ze dan maar knipperen, dan hebben ze je tenminste gezien :!: :!: :!:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Handwatverwarming .... meten = weten.

Lichten stellen op een 2000 t/m 2005 doe je door onderin je cockpit de stelvijs te verdraaien, zowel inks als rechts.
Uw lichten stel je af met grootlichten, niet op dimlichten. Motor op middenbok laten draaien, eventjes tegen de witte garagepoort, groot licht op, motor stilleggen met zijstandaard of killswitch (modellen 2003-2005).
Lichten perfect rechtdoor, perfect horizontaal stellen, ze staan dan in dimlicht altijd juist.

Afbeelding

Zekeringen in het linkerpaneeltje (2000-2005).

Afbeelding

Motormanagement links onder het zadel, beetje demonteren, hier zie je duidelijk dat er geknipt is en gesoldeerd.
Zie ook Barbarian Jumper op uw favoriete zoekmachine.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

thx dat is wat ik wil de weten ze.bedankt voor de foto's . zal het morgen middag eens bekijken hoe ik die lichten zal regelen heb er geheel de middag tijd voor . ben in verlof en moeder de vrouw is morgen gaan werken :D :D :D
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

heb me er vandaag eens mee bezig gehouden.die lichten die waren zo geregeld dat viel nog mee ,aan die ecu zag ik niks dat verandert was volgens mij staat hij nog steeds op 100pk.heb ook die handvat verwarming doorgemeten ,heb beide handvaten losgekoppeld en doorgemeten op de ene meet ik weerstand en op de andere nie en men potentio meter meet ook niks door totaal niks noppes zowel op de off als op de high stand,denk dat het systeem serieus naar de knoppen is.weet er ook iemand hoe ik het nummer van men verfkleur terug vindt????normaal staat deze toch onder de zadel??
Burn youre wheels : Not youre soul
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Het feit dat je aan je ECU niets ziet, wil nog niets zeggen. Er waren bepaalde series waar geen aanpassingen dienden gedaan te worden aan de ECU, enkel de inlaatrubbers vervangen. Dit was ook aan de mijne het geval. Best daarvoor eens te rade gaan bij je dealer, die kan je er meer over vertellen.

Ivm je handvatten. Als je bij de ene geen weerstand meet en de andere wel, dan is je ene stuk en je andere niet. Als ik me niet vergis staan de handvatten in serie, wat dus ook zou verklaren waarom het niet meer werkt. Om je potentiometer doormeten moet je eigenlijk het schema ervan hebben, zoniet weet je niet wat je meet. Het kan zijn dat hij defect is, maar ook niet. Als je de originele hebt van Yamaha, zal ik eens kijken hoe het bij mij zit. Normaal heb ik de schema's hiervan nog ergens liggen.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

mag er dinsdag om ze zullen hem open zetten stond blijkbaar nog niet op full power
Burn youre wheels : Not youre soul
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Firechief schreef: Ivm je handvatten. Als je bij de ene geen weerstand meet en de andere wel, dan is je ene stuk en je andere niet. Als ik me niet vergis staan de handvatten in serie, wat dus ook zou verklaren waarom het niet meer werkt. Om je potentiometer doormeten moet je eigenlijk het schema ervan hebben, zoniet weet je niet wat je meet. Het kan zijn dat hij defect is, maar ook niet. Als je de originele hebt van Yamaha, zal ik eens kijken hoe het bij mij zit. Normaal heb ik de schema's hiervan nog ergens liggen.

Firechief
Ben dus eens op zoek gegaan naar het schema en zoals ik reeds vermoedde staan de 2 handvatten in serie. Dit wil dus zeggen als er ??n doorslaat, de andere ook niet meer werkt. De regeling van de handvatten valt niet uit te meten daar dit geen gewone potmeter is.
Besluit volgens mij: Aangezien je zei dat je op ??n handvat geen weerstand meer meet, is dat handvat defect en dus ook de oorzaak waarom het niet meer werkt.

Firechief

Afbeelding
Gesloten