overstap naar FJR

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gesloten
pnobels
Clublid
Clublid

overstap naar FJR

Bericht door pnobels »

Beste motorvrienden, ik ben nieuw hier op dit forum. Na vijf jaartjes op een TDM 850 rondgetoeft te hebben, heb ik op het salon mijn zinnen gezet op een FJR.
Vandaag even gaan koekelieren bij Van Roosbroeck. Hij had er nog een staan (de andere in zijn etalage was al verkocht).
De krediet mogelijkheden waren ook niet slecht. 3.99% ofte 2100 voorschot en 42 maanden lang 303 euro. De enige manier voor mij aangezien mijn spaarcentjes net belegd zijn... Maar ja, je moet gene moto kopen als ge 80 zijnt he... :D
Nu eens zien wat ik nog voor mijn TDM zou kunnen krijgen... Volgens M&T zou dit 4750 euro kunnen zijn (maar de mijne heeft nog wat extra opties dus misschien iets meer?)... Iemand nog tips om die tweedehands kwijt te raken? Iemand trouwens ervaring met Van Roosbroeck als dealer? In Antwerpen heb je niet zo veel keus (toch niet als ge een mega-dealer als Caset gewoon bent)... Ik ging voor een klein onderhoud naar Motorhuis Carlo, maar een FJR zie ik die scooter-mekaniekers ginder toch niet met een gerust gemoed onder handen nemen...
Iemand trouwens die me kan zeggen hoe het met de FJR met zijkoffers laveren door de file is (E19)?
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

Welkom hier op het forum pnobels

Gr. Johnny
adriaan & monique
Clublid
Clublid

van een tevreden fjr rijder

Bericht door adriaan & monique »

hallo .
ik rijd nu sinds 2003 met een fjr en heb er alleen maar positieve reacties over.
heb er nu een 63.000 km opstaan en het blijft een zalige moto.
mijn moto word onderhouden door yamaha dealer AMC in hoevenen.
vriendelijke mensen en zeer goede service.
als je nog geen fjr hebt gekocht kan je daar ook eens kijken wat de condities zijn.
mijn volgende zal ik waarschijnlijk ook daar kopen.
in ieder geval de groetjes en hopenlijk eens tot ziens met je nieuwe fjr.
je hebt maar 1 leven.
wees er zuinig op.
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Polarend »

debeste pnobels welkom
tijdens de werken op de ring was dat moeilijk
maar als de rijstroken normaal zijn heb ik toch nooit
moeilijkheden gehad niet op de E19 als opE34

groet pol
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Als je er met uw spiegels door kan dan gaan de koffers er ook door.
Maar handig is het niet, je moet nogal regelmatig met uw stuur kappen om met uw spiegels de spiegels van de auto's niet te raken en als je dan ook nog eens rekening moet houden met uw koffers....

Ik rijdt enkel met topkoffer woon/werker verkeer, dan mogen de gaatjes al wreed smal zijn.
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Hallo pnobels
Welkom op dit forum en proficiat met je aankoop. Wanneer de rijvakken niet versmald zijn voor werken of andere is het goed te doen om te filteren met de zijkoffers erop
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Magneto
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Magneto »

hey welkom,

onze FJR komt ook van bij van roosbroeck en ik moet eerlijk zeggen goeie service vriendelijke aanpak we kunnen er momenteel niets negatiefs van zeggen,

Wat de prijzen van onderhoud enz betreft denk ik dat deze ook wel redelijk zijn.
Dus ik zou zeggen ga ervoor.

greetz,

Magneto

:twisted: :twisted:
Wij zijn een avontuurlijk stel en houden er beiden van om met onze FJR te rijden.... we delen ook dezelfde passie voor het tafelvoetbal.

Drive and Fly but do not Die
Den Boete
Clublid
Clublid

Re: overstap naar FJR

Bericht door Den Boete »

pnobels schreef:Nu eens zien wat ik nog voor mijn TDM zou kunnen krijgen... Volgens M&T zou dit 4750 euro kunnen zijn (maar de mijne heeft nog wat extra opties dus misschien iets meer?)... Iemand nog tips om die tweedehands kwijt te raken?
Welkom Pnobels,
Ik reed voor de FJR met een BMW GS, ik ben die binnen de week kwijtgeraakt op Kapazaa.
Binnen die week kreeg ik drie reacties, waarvan twee ernstig, eentje heeft hem uiteindelijk gekocht.
De koper gaf me 8000 ?, wat ik een mooie prijs vind voor een GS van 4 jaar oud, die dagelijks en in alle weer gereden heeft.
Wel moet ik zeggen dat hij in perfecte staat was en full-option.
Veel suc6,

Den Boete
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

De kogel is door de kerk. Vanmiddag een Silver Storm besteld, meteen met valdoppen en handvatverwarming. Mijn autocom wordt tevens gratis overgebouwd. De topkoffer van Yamaha vond ik te duur. Ik ga gewoon mijn bestaande Givi overbouwen. Die stond op mijn TDM ook op een rekje (officieel kon dat rek dit gewicht niet dragen, maar ik heb er nooit problemen mee gehad). Ik veronderstel dat er op de FJR ook wel zoiets te fabriceren zal zijn...
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Givi rekje voor model 2006/2007 = 120?
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Pnobels,

Proficiat met de aankoop van een fantastische tourbuffel en tevens welgekomen onder de leden van fjrijders.net :wink:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gesloten