nieuwkomer en graag infoof rijervaringen van de fjr 1300 as

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Copantwerp
Clublid
Clublid

nieuwkomer en graag infoof rijervaringen van de fjr 1300 as

Bericht door Copantwerp »

Gegroet aan allen die dit lezen :P

Mijn naam is eric ik ben een 40 jarige motorrijder uit Antwerpen, ik ben werkzaam bij de firma met de blauwe streep :?
Ik rij woon werk /winter zomer, mijn laatste vervoermiddel tot 09/09/2006 was een Yamaha thunderace (toffe bike)
op bovenvermelde datum werd ik in onze Ardennen tijdens een ontspannen motorrit tot schroot herleid , niet enkel mijn ace maar ook linker voorvoet geamputeerd en 3 ruggewervels gebroken, na een lange en pinlijke revalidatie wou ik terug een nieuwe motor .
Probleem, mijn voet wil niet meer mee om te schakelen, gezien ik een scooter niet zag zitten ben ik gaan kijken voor de nieuwe FJR as (schakelen aan het stuur , probleem opgelost.
Wie kan mij wat rijindrukken bezorgen van de AS ?
AJA voor al die een nieuwe bestellen , vandaag bij van roosbroeck geweest en ja hoor 3 maanden levertijd. ------ lang he

grtz
drive safe

ps tis maar veur te zegge, kwas ni in fout , madam reed over de witte lijn in de bocht en reed mij van men sokken (allee voet af :evil: ) af (dus je ziet maar, het zijn niet altijd de motorfreaks he)
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
Filesurfer
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Filesurfer »

Ge kunt eens te rade gaan bij de voorzitter van dit clubje, FJR-Freak Max.
Die rijdt bijna een jaar met een AS.

Vanaf het opstellen van de bestelbon, reeds meer dan een jaar denk ik.
Laatst gewijzigd door Filesurfer op 30 jan 2007, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees niet te voorzichtig, want durf is veiliger (Rik Torfs)
:colors:
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Welkom Copantwerp, onze voorzitter Max heeft een AS en weet er alles van, hij zal je zeker inlichten.
Mocht de FJR te zwaar van gewicht zijn door jouw amputatie : Aprilia heeft ook iets soortgelijks op stapel.
Veel suc6.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@copantwerp
Deze avond of nacht zal onze voorzitter hier wel efkens de kwaliteiten van de AS opsommen. Er mee rijden mag normaal geen probleem zijn, ik heb een vriend wiens onderbeen is geamputeerd en die rijdt zelfs met een niet omgevormde V-Rod
Succes gewenst
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: nieuwkomer en graag infoof rijervaringen van de fjr 130

Bericht door FJR-Freak Max »

Hallo Eric :wink:

Allereerst wil ik je welkom heten in onze club der FJRijders :notworthy:

Gisteren had ik je bericht dat je via de contactpagina had verstuurd al in mijn mailbox gevonden maar spijtig genoeg kon ik je bericht niet beantwoorden omdat je bij "Verzender" gewoon je naam had geplaats en niet je mailadres dus kon ik je ook niet bereiken met een tegenbericht :(

Nu, wat ik je kan vertellen over de FJR AS :idea:

Het handschakelen aanleren duurde bij mij juist geteld enkele minuten, het gewoon worden om zonder koppeling te rijden enkele dagen want steeds wil je de beweging doen om naar je koppelingshendel te grijpen als je wil afschakelen of afremt om te stoppen :P
Nadat je die periode door bent is het een zaligheid om met de AS rond te toeren :hello1:
Het is een moto waar je een ganse dag tot rust kan op komen ook al rij je graag eens sportief :shock:
Hij is ongelofelijk snel in het schakelen want met een gewone A zullen ze goed uit hun pijp moeten komen om je bij te houden :twisted: en dit zowel op rechte stukken als in bochten werk :D
Om oefeningen op cursussen uit te voeren zoals ze bij de politie soms verplicht zijn, denk ik dat er geen makkelijkere moto dan de AS bestaat, je hoeft geen rekening te houden met je koppeling waardoor je je handen vrij blijft hebben om je moto onder controle te houden, ook geen pijnlijke spieren meer in de onderarm van de koppelhendel steeds moeten te gebruiken en de vermoeidheid zal je dan ook v??l minder snel overvallen :!:
Ik heb niets dan lof over de AS en als ze me hem ooit zouden ontnemen zal het moeilijk worden om terug te moeten overschakelen naar een gewone A :?
Indien je nog meer wil overtuigt worden moet je eens een proefrit bij een dealer verzilveren, wel heb je dan het nadeel dat je de bestelbon bij terugkomst onmiddelijk zal willen tekenen :lol: :lol: :thumbleft:
Wens je me is te contacteren voor meer informatie die je nog wenst te weten, bel mij dan gerust eens op het gsmnr: 0494/77.58.59 dan zal ik je verder van dienst zijn om je vragen te beantwoorden :headbang:

Groetjes van een super tevreden FJR 1300 AS rijder :hello2:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Welkom op ons forum. Hopelijk ga je na je lange revalidatie een mooie periode tegemoet. En hopelijk wordt het met een FJR AS. Onze voorzitter zal hem zeker in geuren en kleuren aanprijzen.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Potver, der zitten nogal wat flikken op het forum tegenwoordig.
Zou de aankoop van de FJR bij de federale der voor iets tussen zitten?
:-D :-D :twisted:
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Ja Wadde dadde...
Onze Max is vroeg wakker vanavond...gewoonlijk maakt het "s nachts het forum onveilig :D :D
Volgens mij doet hij overuren! :D :D :D

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Danneke,

Voor iemand met smaak doe je al iets meer dan normaal h? :headbang:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

FJRrider38 schreef:Potver, der zitten nogal wat flikken op het forum tegenwoordig.
Zou de aankoop van de FJR bij de federale der voor iets tussen zitten?
:-D :-D :twisted:
Wij hebben ook af en toe eens wat ontspanning nodig :wink: , en waar kan je die beter vinden dan op onze schitterende FJR. :thumbright:

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

danneke schreef:Ja Wadde dadde...
Onze Max is vroeg wakker vanavond...gewoonlijk maakt het "s nachts het forum onveilig :D :D
Volgens mij doet hij overuren! :D :D :D

Groetjes,
Danneke.
We hebben een beurtrol afgesproken ! :wink:

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Hey copper/Eric,
Welkom op het forum.
Vreselijk dat door iemand zijn domme fout jij zo zwaar moet boeten. :evil:

Maar om op uw vraagske te antwoorden :

Volgens mij gaat den AS echt wel uw ding zijn!

Voila Max, binnenkort nog eentje erbij in het selecte clubke van de ASers.
Afbeelding
Fons
125 cc
125 cc

Bericht door Fons »

Bij Felix en Jos staat een FJR1300 AS als demo het is daar mogelijk hem te testen.

FONS
Copantwerp
Clublid
Clublid

bedankt

Bedankt aan allen voor de toffe respons en de info :P , alleen is het dealer adres Felix en jos mij onbekend :?: , ikzelf woon te Hoboken een ken alleen Van Roosbroeck (Merksem) en MTS (Londerzeel) beide goeie dealers en toffe service, de een al wat duurder dan de andere, maar je leven en laten leven he , zolang je geholpen wordt op een deftige mannier zijn alle dealers goed.
Mijn Thunderace ging jaren in onderhoud bij MTS "geen klagen van"

Het wordt in iedergeval de nieuwe FJR AS maar voor te bestellen is er al een wachttijd van ongeveer 3 maanden (lang he :oops: )
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Alle info over F&J kan je vinden op

http://www.felix-jos.be/2005-2006/

Cya,

Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Copantwerp
Clublid
Clublid

AJA en over die flikken en de Fjr , ik denk niet dat het er veel mee te maken heeft of je flik bent of niet iedereen rijdt immers graag op een toffe motor en laat ons eerlijk zijn als je de prijzen vergelijkt tussen de bmw rt 1200 / de Pan en misschien de Kawa liggen ze , als je ongeveer dezelfde uitvoering wil bv verstelbare vering , handvatverwarming enz ongeveer allemaal op de zelfde prijs, en dan ja je toch automatisch naar de beste in het gamma :P :P :P

Het is wel gebleken dat zels nu de Duitse politie hun BMW hebben veranderd naar FJR dat er al heel wat bedenkingen zijn geweest he.

Het pakket in Belgie was :

De pan de RT (maar BMW leverde zijn oude RT en die kon natuurlijk niet meer mee inzake PK en wegligging) en de FJR

Prijs kwaliteit is het de FJR geworden.

Ik ben zelf al verschillende malen gaan praten met de techniekers van de Federale die instaan voor het onderhoud, en deze wisten mij te vertellen dat ze tot hiet toe nog geen enkel probleem hebben gehad met de FJR "maar"( buiten enkele ongevallen) en staan nog maar ong 15000 km op hun tellen, aan de andere kant worden deze motors onder alle "slechte" omstandigheden ingezet dus dat telt ook weeral mee he :)

En ze zijn 100 keer makelijker te onderhouden dan hun vroegere BMW (toegankelijkheid tot de moter enz)

maar ja er zijn altijd voor en tegenstanders he BMW is immers een merk met status en gaat ook al wat lenger mee (ieder zijn eigen aanhang :wink: )

Als je op het internet rondzwerft vind je toch weinig slechte kritiek op de FJR en mondelinge reklame is nog steeds de beste he :wink:
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

De FJR bestaat dan ook al een aantal jaar... En Yamaha levert nu eenmaal volgens mijn ervaring betrouwbare motoren...
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Hela Eric welgekomen op het forum en hopelijk eens tot ziens met een :fjr: AS dan is de Max ni meer alleen he .

Grtjs Luc
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Fons schreef:Bij Felix en Jos staat een FJR1300 AS als demo het is daar mogelijk hem te testen.

FONS
@ Max Max,

Er staat zelfs een demo FJR AS 2006 kleur Silverstorm met ? 2.500 te koop voor ? 14.990

http://www.felix-jos.be/2005-2006/index.php klik op moto's en scooters, prijzen occasie motoren en klik op merk Yamaha en type touring, dan komt hij te voorschijn. 8) 8) 8)

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Big Jomb schreef:
Fons schreef:Bij Felix en Jos staat een FJR1300 AS als demo het is daar mogelijk hem te testen.

FONS
@ Max Max,

Er staat zelfs een demo FJR AS 2006 kleur Silverstorm met ? 2.500 te koop voor ? 14.990

http://www.felix-jos.be/2005-2006/index.php klik op moto's en scooters, prijzen occasie motoren en klik op merk Yamaha en type touring, dan komt hij te voorschijn. 8) 8) 8)

Slukes
Die 2500? zullen wel kilometers zijn zeker Joke. Wie is er hier een jaar ouder geworden?
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gesloten