voorrem weigert

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
junnenu
50 cc
50 cc

voorrem weigert

Bericht door junnenu »

weet er iemand hoe dit komt, men voorrem weigert soms te remmen.heb al een afspraak gemaakt met men yam dealer maar zou toch eens willen weten of iemand dit al eens heeft tegengekomen.het is eerst begonnen met het slepen van de remmen en nu moet ik soms drie keer pompen voordat de voorrem pakt..... :cry:
Burn youre wheels : Not youre soul
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Direct binnen doen, misschien de pomp, lucht of wat het ook mag zijn. Remmen kunnen je leven redden.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Re: voorrem weigert

Bericht door FJRrider38 »

junnenu schreef:weet er iemand hoe dit komt, men voorrem weigert soms te remmen.heb al een afspraak gemaakt met men yam dealer maar zou toch eens willen weten of iemand dit al eens heeft tegengekomen.het is eerst begonnen met het slepen van de remmen en nu moet ik soms drie keer pompen voordat de voorrem pakt..... :cry:
Zoals Julle zegt, dadelijk laten nakijken.
Lucht in de leidingen of pomp stuk.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
janeman
125 cc
125 cc

Bericht door janeman »

Daar zou ik toch ook niet te lang mee rondrijden
Hou maar in het achterhoofd dat de voorrem de belangrijkste is
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Gaat het lampje van de ABS soms knipperen of oplichten ?
Dat zou kunnen wijzen op een defecte lager, iets wat je zelf ook kunt vaststellen. Door het ijzervijlsel dat zich op de magnetische sensor afzet, gaat de verkeerde informatie aan de ABS-unit aangeboden worden, waardoor het lijkt alsof uw voorwiel gaat slippen. De ABS vermindert direct de remwerking, en dan lijkt het alsof uw rem niet meer wil werken.

Succes, en hou ons op de hoogte.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

dirkske schreef:Gaat het lampje van de ABS soms knipperen of oplichten ?
Dat zou kunnen wijzen op een defecte lager, iets wat je zelf ook kunt vaststellen. Door het ijzervijlsel dat zich op de magnetische sensor afzet, gaat de verkeerde informatie aan de ABS-unit aangeboden worden, waardoor het lijkt alsof uw voorwiel gaat slippen. De ABS vermindert direct de remwerking, en dan lijkt het alsof uw rem niet meer wil werken.

Succes, en hou ons op de hoogte.
t'is een fjr van 2001 dus zonder abs.heb donderdag een afspraak zal wel laten weten wat het geweest is ,denk ook dat het aan de pomp zal liggen .
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

ben met men fjr naar men dealer geweest en nu blijkt dat men rollager van men voorwiel kapot is,waardoor de remmen opengeduwt worden tijdens het rijden.zal grote kost worden want lager,band en remschijven moeten vervangen worden .
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

junnenu schreef:ben met men fjr naar men dealer geweest en nu blijkt dat men rollager van men voorwiel kapot is,waardoor de remmen opengeduwt worden tijdens het rijden.zal grote kost worden want lager,band en remschijven moeten vervangen worden .
Heb je die motor pas tweedehands gekocht?
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

maand of 4 geleden zou toch nie mogen zijn he
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

junnenu schreef:maand of 4 geleden zou toch nie mogen zijn he
Bij dealer of particulier?
Indien bij dealer, dan heb je zowiezo 1 jaar garantie.
Indien bij particulier dan moet die man dat al geweten hebben en is het een klootzakske ;-)
www.coppenshans.be
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

FJRrider38 schreef:
junnenu schreef:maand of 4 geleden zou toch nie mogen zijn he
Bij dealer of particulier?
Indien bij dealer, dan heb je zowiezo 1 jaar garantie.
Indien bij particulier dan moet die man dat al geweten hebben en is het een klootzakske ;-)
Zou ik ook wel willen weten, ik heb gelezen dat je ook met de handvatverwarming problemen hebt en nu het geval met je voorrem, vind ik ook niet echt kunnen :cussing: :cussing: :cussing:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

heb hem gekocht in zwevegem bij yam dealer mag er dinsdag om, om men moto de rollementen waren nog niet binnen.Weet het niet wat ik er van noet denken wisten ze der van of niet weet het niet??????die gasten halen dat ook niet geheel uit elkaar voordat ze een moto tweedehands verkopen.een tweedehands is altijd een gok t zal wel beteren eens de kinderziekten eruit zijn..en alles eens op punt staat..
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

junnenu schreef:heb hem gekocht in zwevegem bij yam dealer mag er dinsdag om, om men moto de rollementen waren nog niet binnen.Weet het niet wat ik er van noet denken wisten ze der van of niet weet het niet??????die gasten halen dat ook niet geheel uit elkaar voordat ze een moto tweedehands verkopen.een tweedehands is altijd een gok t zal wel beteren eens de kinderziekten eruit zijn..en alles eens op punt staat..
Dan zal de herstelling op zijn kosten zijn want alle dealers MOETEN 1 jaar garantie geven op alles wat ze verkopen.
Je hebt dus sjans. Laat u niet in het zak zetten en betalen h?.

Groeten,

Hans
www.coppenshans.be
Gesloten