FJR Crash
Moderator: Abeloos
- In Extremo
- 1300 cc
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
FJR Crash
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Re: FJR Crash
Amai ik werd er stil van. Meer en meer stapelen de flitsen zich in mijn hoofd op ,van ongelukken met de motor met of zonder dodelijke afloop . Het wordt stilaan beanstigend .Ik denk dat ik het moet loslaten want schrik op de motor is dodelijk en roekeloos ook. Ik ben er al altijd van gespaard gebleven maar als het met mensen gebeurt in je onmiddelijke omgeving dan begint mijn hoofdhuid te kriebelen.Ik heb er nooit bij stil gestaan en nu opeens overviel het mij.Zal te maken hebben met een vriend die ik recent zo verloren heb.Vinden jullie het erg als ik vraag een beetje doordacht op de baan te zijn .Ik wil jullie niet missen Groeten Jacky
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
- Filesurfer
- 75 cc
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 31 okt 2006, 13:02
- Locatie: Rotselaar
- Contacteer:
Ik ben waarschijnlijk stout maar dit is mijn mening:
?Big juicy bug between eyes? ??? my ass !
? Les excuses sont faites pour s?en servir ? zouden we zo kunnen zeggen.
Naar mijn idee is de filmer in paniek in de remmen gegaan.
Dit is geen kritiek, het zou de beste kunnen overkomen, maar dan moet men daar ook eerlijk durven over zijn en geen excuses zoeken.
Als ge de film bekijkt, ziet ge na 1 minuut ? 1minuut en 1 sec. in de weerspiegeling van de snelheidsmeter dat zijn vizier gesloten was. Het is mogelijk dat dit tijdens de val is gesloten maar dan zou zijn eerste reactie na het openen van het vizier anders zijn (voelen aan het voorhoofd, of zoiets) vermits hij door de val geen andere letsels heeft opgelopen.
Kunnen fjrijders met veel ervaring (bijv. o.a. de R1-zot) eens hun indrukken geven bij de rijstijl in onderstaand filmpje.
Het is opgenomen door dezelfde fjrijder ongeveer 1 maand v??r de valpartij. Ik heb wel de indruk dat de voorrijder iemand anders was.
http://www.youtube.com/watch?v=-AD4Vx7aL5k
?Big juicy bug between eyes? ??? my ass !
? Les excuses sont faites pour s?en servir ? zouden we zo kunnen zeggen.
Naar mijn idee is de filmer in paniek in de remmen gegaan.
Dit is geen kritiek, het zou de beste kunnen overkomen, maar dan moet men daar ook eerlijk durven over zijn en geen excuses zoeken.
Als ge de film bekijkt, ziet ge na 1 minuut ? 1minuut en 1 sec. in de weerspiegeling van de snelheidsmeter dat zijn vizier gesloten was. Het is mogelijk dat dit tijdens de val is gesloten maar dan zou zijn eerste reactie na het openen van het vizier anders zijn (voelen aan het voorhoofd, of zoiets) vermits hij door de val geen andere letsels heeft opgelopen.
Kunnen fjrijders met veel ervaring (bijv. o.a. de R1-zot) eens hun indrukken geven bij de rijstijl in onderstaand filmpje.
Het is opgenomen door dezelfde fjrijder ongeveer 1 maand v??r de valpartij. Ik heb wel de indruk dat de voorrijder iemand anders was.
http://www.youtube.com/watch?v=-AD4Vx7aL5k
Wees niet te voorzichtig, want durf is veiliger (Rik Torfs)
:colors:
:colors:
- In Extremo
- 1300 cc
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Euh...
Volgens mij is hij rechtdoor gegaan omdat hij plotseling hard in zijn rem knijpt. (snuit duikt plotseling en motor zet zich duidelijk recht).
Wat daarvan de oorzaak of het waarom is weet ik niet, maar als je plotseling remt bij het insturen of tijdens het sturen zet de motor zich automatisch recht, je zou dit kunnen proberen te compenseren door extra te gaan hangen en tegendruk..... niet altijd even simpel.
Geschrokken en dan naar de rand zitten staren ipv te kijken naar waar hij wil en moet, niet waar hij niet moet zijn.
Maarja als ge verschiet .... omdat je toch wat te snel of de bocht dichtknijpt ..... om dan te blijven doorkijken vraagt training & trust.
Maar we kennen het zeker allemaal, ook de snelle en ervaren kerels.
Arthur van M-R-V.be kan dat zeker tijdens een cursus proper uitleggen.
Groetjes,
den R1 zot
Volgens mij is hij rechtdoor gegaan omdat hij plotseling hard in zijn rem knijpt. (snuit duikt plotseling en motor zet zich duidelijk recht).
Wat daarvan de oorzaak of het waarom is weet ik niet, maar als je plotseling remt bij het insturen of tijdens het sturen zet de motor zich automatisch recht, je zou dit kunnen proberen te compenseren door extra te gaan hangen en tegendruk..... niet altijd even simpel.
Geschrokken en dan naar de rand zitten staren ipv te kijken naar waar hij wil en moet, niet waar hij niet moet zijn.
Maarja als ge verschiet .... omdat je toch wat te snel of de bocht dichtknijpt ..... om dan te blijven doorkijken vraagt training & trust.

Maar we kennen het zeker allemaal, ook de snelle en ervaren kerels.

Arthur van M-R-V.be kan dat zeker tijdens een cursus proper uitleggen.
Groetjes,
den R1 zot

@Filesurfer,
volgens mij heb je gelijk.
Bij het nemen van bocht naar rechts heeft hij deze verkeerd ingeschat. En als voorrijder dan iets vertraagt heeft hij, heel waarschijnlijk, in de remmen gegaan (vooral voorrem) met als resultaat, rechtkomen van de motor, en belanden in de zijberm.
Gelukkig voor hem was de snelheid niet hoog, anders had het slechter afgelopen en was er niet alleen krasschade.
Ik heb zoiets soortgelijks ook eens meegemaakt, en dat was in de Dolomieten. En de reden was; even concentratieverlies. Gelukkig zonder valpartij ofschade, maar wel een verhoogde hartslag en terug 100% concentratie bij het verdere bochtenwerk.
Greetz,
Serge
volgens mij heb je gelijk.
Bij het nemen van bocht naar rechts heeft hij deze verkeerd ingeschat. En als voorrijder dan iets vertraagt heeft hij, heel waarschijnlijk, in de remmen gegaan (vooral voorrem) met als resultaat, rechtkomen van de motor, en belanden in de zijberm.
Gelukkig voor hem was de snelheid niet hoog, anders had het slechter afgelopen en was er niet alleen krasschade.
Ik heb zoiets soortgelijks ook eens meegemaakt, en dat was in de Dolomieten. En de reden was; even concentratieverlies. Gelukkig zonder valpartij ofschade, maar wel een verhoogde hartslag en terug 100% concentratie bij het verdere bochtenwerk.
Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Ik ben zelf niet echt een super - motar....
maar dit was ook direct mijn gedacht toen ik het filmpje zag...
Volgens mij wou die gast absoluut zijne maat blijven filmen, ook al ging die v??l te hard voor zijn niveau van motobeheersing.
Uw eigen grens kennen is volgens mij de eerste vereiste om veilig te rijden.
Als ik niet kan volgen (tijdens een ardennenritje bijvoorbeeld
) dan blijf ik liever achter, ook als ik dan de groep uit het oog verlies.
maar dit was ook direct mijn gedacht toen ik het filmpje zag...
Volgens mij wou die gast absoluut zijne maat blijven filmen, ook al ging die v??l te hard voor zijn niveau van motobeheersing.
Uw eigen grens kennen is volgens mij de eerste vereiste om veilig te rijden.
Als ik niet kan volgen (tijdens een ardennenritje bijvoorbeeld

Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
De voorrijder van dit filmke heeft ook kostenFilesurfer schreef: Kunnen fjrijders met veel ervaring (bijv. o.a. de R1-zot) eens hun indrukken geven bij de rijstijl in onderstaand filmpje.
Het is opgenomen door dezelfde fjrijder ongeveer 1 maand v??r de valpartij. Ik heb wel de indruk dat de voorrijder iemand anders was.
http://www.youtube.com/watch?v=-AD4Vx7aL5k




Mvg,

Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
Ik heb dat filmpje wel 10 maal goed bekeken, en heb daar eens een poos over gepiekerd.
Wat die kerel allemaal deed of niet deed, dat weet ik niet, en volgens mij doet het er niet echt toe.
Hij is ook geen top-piloot, zoveel is zeker als je ziet hoe hij zijn bochten neemt, maar dat is allemaal niet de reden voor het ongeluk.
Voor mij is de hoofdoorzaak : niet geconcentreerd rijden.
We moeten hier ook bij onszelf durven kijken, met wat zijn onze motoren uitgerust ? GPS, MP3, GSM, cruisecontroll, intercom,....
Allemaal leuk en nuttig, ik heb ook enkele van die spullen, maar in de bergen al rijdend aan die dingen draaien verhoogt de kans op een ongeval.
Dus makkers, trek jullie besluiten uit het filmpje en hou het veilig ! Vrouwe en kroost zullen je dankbaar zijn !
Grtz,
Frankie
Wat die kerel allemaal deed of niet deed, dat weet ik niet, en volgens mij doet het er niet echt toe.
Hij is ook geen top-piloot, zoveel is zeker als je ziet hoe hij zijn bochten neemt, maar dat is allemaal niet de reden voor het ongeluk.
Voor mij is de hoofdoorzaak : niet geconcentreerd rijden.
We moeten hier ook bij onszelf durven kijken, met wat zijn onze motoren uitgerust ? GPS, MP3, GSM, cruisecontroll, intercom,....
Allemaal leuk en nuttig, ik heb ook enkele van die spullen, maar in de bergen al rijdend aan die dingen draaien verhoogt de kans op een ongeval.
Dus makkers, trek jullie besluiten uit het filmpje en hou het veilig ! Vrouwe en kroost zullen je dankbaar zijn !
Grtz,
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A