Woon-werk verkeer
Moderator: Abeloos
Ik dacht dat de handvatverwarming alleen standaard op de AS zat maar ik zal me wel weer vergissen.Frodo schreef:De Silver versie is naar mijn mening de mooiste. Ik kan nu wel het 2006 model nog kopen (zonder streepjes) maar op het 2007 model zit standaard handvatverwarming, en dat kan ik wel gebruiken. De Blauwe is ook wel mooi.
Frodo
Wanneer je de silverstorm van 2006 koopt (hier en daar zijn er nog zoals bij Felix&Jos) en je koopt handvatverwarming als optie ga je nog veel centjes sparen...
Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Dat denk ik ook en je bespaart nog meer als ge niet de handvatverwarming van yamaha kooptdanneke schreef:Wanneer je de silverstorm van 2006 koopt (hier en daar zijn er nog zoals bij Felix&Jos) en je koopt handvatverwarming als optie ga je nog veel centjes sparen...
Groetjes,
Danneke.

En bovenal vind Frodo dien zonder streepkes nog het mooist dus keuze zou rap gemaakt zijn.
Groetjes Flitser
Interbike in Lokeren heeft nog een 2006-model staan voor een zacht prijsje !Frodo schreef:Bedankt voor de reacties, ik wacht nog wel even tot eind maart om een FJR te kopen. Dan zijn het Yamaha-opendeur dagen. Jammer dat je bij het 2007 model nu altijd die twee strepen hebt.
MVG
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Ik rijd nu 4jaar met de motor naar het werk (en terug) .
Dit zij 27000 Km/jaar.
Eerste 3 jaar met een V-strom gereden.
Nu rijd ik met een FJR 2005 bi-color.
Wat je weet heb je zelf ondervonden.
Hiermee bedoel ik dat cardan een voorwaarde is om uw portemonee te sparen.
De V-strom verbruikte ong.0,4L/100Km meer als mijn FJR.
Ik rijd met mijn motor zonder accesoires.
De motor moet genomen worden zoals hij is .
Otoplasten draag ik wel om mijn oortjes te beschermen.
Voor de rest hou ik wel van wind, regen, turbulentie enz.
Beschermkledij van RICHA is mijn devies .
Motorlaarzen van Hein Gericke doen hun werk naar behoren ( mijn eerste paar = 3jaar).
Elk jaar vul ik mijn belastingen in en breng ik mijn motor voor 98% in.
Ik ben er wel van overuigd dat dit nodig is om koning auto te counteren.
Ik hou van winterrijden ook al kijk ik er niet naar uit
.
De zomermaanden zijn mij soms te warm (letterlijk en figuurlijk).
Dit zij 27000 Km/jaar.
Eerste 3 jaar met een V-strom gereden.
Nu rijd ik met een FJR 2005 bi-color.
Wat je weet heb je zelf ondervonden.
Hiermee bedoel ik dat cardan een voorwaarde is om uw portemonee te sparen.
De V-strom verbruikte ong.0,4L/100Km meer als mijn FJR.
Ik rijd met mijn motor zonder accesoires.
De motor moet genomen worden zoals hij is .
Otoplasten draag ik wel om mijn oortjes te beschermen.
Voor de rest hou ik wel van wind, regen, turbulentie enz.
Beschermkledij van RICHA is mijn devies .
Motorlaarzen van Hein Gericke doen hun werk naar behoren ( mijn eerste paar = 3jaar).
Elk jaar vul ik mijn belastingen in en breng ik mijn motor voor 98% in.
Ik ben er wel van overuigd dat dit nodig is om koning auto te counteren.
Ik hou van winterrijden ook al kijk ik er niet naar uit

De zomermaanden zijn mij soms te warm (letterlijk en figuurlijk).
Voila,
Het is een feit, mijn fjr dinsdag gaan halen bij Lammens in Wetteren. Heb hem dus nog maar enkele dagen en toch al 700 km gereden, niet slecht
.
Ik moet ongeveer anderhalf uur bollen voordat ik op mijn werk toekom, heb dus wel een beetje entertainment nodig. Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een simpele mp3 op zijn fjr? Hoor je daar ?berhaupt wel iets van? Of heb je speciale oordopjes nodig? Zijn er nog nuttige tips voor iemand die plant om dagelijks drie uur op zijn stalen ros door te brengen?
Tenslotte nog een praktische tip gevraagd: truukjes om de FJR op zijn middenbok te zetten. Het wil namelijk niet altijd even vlot lukken.
Bedankt in elk geval.
MVG
Frodo
Het is een feit, mijn fjr dinsdag gaan halen bij Lammens in Wetteren. Heb hem dus nog maar enkele dagen en toch al 700 km gereden, niet slecht

Ik moet ongeveer anderhalf uur bollen voordat ik op mijn werk toekom, heb dus wel een beetje entertainment nodig. Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een simpele mp3 op zijn fjr? Hoor je daar ?berhaupt wel iets van? Of heb je speciale oordopjes nodig? Zijn er nog nuttige tips voor iemand die plant om dagelijks drie uur op zijn stalen ros door te brengen?
Tenslotte nog een praktische tip gevraagd: truukjes om de FJR op zijn middenbok te zetten. Het wil namelijk niet altijd even vlot lukken.
Bedankt in elk geval.
MVG
Frodo
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
- Abeloos
- Beheerder
- Contacteer:
Tenslotte nog een praktische tip gevraagd: truukjes om de FJR op zijn middenbok te zetten. Het wil namelijk niet altijd even vlot
De eerste weken/maanden dat ik mijn FJR pas had, durfde ik die ook niet op zijn bok trekken omdat ik schrik had het gewicht niet te kunnen houden!
Eenmaal ik doorhad hoe het moest plaats ik deze thuis en op minder stabiele ondergrond altijd op z'n bok.
Je plaatst je voet op het uitstekende gedeelte van de bok, kantel de FJR van je weg tot je voelt dat beide pootjes van de bok samen de grong raken.
Wanneer je nu doorduwt met je voet, (ik plaats deze altijd zo dat mijn knieschijf naar de achterzijde van mijn FJR wijst) en een klein beetje meehelpt
met je hand (via handgreep onder zadel), is het een koud kunstje.
En je moet geen schrik hebben om door te duwen met die voet, zo snel zal die FJR niet omvallen!!
Greetz, Arne
De eerste weken/maanden dat ik mijn FJR pas had, durfde ik die ook niet op zijn bok trekken omdat ik schrik had het gewicht niet te kunnen houden!
Eenmaal ik doorhad hoe het moest plaats ik deze thuis en op minder stabiele ondergrond altijd op z'n bok.
Je plaatst je voet op het uitstekende gedeelte van de bok, kantel de FJR van je weg tot je voelt dat beide pootjes van de bok samen de grong raken.
Wanneer je nu doorduwt met je voet, (ik plaats deze altijd zo dat mijn knieschijf naar de achterzijde van mijn FJR wijst) en een klein beetje meehelpt
met je hand (via handgreep onder zadel), is het een koud kunstje.
En je moet geen schrik hebben om door te duwen met die voet, zo snel zal die FJR niet omvallen!!
Greetz, Arne
Mvg, Abeloos 

Motorrijden is steeds een beetje reizen!

Motorrijden is steeds een beetje reizen!