Afslaande motor

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
yami
50 cc
50 cc

Afslaande motor

Bericht door yami »

H? manne,

Ik rij sinds begin dit jaar met een FJR. Had voordien een Deauville. Het moet gezegd worden; het is een wereld van verschil. Krachtig, wendbaar en ontroerend hard. Heb echter een probleempje. Toen ik laatst een treffen mee reed(180km) in vrij warme omstandigheden viel bij lage snelheid de motor spontaan stil. Heb hem terug gestart en je moest hem contant aan de praat houden wilde hij niet stilvallen. Heeft ??n van juliie dat probleem al ondervonden? Ik ben niet technisch aangelegd, maar zou het misschien iets te maken hebben dat de injectie niet goed staat afgesteld. K'weet het niet. Heb het probleem nog niet aan mijn dealer gemeld. Ik wil eerst is even hier polsen. H? FJR'rers, alvast bedankt
Yamaha........Yami!
Yan

Bericht door Yan »

Kreeg je geen foutmelding op je display? Op de webpagina http://www.fjrowners.ws/forum/messages/ ... 1023384002 Kun je nagaan wat een eventuele foutmeldingscode betekent.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

En als er g??n foutmelding staat, is het waarschijnlijk een alleenstaand geval, en dien je toch eens je dealer te contacteren. Hij is de aangewezen persoon om een exacte diagnose te stellen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

Het stil vallen was dat tijdens het rijden of bij stilstaan :?:

Wat is jou stationair toerental :?:
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hallo Yami :wink:

Zoals FJR-Boy Dirk ben ik ook van mening dat je toerental op een iets te laag niveau gaat staan en dat dat je probleemje gaat oplossen als je die iets hoger gaat zetten, als ik jou was zou ik eens proberen om het toerental te zetten op een 1100 toeren wat ook bij mij gebeurt is bij het laatste onderhoud dat ik heb laten doen bij promotor.
Daarvoor stond het bij mij tussen de 8 en de 900 toeren en had hij soms de neiging om stil te vallen, nu is dat volledig verleden tijd :P

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
yami
50 cc
50 cc

Bericht door yami »

Hoi,

Ben langs de dealer geweest en het volgende is uit de bus gekomen: als je het voorste zadel verwijderd zie je een bakje waar je wat "prullekes" in kwijt kunt. Nu, achter het bakje in de richting van de bezinetank is ook nog een open ruimte, daar waar een fiche zit. Nu daar lag bij mij altijd een deel van mijn beugelslot(waar de sleutel in moet). Daar zit ook een sensor die de lucht meet. En dat is waarschijnlijk het probleem geweest. Het slot verhinderde een goede meting van de lucht. Ze hebben hem aan de computer gehangen en er was geen enkele foutmelding te bespeuren. Heb mijn slot gewoon op een ander plaats gelegd en ik hoop dat het probleem hier mee opgelost is. Heb trouwens geen ? moeten betalen. Iedereen bedankt voor de moeite.

Yami
Yamaha........Yami!
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

laat later eens weten of het volledig opgelost is. mijn slot ligt daar ook en heel af en toe durft ie wel eens stilvallen (stat. toerental zit goed).
* If it works, don't fix it *
Gast

Bericht door Gast »

Dag allemaal,
De Mijnen heeft ook dat probleempje af en toe, omgevingstemperatuur doet er niet toe, toerental stationair ongeveer 950 en zo af en toe slaat die motor af als ik aan een kruispunt kom en de versnellingshendel inknijp dus neutraal sta.
Is nog niet stilgevallen in versnelling!
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Mijn motor draait staionair, aldus de toerenteller , net geen 800 toeren .
Hij draait dan wel wat onregelmatig maar nog nooit stilgevallen .
Gesloten