En ja ,eens in 1ste krijg ik enorme weerstand

Moderator: Abeloos
@ Peet,Peet schreef:Dus bij koude temperaturen heeft de radiator geen functie en helpt het volgens mij niet om hem af te dekken. En eens op temperatuur gaat dan het koelwater wel langs de radiator, maar dat regelt de thermostaat.
Bij mijn BMW RS 1100 met oliekoeler zat er geen thermostaat in, en pastte ik ook jouw truk toe, maar ik puur theoretrisch denk ik dat het bij een FJR geen zin heeft om de radiator af te dekken.
Ik heb de indruk dat het iets verbeterd is daarmee, alhoewel het ook kan zijn dat het ondertussen minder koud is geworden.Eagle schreef:Met betrekking tot het haperen bij het terugschakelen zegt de dealer dat het zou kunnen dat het komt door vuilophoping achter de plaat waar het scharnierpunt van de levier zit. Daar smeren zou oplossing moeten zijn. De mijne is gesmeerd van donderdag, maar ondertussen reed ik nog niet in de kou.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik zou zeggen wacht nog een paar weken en het probleem is helemaal opgelost want dan is het bijna zomer.Eagle schreef:Ik heb de indruk dat het iets verbeterd is daarmee, alhoewel het ook kan zijn dat het ondertussen minder koud is geworden.
Volgens mij heeft het helemaal niks met weinig of veel rijden te maken. Ik rij zo'n 15000 per jaar, wat toch niet echt weinig is.Gobelijn schreef:Als je er weinig mee rijdt, zal het fenomeen zich gemakkelijker voordoen denk ik.
Franky; ik ben nu bezig tussen de buien door om een serre te plaatsenDen Boete schreef:Hou je ons hierover op de hoogte Gorky ?Gorky schreef:...ik zal eens uitkijken wat voor info onze colega's hebben in de omliggende landen over dit probleem....
Tweede vraag : is je radiatorafdekking al geplaatst ?
Grtzz
Frankie
ik heb nu juist het 10k onderhoud achter de rug en heb mijn daeler verteld van het gelijkaardig probleem. Hij heeft deze ontlucht en ik moet zeggen de koppeling doet tot hier toe terug goed zijn werk.Eagle schreef:@ Den Boete,
heeft de afdekking van de radiator zijn effect gehad ?
@ allen
Bij mij heeft de dealer zoals gemeld de levier van de koppeling gesmeerd. Dat bleek achteraf niet afdoende.
Wat ik momenteel ondervonden heb : ook bij de temperaturen van deze week (wat men bezwaarlijk koud kan noemen) kom ik het volgende tegen:
Na enkele minuten rijden, zelfs met warme motor, maar na enkele minuten niet schakelen, los ik het gas en trek ik de koppeling in. Ik voel dat de koppeling een tweetal seconden blijft plakken en daarna pas lost. Na die paar (1?2) seconden kan ik probleemloos schakelen.
Maar, 't blijft spannend als je vlak voor de bocht een tandje lager wilt schakelen en de koppeling wil niet mee.
Zijn er nog FJR-2006-rijders die dit eventueel kunnen beamen ?
Met die afdekking komt de motor in de winter veel vlugger op bedrijfstemperatuur, dat is dus zeker een goede zaak.Eagle schreef:@ Den Boete,
kzal proberen om tegen dan een afdekking te makenDen Boete schreef:Met die afdekking komt de motor in de winter veel vlugger op bedrijfstemperatuur, dat is dus zeker een goede zaak.Eagle schreef:@ Den Boete,
Omdat het nu wat warmer is heb ik hem vorige week terug verwijderd, anders komt de koeling bij traag rijden in het gedrang.
Volgende winter gaat de afdekking er zeker terug op vanaf dat de dagtemperatuur onder de 10?C is.
Ik beoordeel mensen door eigen ervaring, niet door geruchten...Peet schreef:Deze dealer heeft nochtans in onze contreien niet zo'n goeie reputatie met zijn Kawa's. Of heeft de man met het dealerschap van Yam zijn gedrag aangepast ? Des te beter !
En eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dat de klant op deze manier geholpen wordt. Zo heb ik al mijn dealers (ook van andere merken) al gekend en ik zou met minder niet tevreden zijn !