PV op basis van veronderstelling

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Ed vollegaas
250 cc
250 cc
Contacteer:

PV op basis van veronderstelling

Bericht door Ed vollegaas »

Afgelopen avond werdt mij oudste zoon met zijn Kawa Ninja tegengehouden door de politie wegens het overschrijden van een volle witte lijn. Er waren 7 agenten aanwezig bij die vastelling, discussie gesloten, de overtreding is duidelijk gezien door de arm der wet. Maar wat mij stoort is dat ze veronderstellen dat hij 130 a 140 reed. Er gold een snelheidsbeperking van 70km/hr en eerlijkheidshalve gaf hij toe dat zijn snelheid hoger lag. Resultaat, op de PV staat dat hij 120km/hr reed zonder dat dit bewezen is door eender welk controleapparaat. Hij wist niet beter, zeker als je belaagd wordt door 7 agenten, en heeft de PV getekend. Nu is mijn vraag of hij nog kan terugkomen op zijn verklaring. Als we vanaf nu gaan veroordeeld worden op basis van veronderstellingen zal de Belgische staat zeer snel rijk worden.
Greetz Ed
D'ONT DRINK AN DRIVE IF YOU CAN SMOKE AND FLY
www.runwayriders.be
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Hier klopt iets niet...vandaar dat ze zijn handtekening wilden. Nu heeft hij iets verklaard en ondertekend! Ik vrees Ed dat hier niks tegen te beginnen is!

Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
janeman
125 cc
125 cc

Bericht door janeman »

Ik ga voorzichtig zijn, maar als 7 agenten getuigen dat je veel meer gereden hebt dan de toegelaten snelheid, en bovendien een ondertekend pv. van de overtreder hebben.
Dan denk ik dat je h??l zwak staat.
Om dit te verdedigen zal je een goeie advokaat kunnen gaan gebruiken en die kosten ook veel geld, aan u de keuze wie je gaat sponseren
toch veel succes in je strijd
Eagle
75 cc
75 cc

Bericht door Eagle »

Volgens mij zal dit geen PV zijn op basis van veronderstelling, maar op basis van de verklaring die uw zoon heeft afgelegd. Dan heb je geen controleapparaat nodig. Zijn verklaring nu intrekken zal de rechter nooit aanvaarden.
What goes up, must come down (Tom Petty)
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

7 tegen 1?
Pfff, da's wel heel zwak van die flikskes...
Was het aan de donutshop misschien?
:D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes,

den R1 zot

bring it on! :twisted:
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Omschrijf "tegengehouden"'. Stond er een patrouille aan de kant, die hem zagen aankomen, of is men langs achter komen aanrijden en dan aan de kant gezet ? In't laatste geval ziet dat er een stuk slechter uit, zo heb ik er al genoeg geweten die dankbaar waren dat de agenten voor de gulden middenweg gaan ( de soep wat afromen), in plaats van voor de topsnelheid die ze graag zouden zien op pv,maar niet kunnen bewijzen, met het risico dat de rechtbank de verklaring van de agenten wel ontvankelijk verklaard en oordeelt als 'op verklaring van de agent'.7 agenten of 1 agent is niet relevant, of ge moest in het geval van Guust Flater zijn die een busje met dienaars aanrijdt, er stappen er 27 uit en die beginnen allemaal dezelfde boete te schrijven :wink:
Hou ons op de hoogte.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Ed vollegaas
250 cc
250 cc
Contacteer:

De agenten kwamen aangereden in tegenovergestelde richting, bij het zien dat hij een wagen inhaalde over de volle witte lijn lieten ze hem stoppen. Ook werd zijn rijbewijs onmiddelijk ingetrokken voor 15 dagen.
Ik ga eens contact opnemen met de verzekering ivm de rechtsbijstand, dit kan natuurlijk nog een tijdje duren voordat de zaak voorkomt.
Greetz Ed
www.runwayriders.be
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Ed,
Als hij de verklaring heeft ondertekend vrees ik dat hij niet veel verhaal meer heeft.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Ed vollegaas schreef:De agenten kwamen aangereden in tegenovergestelde richting, bij het zien dat hij een wagen inhaalde over de volle witte lijn lieten ze hem stoppen.
Ik wil niet echt zwartgallig doen, maar :
:idea: "Was ontsnappen echt geen optie ?" :D
Een Ninja tegen een combi die zich eerst nog moet gaan keren.
:evil: Ik heb al gewonnen met slechtere kaarten. :lol:
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

janeman schreef:Om dit te verdedigen zal je een goeie advokaat kunnen gaan gebruiken en die kosten ook veel geld, aan u de keuze wie je gaat sponseren
toch veel succes in je strijd
Gewoon zelf een goede advocaat zoeken betaald door de rechtsbijstand van de verzekering, financieel geen enkel probleem.
Juridisch ..... dat is een andere zaak, maar zeker proberen en niet de advocaat van de verzekering nemen !

Groetjes,
Michel

PS: ik heb dit al tweemaal "mogen" toepassen.

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

doorlopend witte lijnen overschrijden is en blijft een zware overtreding. Ik probeer dit altijd te vermijden, en zeker als er blauw in de buurt is. Als wij de wet aan ons laars lappen, wat houdt een automobilist dan nog tegen? Als die ook zo beginnen uitwijken, dan liggen we straks met onze FJR in de greppel... Ik ga alleen maar een doorlopend witte lijn overschrijden als er file of rode lichten zijn. T.t.z. aan trage snelheid.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Dus de snelheidsovertreding waar naar verwezen wordt, is de snelheid die men 'vaststelde' toen de combi al gedraaid was, en achter je zoon aanging ? Want gesteld dat ze dat vaststelden vanuit tegenovergestelde richting ... dan moet ge al he hele straffe zijn, om dat in te schatten terwijl ge zelf pakweg 70 aan't rijden bent. 130 + 70 = 200 km/u , da's 55 meter per seconde h? .... d'er is geen fatsoenlijk mens die dat kan vaststellen op een afstand van 500 tot 1000 meter recht voor u.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

men kan enkel veroordeeld worden voor gemeten snelheden ( tenzij men het artikel inroept: snelheid niet aangepast aan de omstandigheden)
sommige politiediensten hebben de nodige apparatuur om "rijdend"te meten zelfs vanuit tegenovergestelde richting
en het laatste miskleun in dit item is : men tekent nooit voor akkoord, wel voor kennisname, laat dit s duidelijk zijn!
niet tekenen is ideaal als men de rechter tegen zich wil krijgen.....en wie hoopt zich te onttrekken door te vluchten rekent er op dat alle vaststellers stekeblind zijn zeker?
een nummerplaat kan gelezen worden ?, men hoeft zelfs het voertuig niet te doen stoppen, dus tenzij je jezelf cowboy voelt zou ik zeggen , hou gewoon halt en werk mee

wie gokt kan verliezen en je moet dit aanvaarden zoniet is er slechts 1 goede raad : hou je aan de voorgeschreven snelheid of kijk beter uit je doppen :lol:
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

junior schreef:een nummerplaat kan gelezen worden ?, men hoeft zelfs het voertuig niet te doen stoppen
Ik moet diegene nog tegenkomen die de nummerplaat kan lezen van een motorfiets die 120 km/u rijdt in de tegenovergestelde richting, terwijl hij zelf pakweg 60 km/u rijdt. Dat is het 180 km/u verschil ! En de reflexen van 7 keuvelende 'wetsdienaren' in een combi zullen ook wel niet van dien aard zijn dat ze binnen de halve seconde een camera met zoomlens bovenhalen en die tegen de rijrichting in op een motorfiets kunnen richten die op dat moment al aan de horizon zit. En dan nog leesbaar de nummerplaat fotograferen ! Flikken zijn ook maar mensen h? ? Alhoewel...
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

Den Boete schreef:
junior schreef:een nummerplaat kan gelezen worden ?, men hoeft zelfs het voertuig niet te doen stoppen
Ik moet diegene nog tegenkomen die de nummerplaat kan lezen van een motorfiets die 120 km/u rijdt in de tegenovergestelde richting, terwijl hij zelf pakweg 60 km/u rijdt. Dat is het 180 km/u verschil ! En de reflexen van 7 keuvelende 'wetsdienaren' in een combi zullen ook wel niet van dien aard zijn dat ze binnen de halve seconde een camera met zoomlens bovenhalen en die tegen de rijrichting in op een motorfiets kunnen richten die op dat moment al aan de horizon zit. En dan nog leesbaar de nummerplaat fotograferen ! Flikken zijn ook maar mensen h? ? Alhoewel...
er is hier nergens sprake dat onze motard gefotografeerd is en wat betreft die 7 keuvelende wetsdienaren....
ik heb daar mijn bedenkingen bij... dat niet iedereen even bedreven of attent is , dat weet ik wel, maar om te beweren dat het alle 7 blinden zouden zijn of luiaards geloof ik niet...
in elke job heb je gemotiverde en niet gemotiveerde mensen, heb je bekwamen en onbekwamen tenzij men mij een job noemt waar het anders is :wink:

enfin ik raaad het niemand aan om het s uit te testen...
ik denk ofwel dat we de volledige waarheid hier niet horen ofwel dat er hier op de feiten wordt vooruit gelopen....wacht het pv s af en zeg dan s wat er precies staat vermeld...dan pas kan ik me uitspreken :roll:
om iemand te veroordelen op basis van snelheid moet dit gemeten worden zoniet kan men enkel "snelheid niet aangepast aan de omstandigheden
weerhouden ( dit wordt gestaafd door de verklaring van de overtreder in kwestie )
ik zou graag s lezen hoe men het vaststellen van die snelheid omschrijft in het pv.je mag me desnoods via persoonlijke mail inlichten , ik help je indien mogelijk ,
Ed vollegaas
250 cc
250 cc
Contacteer:

Even een update van het gebeuren, ben eindelijk te weten gekomen wat er juist gebeurd is, heb mijn zoon niet meer gezien of gesproken sindsdien, ziet de bui en de preek van pa al hangen natuurlijk.
Hij reed op een drievaksweg waar je beurtelings mag inhalen en met een snelheidsbeperking van 70km/hr. hij begint in te halen waar dat toegestaan is maar beeindigd dit niet als de stippellijn overgaat in een volle witte lijn. Net op die plaats staat er aan zijn kant een politiecombi met 4 agenten en aan de overzijde komen twee zwaantjes aangereden die hem laten stoppen en moet met hen terugkeren naar de politiecombi. Ingehaald over een volle witte lijn en drie voertuigen ingehaald in ??n keer wat ook niet toegestaan is. Geen discussie overtreding werd gezien door 4 politieagenten, toen zei de agent die de verklaring afnam dat hij zeker 150 reed wat Kevin meteen ontkende, hij gaf wel toe dat hij te snel reed maar zeker niet meer dan 100, alle wetsdienaars waren vriendelijk behalve diegene die de verklaring afnam, zal zeker een slechte dag hebben gehad. Uiteindelijk heeft hij zich laten intimideren door die agent en die heeft genoteerd dat hij 125 reed.

@ junior bedankt alvast voor de geboden hulp, zodra ik de pv ontvang laat ik hem inscannen en mail hem door

@ allen bedankt voor jullie reacties

Greetz Ed
www.runwayriders.be
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

wel, nu leer ik toch ook weer iets bij... dat inhalen van drie voertuigen verboden is... Met een auto is dit niet altijd evident, maar met een moto is dat een fluitje van een cent...
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

pnobels schreef:wel, nu leer ik toch ook weer iets bij... dat inhalen van drie voertuigen verboden is... Met een auto is dit niet altijd evident, maar met een moto is dat een fluitje van een cent...
men mag pas inhalen mits men dit over een zo kort mogelijk afstand kan doen
gezien onze motard hiervoor zelfs in de zone van volle lijn terecht kwam wordt deze overtreding hem hier aangerekend
tussen haakjes de overtreding ivm snelheid niet aangepast aan de omstandigheden blijft een gewone overtreding , maw 50 euro
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

pnobels schreef:wel, nu leer ik toch ook weer iets bij... dat inhalen van drie voertuigen verboden is... Met een auto is dit niet altijd evident, maar met een moto is dat een fluitje van een cent...
Dit is al jaren zo, maar niet echt bekend bij het grote publiek.
Je moet echt auto per auto inhalen, ik weet niet of het veiliger is maar het ziet er niet uit.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
blackie
75 cc
75 cc

Bericht door blackie »

In Extremo schreef:
Dit is al jaren zo, maar niet echt bekend bij het grote publiek.
Je moet echt auto per auto inhalen, ik weet niet of het veiliger is maar het ziet er niet uit.

Groetjes,
Michel
Dan kunnen ze v??l boetes uitschrijven op de otobaan :roll:
Gesloten