verhogingsset FJR
Moderator: Abeloos
Volgens mij heeft het niks met bokes (al dan niet met choco) te maken maar is het een techniek zoals een andere. Ik las ook verschillende keren dat mensen sukkelden met de pees van "Achilleus" bij het opbokken terwijl die bij mij absoluut niet belast wordt. Misschien eens een info en demonstratieavond organiseren betreffende dit thema.
In ieder geval succes ermee mannen
Julle
In ieder geval succes ermee mannen
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Wat wel een groot verschil is, is hem opbokken m?t of zonder (geladen) topcase. Dat geeft namelijk een hefboomeffect naar de verkeerde kant. Probeer eens helemaal zonder koffers en op een mooi plat stuk, geen helling en geen putten en bulten: hij komt omhoog alsof hij juist een doos viagra binnen heeft. Als je dan eenmaal de juiste beweging hebt gevoeld, dan gaat het stukken makkelijker achteraf , zelfs m?t koffers.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Gobelijn schreef:Wat wel een groot verschil is, is hem opbokken m?t of zonder (geladen) topcase. Dat geeft namelijk een hefboomeffect naar de verkeerde kant. Probeer eens helemaal zonder koffers en op een mooi plat stuk, geen helling en geen putten en bulten: hij komt omhoog alsof hij juist een doos viagra binnen heeft. Als je dan eenmaal de juiste beweging hebt gevoeld, dan gaat het stukken makkelijker achteraf , zelfs m?t koffers.
Viagra





Vraagje voor den R1zot??(of andere bochtenspecialisten)den R1 zot schreef:Waarom verhogen?
Meer grondspelling? daar ben je bijna niets mee op de straat.
Die "hero blops" staan erop om u te melden dat het zo wel ver genoeg is (weg).![]()
Uw voetsteuntjes klappen/scharnieren nog altijd naar binnen voor als het wat platter gaat.
Dat hoger zwaartepunt zal eerder in uw nadeel werken bij het remmen.
Uw motor zal sneller slingeren achteraan.
Uw vering verhogen is geen aanrader! Het enig wat helpt is de demping aanpassen (ingaande).
Uw vering enkel achteraan verhogen maakt uw motor h??l nerveus op z'n kopje. (niet meer stabiel). Uw naloop/balhoofdshoek zal scherper worden.
(voorvork steiler).
Misschien eens kijken naar de "middenbok" of je die kan aanpassen.
Maar het blijft een motor van +270 Kg dus ik zou er echt geen wonderen van verwachten. Hoe makkelijker op zijn bok, hoe makkelijker op de gr.....
Groetjes,
mijn vorige motor was een hayabusa, (lichter+meer grondspeling), nu met de FJR zit ik zeer vlug met de pootjes tegen het asvalt.
ik overwoog ev. een verhogingssetje, maar ik kan nu al niet volledig met de voeten aan de grond (1.76m, maar vrij korte beentjes, en het zadel is ook vrij breed), dus verhogen is uitgesloten.
Als mijn kameraad achter mij rijdt, ziet hij dat als de pootjes schrapen, ook de rest vd moto (uitlaten....) ook al bijna raken?
Dus mijn vraag: als de pootjes raken (en dus wat inklappen), duurt het dan nog lang vooraleer de rest (middenbok, uitlaten.....) het asvalt raakt?, of kan je dan best de kraan al wat meer dichtdraaien?
Grtz
VF400F - CBR1000F - YZF1000 - GSX1300R -FJR1300ABS
Voor u is er maar oplossing als je snel wilt blijven rijden: veringen veranderenmax schreef:Vraagje voor den R1zot??(of andere bochtenspecialisten)den R1 zot schreef:Waarom verhogen?
Meer grondspelling? daar ben je bijna niets mee op de straat.
Die "hero blops" staan erop om u te melden dat het zo wel ver genoeg is (weg).![]()
Uw voetsteuntjes klappen/scharnieren nog altijd naar binnen voor als het wat platter gaat.
Dat hoger zwaartepunt zal eerder in uw nadeel werken bij het remmen.
Uw motor zal sneller slingeren achteraan.
Uw vering verhogen is geen aanrader! Het enig wat helpt is de demping aanpassen (ingaande).
Uw vering enkel achteraan verhogen maakt uw motor h??l nerveus op z'n kopje. (niet meer stabiel). Uw naloop/balhoofdshoek zal scherper worden.
(voorvork steiler).
Misschien eens kijken naar de "middenbok" of je die kan aanpassen.
Maar het blijft een motor van +270 Kg dus ik zou er echt geen wonderen van verwachten. Hoe makkelijker op zijn bok, hoe makkelijker op de gr.....
Groetjes,
mijn vorige motor was een hayabusa, (lichter+meer grondspeling), nu met de FJR zit ik zeer vlug met de pootjes tegen het asvalt.
ik overwoog ev. een verhogingssetje, maar ik kan nu al niet volledig met de voeten aan de grond (1.76m, maar vrij korte beentjes, en het zadel is ook vrij breed), dus verhogen is uitgesloten.
Als mijn kameraad achter mij rijdt, ziet hij dat als de pootjes schrapen, ook de rest vd moto (uitlaten....) ook al bijna raken?
Dus mijn vraag: als de pootjes raken (en dus wat inklappen), duurt het dan nog lang vooraleer de rest (middenbok, uitlaten.....) het asvalt raakt?, of kan je dan best de kraan al wat meer dichtdraaien?
Grtz

Ben er zelf ook mee bezig (met rond te horen)
Vooraan komen er zeker al andere veren in.
Informeer eens bij Steven Caesar: www.bikesetup.be
Greetz
Frank (ex Blackbird)
Of anders eens bij NEEKE informeren (is hier ook ergens lid op dit forum)
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Na de pootjes volgen de uitlaten en middenbok....
Achteraan een beetje hoger kan wat helpen, maar ook dan komt de middenbok en uitlaten tegen de grond.
Eerlijk gezegd ik heb daar allemaal geen last van, voor mij is de FJR een toerfiets met een sportief blokske.
Rijstijl wat aanpassen (meer hangen en motor meer rechtop houden) en ge komt al wa verder....
Ik weet het het is geen zicht maar alle beetjes helpen.
Mijn FJR is achteraan verhoogt en dan kan je een beetje verder maar om nu eureka te beginnen roepen....
Op straat ben ik nen rustige kerel, gas geven doe ik met mijn andere stoof.

Achteraan een beetje hoger kan wat helpen, maar ook dan komt de middenbok en uitlaten tegen de grond.
Eerlijk gezegd ik heb daar allemaal geen last van, voor mij is de FJR een toerfiets met een sportief blokske.
Rijstijl wat aanpassen (meer hangen en motor meer rechtop houden) en ge komt al wa verder....
Ik weet het het is geen zicht maar alle beetjes helpen.

Mijn FJR is achteraan verhoogt en dan kan je een beetje verder maar om nu eureka te beginnen roepen....

Op straat ben ik nen rustige kerel, gas geven doe ik met mijn andere stoof.


- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
van de vering ben ik wel tevreden, hij blijft precies stabieler dan mijn vorige (hayabusa), hij is natuurlijk nog wel NIEFNIEF (450km dus nog aant roderen)blackie schreef:Voor u is er maar oplossing als je snel wilt blijven rijden: veringen veranderenmax schreef:Vraagje voor den R1zot??(of andere bochtenspecialisten)den R1 zot schreef:Waarom verhogen?
Meer grondspelling? daar ben je bijna niets mee op de straat.
Die "hero blops" staan erop om u te melden dat het zo wel ver genoeg is (weg).![]()
Uw voetsteuntjes klappen/scharnieren nog altijd naar binnen voor als het wat platter gaat.
Dat hoger zwaartepunt zal eerder in uw nadeel werken bij het remmen.
Uw motor zal sneller slingeren achteraan.
Uw vering verhogen is geen aanrader! Het enig wat helpt is de demping aanpassen (ingaande).
Uw vering enkel achteraan verhogen maakt uw motor h??l nerveus op z'n kopje. (niet meer stabiel). Uw naloop/balhoofdshoek zal scherper worden.
(voorvork steiler).
Misschien eens kijken naar de "middenbok" of je die kan aanpassen.
Maar het blijft een motor van +270 Kg dus ik zou er echt geen wonderen van verwachten. Hoe makkelijker op zijn bok, hoe makkelijker op de gr.....
Groetjes,
mijn vorige motor was een hayabusa, (lichter+meer grondspeling), nu met de FJR zit ik zeer vlug met de pootjes tegen het asvalt.
ik overwoog ev. een verhogingssetje, maar ik kan nu al niet volledig met de voeten aan de grond (1.76m, maar vrij korte beentjes, en het zadel is ook vrij breed), dus verhogen is uitgesloten.
Als mijn kameraad achter mij rijdt, ziet hij dat als de pootjes schrapen, ook de rest vd moto (uitlaten....) ook al bijna raken?
Dus mijn vraag: als de pootjes raken (en dus wat inklappen), duurt het dan nog lang vooraleer de rest (middenbok, uitlaten.....) het asvalt raakt?, of kan je dan best de kraan al wat meer dichtdraaien?
Grtz![]()
Ben er zelf ook mee bezig (met rond te horen)
Vooraan komen er zeker al andere veren in.
Informeer eens bij Steven Caesar: www.bikesetup.be
Greetz
Frank (ex Blackbird)
Of anders eens bij NEEKE informeren (is hier ook ergens lid op dit forum)
als je nu andere veren steekt, maar je wil de motor niet wil verhogen (ivm korte benen), dan blijft toch altijd het probleem ve tekort aan grondspeling, of zie ik dat verkeert?
Max
VF400F - CBR1000F - YZF1000 - GSX1300R -FJR1300ABS
- In Extremo
- 1300 cc
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Over de tevredenheid van de achtervering is al veel gezegd en geschreven.
Alles staat of valt met het gewicht dat je op de motor "plaatst".
Weeg je een volle 65 kg heb je bij de FJR een goede vering + grondspeling,
ga echter naar de 100 kg of meer ... dan zit je met iets wat op een vering lijkt en de grondspeling is niet om naar huis te schrijven.
Ikzelf
zit bij de 100+ kg en de grondspeling is dan vlug op, met een verhogingssetje kan ik alweer vlotter door de bochten.
Door dit setje is in onbelaste toestand de zithoogte met bijna 2,5 cm gestegen, nu moet ik al wat moeite doen om te schuren.
Bijkomend voordeel is dat de FJR veel vlotter, veel lichter stuurt. Maneuvers aan zeer lage snelheid doen gaat veel gemakkelijker, zelfs met duo.
En aan de rechtdoorstabiliteit aan hogere snelheden heb ik nog niet veel verlies gemerkt, daar heb ik meer last van mijn topkoffer als van iets anders.
Volgend projekt is dan ook om de volledige achterveer/demper te vervangen voor een degelijker model, aangepast aan mijn gewicht en met de nodige instelmogelijkheden.
Zoals veervoorspanning bijregelen ivm duo en koffervulling en natuurlijk de dempingen (in- en uitgaand).
Groetjes,
Michel
Alles staat of valt met het gewicht dat je op de motor "plaatst".
Weeg je een volle 65 kg heb je bij de FJR een goede vering + grondspeling,
ga echter naar de 100 kg of meer ... dan zit je met iets wat op een vering lijkt en de grondspeling is niet om naar huis te schrijven.
Ikzelf

Door dit setje is in onbelaste toestand de zithoogte met bijna 2,5 cm gestegen, nu moet ik al wat moeite doen om te schuren.
Bijkomend voordeel is dat de FJR veel vlotter, veel lichter stuurt. Maneuvers aan zeer lage snelheid doen gaat veel gemakkelijker, zelfs met duo.
En aan de rechtdoorstabiliteit aan hogere snelheden heb ik nog niet veel verlies gemerkt, daar heb ik meer last van mijn topkoffer als van iets anders.
Volgend projekt is dan ook om de volledige achterveer/demper te vervangen voor een degelijker model, aangepast aan mijn gewicht en met de nodige instelmogelijkheden.
Zoals veervoorspanning bijregelen ivm duo en koffervulling en natuurlijk de dempingen (in- en uitgaand).
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
ik weeg (ruim) 70kg, dat kan idd het verschil verklaren, en met duo erop is de grondspeling nog vlugger opgebruikt (maar kan iets beter met de voeten aan de grond).....allemaal logisch natuurlijkIn Extremo schreef:Over de tevredenheid van de achtervering is al veel gezegd en geschreven.
Alles staat of valt met het gewicht dat je op de motor "plaatst".
Weeg je een volle 65 kg heb je bij de FJR een goede vering + grondspeling,
ga echter naar de 100 kg of meer ... dan zit je met iets wat op een vering lijkt en de grondspeling is niet om naar huis te schrijven.
Ikzelfzit bij de 100+ kg en de grondspeling is dan vlug op, met een verhogingssetje kan ik alweer vlotter door de bochten.
Door dit setje is in onbelaste toestand de zithoogte met bijna 2,5 cm gestegen, nu moet ik al wat moeite doen om te schuren.
Bijkomend voordeel is dat de FJR veel vlotter, veel lichter stuurt. Maneuvers aan zeer lage snelheid doen gaat veel gemakkelijker, zelfs met duo.
En aan de rechtdoorstabiliteit aan hogere snelheden heb ik nog niet veel verlies gemerkt, daar heb ik meer last van mijn topkoffer als van iets anders.
Volgend projekt is dan ook om de volledige achterveer/demper te vervangen voor een degelijker model, aangepast aan mijn gewicht en met de nodige instelmogelijkheden.
Zoals veervoorspanning bijregelen ivm duo en koffervulling en natuurlijk de dempingen (in- en uitgaand).
Groetjes,
Michel

grtz
Max
VF400F - CBR1000F - YZF1000 - GSX1300R -FJR1300ABS