elektrisch slot opbergvakje

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
max
50 cc
50 cc

elektrisch slot opbergvakje

Bericht door max »

vorig jaar op de 1000bochten heb ik met iemand een babbeltje gedaan over de voor en nadelen vd FJR, (ik had er toen zelf nog gene), en die persoon sprak van oa de temp vh opbergvakje, dat zou zo heet worden dat hij zijn bankkaarten er niet in durfde te steken (kromtrekken-opsmoren)
Nu tijdens het plaatsen v aansluiting voor druppellader, kwam ik tot ontdekking dat bij ingeschakeld kontakt het (elektrisch)slot vh opbergvak, (dus die metalen cilinder) gloeiend heet :oops: komt te staan (dus koude motor, enkel kontakt ingeschakeld)
Ik zou denken dat dit niet normaal is, maar omdat ik mijn gesprek herinnerde vd 1000bochten is dit missch iets dat bij iedereen zo is?
nadien was ook de batterij zover afgegaan dat de moto niet meer startte, lijkt mij ook vrij rap? (een uurtje of zo het kontakt laten opstaan), of gaat alle energie naar het opwarmen opbergvakslot?

graag jullie bevindingen

Grtz

Max
VF400F - CBR1000F - YZF1000 - GSX1300R -FJR1300ABS
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Er bestaat een topic hierover, ik heb ooit eens een test gedaan, ik kan het niet voor je opzoeken, aangezien mijn bovenste menubalk niet meer zichtbaar is, maar als je temperatuur+opbergvak intypt, zul je er toch moeten komen. Dat het eigenlijke slotje zo warm (heet?) wordt, is me nog nooit opgevallen, ik denk in de richting van een mankement.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

dirkske schreef:, ik kan het niet voor je opzoeken, aangezien mijn bovenste menubalk niet meer zichtbaar is.
Dirk neem eens een kijkje in de 'flame box'

El Staff.
Afbeelding
max
50 cc
50 cc

Bericht door max »

dirkske schreef:Er bestaat een topic hierover, ik heb ooit eens een test gedaan, ik kan het niet voor je opzoeken, aangezien mijn bovenste menubalk niet meer zichtbaar is, maar als je temperatuur+opbergvak intypt, zul je er toch moeten komen. Dat het eigenlijke slotje zo warm (heet?) wordt, is me nog nooit opgevallen, ik denk in de richting van een mankement.
idd

http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtop ... +opbergvak

hier wordt de temperatuur besproken, maar de link naar het slotje zelf ( hetwelke enkel zichtbaar is wanneer je het rechtse afdekplaatje losmaakt) werd nog niet gemaakt, ik zal het allesinds aan de dealer melden, (nog 500km en mijn rodage zit erop)

grtz

Max
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Nu tijdens het plaatsen v aansluiting voor druppellader, kwam ik tot ontdekking dat bij ingeschakeld kontakt het (elektrisch)slot vh opbergvak, (dus die metalen cilinder) gloeiend heet komt te staan (dus koude motor, enkel kontakt ingeschakeld)
Dit komt omdat het contact is ingeschakeld en de motor in zijn Neutraal staat. Enkel in neutraal kan je nl het opbergvakje openen en hiervoor dient het elektromechanische slot bekrachtigd te worden wat de opwarming geeft. Doe de test eens als de motor in versnelling staat en het contact aan staat, dan zal je dit normaal niet hebben.
nadien was ook de batterij zover afgegaan dat de moto niet meer startte, lijkt mij ook vrij rap? (een uurtje of zo het kontakt laten opstaan), of gaat alle energie naar het opwarmen opbergvakslot?
Een uurtje het contact laten aanstaan? ik vraag me af voor wat dit goed is, maar ja. Als je contact aan staat branden de standlichten vooraan en beide lampen achteraan, en dus ook je slot van het opbergvakje. Ik denk dat dit de grootste stroomverbruikers zijn die op dat moment ingeschakeld zijn, alsook je dashbordverlichting en het lampje van de neutraal.

Firechief.
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
max
50 cc
50 cc

Bericht door max »

Firechief schreef:
Nu tijdens het plaatsen v aansluiting voor druppellader, kwam ik tot ontdekking dat bij ingeschakeld kontakt het (elektrisch)slot vh opbergvak, (dus die metalen cilinder) gloeiend heet komt te staan (dus koude motor, enkel kontakt ingeschakeld)
Dit komt omdat het contact is ingeschakeld en de motor in zijn Neutraal staat. Enkel in neutraal kan je nl het opbergvakje openen en hiervoor dient het elektromechanische slot bekrachtigd te worden wat de opwarming geeft. Doe de test eens als de motor in versnelling staat en het contact aan staat, dan zal je dit normaal niet hebben.

dat klinkt logisch
Een uurtje het contact laten aanstaan? ik vraag me af voor wat dit goed is,

dit was eigenlijk per ongeluk blijven opstaan tijdens de werkzaamheden.

maar ja. Als je contact aan staat branden de standlichten vooraan en beide lampen achteraan, en dus ook je slot van het opbergvakje. Ik denk dat dit de grootste stroomverbruikers zijn die op dat moment ingeschakeld zijn, alsook je dashbordverlichting en het lampje van de neutraal.

Firechief.
bedankt voor den uitleg

Grtz

Max
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

[quote="Firechief"]Dit komt omdat het contact is ingeschakeld en de motor in zijn Neutraal staat. Enkel in neutraal kan je nl het opbergvakje openen en hiervoor dient het elektromechanische slot bekrachtigd te worden wat de opwarming geeft. Doe de test eens als de motor in versnelling staat en het contact aan staat, dan zal je dit normaal niet hebben.
[quote]

Op mijne 2006 gaat het vakje altijd open, zelfs al rijdend, de enige voorwaarde is dat het contact moet opstaan.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Den Boete schreef:
Firechief schreef:Dit komt omdat het contact is ingeschakeld en de motor in zijn Neutraal staat. Enkel in neutraal kan je nl het opbergvakje openen en hiervoor dient het elektromechanische slot bekrachtigd te worden wat de opwarming geeft. Doe de test eens als de motor in versnelling staat en het contact aan staat, dan zal je dit normaal niet hebben.

Op mijne 2006 gaat het vakje altijd open, zelfs al rijdend, de enige voorwaarde is dat het contact moet opstaan.
Just Boete maar tot en met 2005 was het dus anders en moest je ook in neutraal staan
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gesloten