Bandenspanning
Moderator: Abeloos
Bandenspanning
Is het normaal dat de bandespanning in om het even welke toestand (minimum en maximum belading) hetzelde is ???? 

- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Heel juist Dirkske, ik ga me een geijkte kopendirkske schreef:Misschien een tipke ... probeert uw bandenspanning altijd met dezelfde meter te meten. Voorbeeld : tussen de digitale meter in het benzinestation en de meter thuis van mijn compressor, zit een verschil van 400 gr.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Tegen een handleiding kan ik echt niet op ....
Maar mijn ervaring, gevoel en andere motoren, schreeuwen toch wat anders uit !
Als je weet dat ze op het circuit met 50 grammetjesdrukverschil werken, dat zal waarschijnlijk ook voor niets goed zijn .?
Groetjes,
Michel

Maar mijn ervaring, gevoel en andere motoren, schreeuwen toch wat anders uit !
Als je weet dat ze op het circuit met 50 grammetjesdrukverschil werken, dat zal waarschijnlijk ook voor niets goed zijn .?
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Volgens de handleiding hier op de side zou ik met 2,5 voor en 2.9 achter moeten rijden.
Banden zijn bij de dealer op 2,2 gezet.
Heb er nu nog niet zoveel mee gereden maar vooraan heb ik het gevoel dat de band te weinig druk heeft.
Wat zou ik het best volgen: handleiding of instelling van dealer? Heb een 2004
Groetjes Luc
Banden zijn bij de dealer op 2,2 gezet.
Heb er nu nog niet zoveel mee gereden maar vooraan heb ik het gevoel dat de band te weinig druk heeft.
Wat zou ik het best volgen: handleiding of instelling van dealer? Heb een 2004
Groetjes Luc
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Vooraan steeds 2,5 en achteraan heb ik nu in de Eifel 3,15 gezet om goed te kunnen rijden.
Stond op 2,9 maar ik heb Julle eens laten kijken tijdens het rijden en dan hebben we hem een stukje harder gezet.
Waardoor het gevoel een stuk beter werd.
Groetjes,
Michel
Stond op 2,9 maar ik heb Julle eens laten kijken tijdens het rijden en dan hebben we hem een stukje harder gezet.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Ja ik reed achter Michel en tijdens belasting (duo, koffers en met tractie) vond ik de band in contact met het asfalt al te bol staan. Hij heeft er dan wat druk bijgeblazen met een positiever gevoel tot gevolg. Dus zelf proberen en aanpassen naarmate de lading en rijomstandigheden.
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Amaai, een FJR is dus een rare moto. Bij mijn vorige moto's moest ik eerder de druk verlagen bij sportievere ritten (ardennen, eifel, zwarte woud...) en al zeker bij hoge temperaturen.In Extremo schreef:Vooraan steeds 2,5 en achteraan heb ik nu in de Eifel 3,15 gezet om goed te kunnen rijden.
Groetjes,
Michel
Ben ik dan altijd mis geweest??
Je moet eens je bandendruk meten als je op een zomerse dag eens serieus aan het "pullen" bent geweest. Niet verschieten dat de bandendruk gestegen is h?. Hoe warmer de band, hoe hoger de druk komt. Daarom verlaag ik druk dan, om dan niet te hoog te komen.
Meestal verlaagde ik de druk tot 0,5 bar tov de originele druk. Bij echt warm weer (hittegolf) durvde ik soms nog lager gaan.
Greetz
Frank
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Op de band staat wel hoeveel de Max druk mag zijn.
Ook even mee rekening houden.
Op mijn MEZ6(C) staat max druk 2.9 bar
Ook even mee rekening houden.
Op mijn MEZ6(C) staat max druk 2.9 bar
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
-
- 500 cc
- Contacteer:
nen traktor weegt meer dan ons machien en der gaat 600gr druk inIn Extremo schreef:Hoe meer gewicht, hoe hoger de druk.
Bij sportiever rijden de druk een beetje verlagen kan inderdaad geen kwaad.
Groetjes,
Michel

een beetje meer of minder kan zeker geen kwaad maar niet overdrijven

Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Excuses dat ik hier zo ineens een maand terug achteruit springJulle schreef:Heel juist Dirkske, ik ga me een geijkte kopendirkske schreef:Misschien een tipke ... probeert uw bandenspanning altijd met dezelfde meter te meten. Voorbeeld : tussen de digitale meter in het benzinestation en de meter thuis van mijn compressor, zit een verschil van 400 gr.
Julle