FJR ----Blackbird

Wel eens zin om met een andere motor te rijden. Pen hier uw bevindingen van uw testritten neer.

Moderator: Abeloos

In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Achterrem blokkeren ... dat zul je volgens mij met elk type remblokje hebben.

De kracht die je op de achterste klauwen zet is zeer groot en het is fijn aanvoelen om de juiste remdruk te vinden.

Met ABS heb je dat probleem niet zo fel, maar dan klagen ze weer over te vroeg aanspreken van de ABS.
Dit is eigenlijk te hard duwen op de achterrem. :wink:

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
blackie
75 cc
75 cc

Bericht door blackie »

Ik denk het ook, maar mijn vorig remsysteem was zo goed....ik moet gewoon terug leren remmen en zeker de achterrem van de FJR.
Nu weet ik dat PAN op dit gebied veel sterker is.

Op andere gebieden is de FJR dan beter :lol:

Blijft nu nog enkel de andere voorvering te steken en dan is alles in orde :lol: alhoewel :wink:
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

blackie schreef:Ik denk het ook, maar mijn vorig remsysteem was zo goed....ik moet gewoon terug leren remmen en zeker de achterrem van de FJR.

Blijft nu nog enkel de andere voorvering te steken en dan is alles in orde :lol: alhoewel :wink:
De Pan heeft een gecombineerd remsysteem, vanaf 2006 heeft de FJR er ook een, het werkt wel iets anders.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Den Boete schreef:
blackie schreef:Ik denk het ook, maar mijn vorig remsysteem was zo goed....ik moet gewoon terug leren remmen en zeker de achterrem van de FJR.

De Pan heeft een gecombineerd remsysteem, vanaf 2006 heeft de FJR er ook een, het werkt wel iets anders.
In de laatste tests blijken de remmen van de nieuwe FJR beter te zijn dan die van de Pan (is nu ook een gecombineerd remsysteem)
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
blackie
75 cc
75 cc

Bericht door blackie »

Al?, na een drukke tijd terug eens teen en tander getest :twisted:
Na een dagje ardennen en een 650 km verder weet ik dat de nieuwe remblokken veeeeeel beterschap gebracht hebben maar nog altijd genen BB-bijters zijn. Soit, tis ook een andere moto.
De wegligging is op wegen met slechtere ondergrond beter, ik kan sneller de bochten insturen(precies meer vertrouwen :oops: ) maar kom die daarom niet sneller uit dan met de BB :P
Volgende stappen zijn voorvering vervangen door WP-veren en valblokken.

Na een moeilijke start dan toch maar verder doen met de FJR :?: Ik denk het wel.

Greetz van een bijna tevreden FJR-rijder.

Aja, sebiet alles klaarmaken voor een weekendje ardennen 8)
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Ik rij nu ook met de SBS blokjes, de motor remt fijner/gevoeliger en beter.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
blackie
75 cc
75 cc

Bericht door blackie »

voila, na gisteren eens een vlotte en technische rit gedaan te hebben kan ik melden dat het remprobleem opgelost is. De blokken zullen nu wel goed ingelopen zijn.
Dit (het vertrouwen)zou nog beter moeten kunnen na monteren van de nieuwe veren, maar die liggen klaar, enkel de tijd ontbreekt nog.
Bochtenwerk, op hogere snelheid, is nog een kwestie van gewoonte want de zitpositie is wel anders.
Nu blijken alle vijzen te lossen van mijn brommerken wat er dus op wijst dat die al eens compleet uit elkaar is geweest maar ik kan zonder handen rijden op eender welke snelheid.....dus zal er wel niet ergs aan het frame geweest zijn en moest die moto een serieus ongeval gehad hebben dan is wel prachtig gerepareerd. ( op de loszittende vijzen na)

Het zal nog goed komen tussen mijn fjr-ke en mezelf.

Greetz

Blackie
Gesloten