M4 Van Tommeken

M6 van mij
Wie heeft er nog zulke pareltjes

Moderator: Abeloos
Op die zijkanten kan je anders nog veel kilometertjes doen.El Staff schreef:
M6 van mij
Ik heb het ook al 2 maal voor gehad na/tijdens een lange rit.Tomvd schreef:Is dit uit gierigheid of uit gebrek aan grijze massa![]()
Daar ben ik mee akkoord Gorky. Hier komen er ook nieuwe op voor een reis. Maar dit is zeker geen garantie.Gorky schreef:ik zou nie graag ooit met zo'n band rijden ,das dodelijk zeg
![]()
![]()
Als ik een reis maak van 3 ,4000km naar de Alpen,komen er direct nieuwe banden en remblokken op mijn machien
Uw oude banden kunt ge daarachter ook nog gebruiken
(ik toch niet) maar veiligheid staat voor alles
![]()
![]()
In Extremo schreef:Ik heb het ook al 2 maal voor gehad na/tijdens een lange rit.Tomvd schreef:Is dit uit gierigheid of uit gebrek aan grijze massa![]()
Echt niet uit gierigheid of gebrek aan brains ....
Ik weet niet hoe jullie de dikte van het rubber meten, ik kan het nog niet.
En gezien de Z6 in het midden geen profiel heeft is het moeilijk aftasten wanneer het rubber op is.
Een paar hoinderd kilometer rijden op een band welke zijn ijzertjes laat zien is geen reden tot paniek.
Ik heb zelf met zo een band bijna 300 km gedaan, toen begon die wel langzaam druk te verliezen tijdens de nacht.
Gewoon rustig rijden en laten vervangen.
En illegaal en onveilig ..... gelukkig dat we ons allemaal aan de juiste snelheid en de verkeersreglementen houden ......![]()
Groetjes,
Michel
men neme een scherpe nagel, duwt die heeeeeeeeel langzaam in de band zonder profiel en wanneer je "psssssttt" hoort teken je nagel af met een stift en meet je de dikte van de band ....en dan koop je gewoon een nieuwe h?Tomvd schreef:In Extremo schreef:Ik heb het ook al 2 maal voor gehad na/tijdens een lange rit.Tomvd schreef:Is dit uit gierigheid of uit gebrek aan grijze massa![]()
Echt niet uit gierigheid of gebrek aan brains ....
Ik weet niet hoe jullie de dikte van het rubber meten, ik kan het nog niet.
En gezien de Z6 in het midden geen profiel heeft is het moeilijk aftasten wanneer het rubber op is.
Een paar hoinderd kilometer rijden op een band welke zijn ijzertjes laat zien is geen reden tot paniek.
Ik heb zelf met zo een band bijna 300 km gedaan, toen begon die wel langzaam druk te verliezen tijdens de nacht.
Gewoon rustig rijden en laten vervangen.
En illegaal en onveilig ..... gelukkig dat we ons allemaal aan de juiste snelheid en de verkeersreglementen houden ......![]()
Groetjes,
Michel
Nochtans niet moeilijk......latje kopen (of lenen) tandenstokertje in groefje steken (dichts bij loopvlak) aftekenen met stylo, en op latje leggen en aflezen8) en veel brains heb je er niet voor nodig![]()
Als je het vergelijk met snelheid wil maken in dit ook "illegaal en onveilig" en ook recht evenredig rij je 180 waar je 90 mag (of kan) ga je vroeg of laat op de bon of op uw smoel, rij je met banden die 0,0 mm profiel hebben terwijl wettelijk 1,6mm profiel ga je ook vroeg of laat op de bon of op uw smoel.
Ik wil niet moeilijk doen, maar daar waar de stalen draden het eerst zichtbaar worden,Tomvd schreef: Nochtans niet moeilijk......latje kopen (of lenen) tandenstokertje in groefje steken (dichts bij loopvlak) aftekenen met stylo, en op latje leggen en aflezen8) en veel brains heb je er niet voor nodig![]()