Het versleten Rubbertje

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Tomvd
75 cc
75 cc

Bericht door Tomvd »

In Extremo schreef:
Tomvd schreef: Nochtans niet moeilijk......latje kopen (of lenen) tandenstokertje in groefje steken (dichts bij loopvlak) aftekenen met stylo, en op latje leggen en aflezen8) en veel brains heb je er niet voor nodig :wink:
Ik wil niet moeilijk doen, maar daar waar de stalen draden het eerst zichtbaar worden,
zul je zelfs bij een nieuwe band Metzeler Z6 geen profiel vinden ...
Dus hoe wil je dat dan meten, met of zonder brains ? :wink:

Groetjes,
Michel
ik rij zelf ook met de Mez6 en mits een beetje goede wil kan je dit perfect meten 8) achter rij ik 2.6 bar en als ik enkel de eerste groef meet het dichts bij het loopvlak komt het altijd aardig in de buurt omdat het loopvlak dan groter is. Rij je met vb 2.8/ 2.9 bar doe het dan op de volgende manier:
- met brains:
leg uw lat schuin over het loopvlak tussen twee profielen tot op het eerste profiel dat je tegenkomt (nieuwe band) meet met de tandenstoker hoe diep je zit en schrijf dat op. Uw loopvlak is dan 0mm tegen over uw eerste profiel vb: 6mm diep, als na X aantal km uw profiel nog maar 3mm is (Tussen de zelfde twee profielen gemeten natuurlijk) en uw loopvlak in nog gelijk met de lat dan is er ook 3mm van uw loopvlak af, zit er een ruimte van vb: 2mm onder uw lat is dat 3mm - 2mm = 1mm loopvlak. Simpel toch :wink:

Zonder brains:
Men blijven er mee rijden tot hij zelf "psssssst" of "boem" zegt :wink:
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

Ik zou toch ook geen nieuwe kunnen leggen voor een grote trip als de oude nog niet versleten zijn.
gewoon oprijden en nieuwe onderweg kopen. (reeds 3 maal gedaan op reis)

@ el staff;
"de pot verweet de ketel dat hij zwart zag" :wink:

Ik rij nu al 13 jaar met de truck bij reeds 3 verschillende firma's.
je moet eens proberen aan een baas te vragen: "mijn banden lopen wat op het einde, mag ik nieuwe hebben?"
de antwoorden wil je gewoonweg niet horen...

mvg,
Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

TOMH schreef:Ik zou toch ook geen nieuwe kunnen leggen voor een grote trip als de oude nog niet versleten zijn.

mvg,
Waarom geen nieuwe opleggen?
Die oude gewoonweg bij houden en eens die nieuwe versleten er terug opleggen.
Op reis toch liever aan het rijden dan zoals in Noorwegen bijna 3 uur verliezen om 2 banden te vernieuwen.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

@ yamaha;

das ook juist,
in Spanje eens een halve dag (si?sta) verloren voor een nieuwe achterband,
die men eerst nog van een andere moto moest halen.

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

TOMH schreef: @ el staff;
"de pot verweet de ketel dat hij zwart zag" :wink:
Me so sorry :oops: :D

Greetz.
Afbeelding
Gorky-GSA
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

yamaha schreef:
TOMH schreef:Ik zou toch ook geen nieuwe kunnen leggen voor een grote trip als de oude nog niet versleten zijn.

mvg,
Waarom geen nieuwe opleggen?
Die oude gewoonweg bij houden en eens die nieuwe versleten er terug opleggen.
Op reis toch liever aan het rijden dan zoals in Noorwegen bijna 3 uur verliezen om 2 banden te vernieuwen.

Das het beste ,nieuwe opleggen en de oude in bewaring geven :wink: ,tot de nieuwe op zijn (als je terug van de reis komt :D )
ik verander ook steeds mijn remplakketten,zo kan je met een gerust hart vertrekken.
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Voila ge weet het he gasten. Nen dubbele meter in den achterzak en meten maar he :lol: :lol: :D :D :D

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Gorky schreef:...........................
ik verander ook steeds mijn remplakketten,zo kan je met een gerust hart vertrekken.
In plaats van veranderen kun je, als je twijfelt, ook gewoon setje(s) meenemen voor onderweg (als het nodig is).

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

Tomvd schreef:
In Extremo schreef:
Tomvd schreef: Nochtans niet moeilijk......latje kopen (of lenen) tandenstokertje in groefje steken (dichts bij loopvlak) aftekenen met stylo, en op latje leggen en aflezen8) en veel brains heb je er niet voor nodig :wink:
Ik wil niet moeilijk doen, maar daar waar de stalen draden het eerst zichtbaar worden,

Groetjes,
Michel
ik rij zelf ook met de Mez6 en mits een beetje goede wil kan je dit perfect meten 8) achter rij ik 2.6 bar en als ik enkel de eerste groef meet het dichts bij het loopvlak komt het altijd aardig in de buurt omdat het loopvlak dan groter is. Rij je met vb 2.8/ 2.9 bar doe het dan op de volgende manier:
- met brains:
leg uw lat schuin over het loopvlak tussen twee profielen tot op het eerste profiel dat je tegenkomt (nieuwe band) meet met de tandenstoker hoe diep je zit en schrijf dat op. Uw loopvlak is dan 0mm tegen over uw eerste profiel vb: 6mm diep, als na X aantal km uw profiel nog maar 3mm is (Tussen de zelfde twee profielen gemeten natuurlijk) en uw loopvlak in nog gelijk met de lat dan is er ook 3mm van uw loopvlak af, zit er een ruimte van vb: 2mm onder uw lat is dat 3mm - 2mm = 1mm loopvlak. Simpel toch :wink:

Zonder brains:

Yep, uw verhaal klopt als een bus Tom :wink: Moet wel zeggen dat de Z6 niet de gemakkelijkste band is om zijn restprofiel te bepalen en dat er weinig mensen zijn die deze manier van meten kennen. :D
Zit jij in de banden wereld of zo :?:

Grtzzz,
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

PC800 schreef:
Gorky schreef:...........................
In plaats van veranderen kun je, als je twijfelt, ook gewoon setje(s) meenemen voor onderweg (als het nodig is).

CU Ruud

Ja in uw sleurhuis :D :D :D :D :D :D :wink: (sorry kon het niet laten :twisted: )

Grtzzz,
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Of ge kunt ook thuis blijven... dan moete niks meenemen of zorgen over maken. :shock:

Alles effe checken ruim op voorhand en daarna gaaaaaaaaaas :D :shock:
En remmen hedde nie nodig laat staan nieuw blokjes... :oops:
Afbeelding
Tomvd
75 cc
75 cc

Bericht door Tomvd »

ARTHUR schreef:
Tomvd schreef:
In Extremo schreef: Ik wil niet moeilijk doen, maar daar waar de stalen draden het eerst zichtbaar worden,

Groetjes,
Michel
- met brains:

Zonder brains:

Yep, uw verhaal klopt als een bus Tom :wink: Moet wel zeggen dat de Z6 niet de gemakkelijkste band is om zijn restprofiel te bepalen en dat er weinig mensen zijn die deze manier van meten kennen. :D

Grtzzz,

Nee :lol: :lol: ik heb enkele maanden geleden van u priv? les gekregen en ik weet het van u hoe ik de banden moet meten :lol: :D :D :D Al? gij bent toch den arthur van mrv h? :wink:
Ge ziet de wereld is klein h? :D :D :wink:
Trouwens super die lessen h?, ik ga u nog eens bellen om nog eens een paar uurtjes te komen volgen :D Wist niet dat jij hier op het forum zat, jij hebt toch gene fjr :?:
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

Tomvd schreef:
ARTHUR schreef:
Tomvd schreef: ik rij zelf ook met de Mez6 en mits een beetje goede wil kan je dit perfect meten 8) achter rij ik 2.6 bar en als ik enkel de eerste groef meet het dichts bij het loopvlak komt het altijd aardig in de buurt omdat het loopvlak dan groter is. Rij je met vb 2.8/ 2.9 bar doe het dan op de volgende manier:
- met brains:

Zonder brains:

Grtzzz,

Nee :lol: :lol: ik heb enkele maanden geleden van u priv? les gekregen en ik weet het van u hoe ik de banden moet meten :lol: :D :D :D Al? gij bent toch den arthur van mrv h? :wink:
Ge ziet de wereld is klein h? :D :D :wink:
Trouwens super die lessen h?, ik ga u nog eens bellen om nog eens een paar uurtjes te komen volgen :D Wist niet dat jij hier op het forum zat, jij hebt toch gene fjr :?:

Ahaaaaa......nu weet ik wie je bent :D :D :D :D ja de wereld is klein :D :D :D
Toch wel.....een dik jaar geleden met fjr gereden :D :D en zo hier terecht gekomen :D

Grtzzz,
Gesloten