groot onderhoud €€
Moderator: Abeloos
Hoi mannen,
Ben even gaan informeren bij mijn Yamaha dealer wat betreft het prijsverschil voor de remblokken en wat blijkt: er zijn in de originele remblokken van Yamaha 4 verschillende soorten met verschillende samenstellingen en met uiteraard 4 verschillende prijzen. Deze verschillen zijn zelfs met het blote oog waar te nemen. We moeten dus goed opletten om dingen zomaar te vergelijken en we mogen zeker niet te vlug conclusies trekken.
Groetjes
Julle
Ben even gaan informeren bij mijn Yamaha dealer wat betreft het prijsverschil voor de remblokken en wat blijkt: er zijn in de originele remblokken van Yamaha 4 verschillende soorten met verschillende samenstellingen en met uiteraard 4 verschillende prijzen. Deze verschillen zijn zelfs met het blote oog waar te nemen. We moeten dus goed opletten om dingen zomaar te vergelijken en we mogen zeker niet te vlug conclusies trekken.
Groetjes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
onderhoud
ik heb zelf wat onderhoud gedaan zoals de luchtfilter vervangen ern remolie bijgevuld.
maar de olie filter heb ik nog niet gevonden .
heeft er nog iemand aan zijn fji gewerkt en heeft er ervaring mee onderhoud van oliefilter.
of zijn er nog belangrijke punten die ik in het oog moet houden
maar de olie filter heb ik nog niet gevonden .
heeft er nog iemand aan zijn fji gewerkt en heeft er ervaring mee onderhoud van oliefilter.
of zijn er nog belangrijke punten die ik in het oog moet houden
Een olie-filter behoeft geen "onderhoud" op zich.
Je kan hem blindelings vinden, links onderaan het blok, hij is extern aangebracht. Bij elke olieverversing, een nieuwe filter.
Welke soort remolie heb je bijgevuld ?
Remolie bijvullen .... zou normaal niet mogen, want dat wil zeggen dat je remcylinders ergens een lekkage vertonen.
Je kan hem blindelings vinden, links onderaan het blok, hij is extern aangebracht. Bij elke olieverversing, een nieuwe filter.
Welke soort remolie heb je bijgevuld ?
Remolie bijvullen .... zou normaal niet mogen, want dat wil zeggen dat je remcylinders ergens een lekkage vertonen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
onderhoud ??
Hallo,
Mijn FJR heeft verleden week een groot onderhoud gehad bij Motorshop Eeklo waar ik hem nieuw gekocht en ik heb 430 ? betaald inclusief een nieuwe achterband (Bridgestone B020 die 190,5 ? kost)
Met vriendelijke groeten,
wimme
Mijn FJR heeft verleden week een groot onderhoud gehad bij Motorshop Eeklo waar ik hem nieuw gekocht en ik heb 430 ? betaald inclusief een nieuwe achterband (Bridgestone B020 die 190,5 ? kost)
wimme

Re: onderhoud ??
[quote="wimme"]Hallo, inclusief een nieuwe achterband (Bridgestone B020 die 190,5 ? kost)
wimme
[/quote]
duren band vindt ik
wimme

duren band vindt ik

De luchtfilter vervangen na 24000km lijkt mij heel normaal.
Dat garagisten maar al te graag gebruik ( of misbruik) maken van producten ( op de rekening dan toch), terwijl die ook nog eens apart terug te vinden zijn als remolie, reiniger, dichtingsring voor oliestop, is mij ook al meermaals opgevallen.
De nodige uren (aan het bedrag te zien zo'n 5 uren denk ik) voor een dergelijk( klein) onderhoud lijkt mij toch ook verschrikkelijk veel . Zelfs als amateur doe ik het sneller.
Remblokken versleten na 24000km : dan moet je toch wel heel sportief rijden ! Ik schat dat je dan met je banden slechts 4000km doet.
Reken maar een veel hoger bedrag voor je 40000km nazicht, want dan pas is er veel werk aan als allles uitgevoerd wordt volgens het boekje.!
Dat garagisten maar al te graag gebruik ( of misbruik) maken van producten ( op de rekening dan toch), terwijl die ook nog eens apart terug te vinden zijn als remolie, reiniger, dichtingsring voor oliestop, is mij ook al meermaals opgevallen.
De nodige uren (aan het bedrag te zien zo'n 5 uren denk ik) voor een dergelijk( klein) onderhoud lijkt mij toch ook verschrikkelijk veel . Zelfs als amateur doe ik het sneller.
Remblokken versleten na 24000km : dan moet je toch wel heel sportief rijden ! Ik schat dat je dan met je banden slechts 4000km doet.
Reken maar een veel hoger bedrag voor je 40000km nazicht, want dan pas is er veel werk aan als allles uitgevoerd wordt volgens het boekje.!
[quote="Peet"]Wimme en Trukker,
Er is een hemelsbreed verschil in 10000 km, 20000 km , en 40000km onderhoud. Om te kunnen vergelijken moet men wel weten waarover het gaat, EN zijn hierbij onderdelen vervangen die niet op een vaste km-stand vervangen worden zoals remblokken ???[/quote]
ik heb het niet over het onderhoud maar over de prijs van de band
Er is een hemelsbreed verschil in 10000 km, 20000 km , en 40000km onderhoud. Om te kunnen vergelijken moet men wel weten waarover het gaat, EN zijn hierbij onderdelen vervangen die niet op een vaste km-stand vervangen worden zoals remblokken ???[/quote]
ik heb het niet over het onderhoud maar over de prijs van de band
Re: onderhoudskosten
Paul schreef:Ik vindt bovenstaande rekening toch behoorlijk aan de prijs en niet zo normaal4 bougie cr8e (ngk) 36.80?
1 oliefilter 12.23?
bijdrage milieu oliefilter 0.73?
3 pakking aflaatdop 3.48?
1 luchtfilter FJR 36.60?
0.5ltr. remolie elf 3.43?
4.20ltr. halfsynt olie elf 4hp eco 10w40 36.08?
0.50ltr.drive shaft gear oil 19.36?
2 remblokken front (cf4sv) 97.62?
remmenreiniger 4.40?
2 12v21/5 bay15d lamp 12499(philips) 3.00?
1 cap FJR 1.68?
werkuren 1 73.54?
producten en diversen 5.80?
Totaal 434.75?
Allereerst 0.50ltr.drive shaft gear oil 19.36?, er gaat maar 0,2ltr olie in het cardan. Dat is wat ik bij mijn dealer betaal. Restant blijft bij de dealer en betaal ik ook niet voor.
2. 1 luchtfilter FJR 36.60? . Was het luchtfilter zo erg vervuild? Normaal is bij deze km stand schoonblazen met de compressor voldoende en is vervangen niet nodig.
3. 3 pakking aflaatdop 3.48?, ook bijzonder volgens mij is er maar 1 pakking ring nodig voor de olieaflaatdop
4. remmenreiniger 4.40?, een hele spuitbus leeggespoten of zo?
5. producten en diversen 5.80?, wat is dit???? valt hier de remmenreiniger bv. niet onder en de pakkingring voor de olieaflaat dop?
6. 1 cap FJR 1.68?, en dat is?
Grofweg had deze rekening al 57 euro lager kunnen zijn. Ik vindt de prijs voor de remblokken overigens ook behoorlijk ruim.
Nou weet ik niet wat de normale uurlonen in Belgie zijn. Maar hier in Nederland is 55 euro eerder normaal dan het hierboven genoemde. Of hebben Belgische monteurs een universitaire graad wat het hoge uurloon rechtvaardigd?
Ik zou toch eens rond kijken voor een andere dealer voor het onderhoud.
als je nu alles eens zelf deed
das toch nie moeilijk iedereen kan toch een olie vijs los vijzen en andere olie erop doen
of bougies steken en remblokken steken en eventueel een luchtfilter uitblazen of vervangen
kleppen regelen da zal ik overlaten aan de dealer vermits ik geen regeling weet van de speling die je moet hebben of de plaatjes die eronder moeten
dan zou je een pak ???? ros kunnen besparen
onderhoud 10000
Onderhoud bij Hautekiet 10.000km
FJR1300A
4 NGK CR8E bougie 36,78?
1 15jw1344 oil cleaner 12,23?
4,1 elf vat 4HP eco 10W40 39.20?
1 MO317011 Motyl Gear SAE7 11.80?
1 koelvloeistof 5,51?
0:295 1 werk 184.38?
4 onderhoudsprodukt 5,20?
luchtfilter 40?
kontrole remmen, remolie , embriageolie , koelwater
nazien speling gaskabel, gasklephuizen
smeren remen, embriagehendel , vitessepekkel en pekkels
radiotorstop
Moet wel nog zien voor een nieuwe achterband
kris
FJR1300A
4 NGK CR8E bougie 36,78?
1 koelvloeistof 5,51?
luchtfilter 40?
radiotorstop
kris
Je leeft maar ene keer!
-
- 125 cc
onderhoud
Ik heb even mijn factuurke opgezocht van mijn groot onderhoud (40000km) en dat was 395?.
Allez het was in totaal iets meer dan 800? maar dat was dan wel met een setje Metzelers erbij...
Het groot onderhoud op zich viel eigenlijk nog mee als je kijkt naar de hoeveelheid werk die men daar aan heeft.
Ik heb nu pas de CO toestand laten afregelen omdat mijn FJRreke niet mooi meer rond draaide.
Hemelsbreed verschil, nu loopt hij weer als een naaimachientje.
Groetjes
Allez het was in totaal iets meer dan 800? maar dat was dan wel met een setje Metzelers erbij...
Het groot onderhoud op zich viel eigenlijk nog mee als je kijkt naar de hoeveelheid werk die men daar aan heeft.
Ik heb nu pas de CO toestand laten afregelen omdat mijn FJRreke niet mooi meer rond draaide.
Groetjes
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Re: onderhoud 10000
Bougies, koelvloeistof en luchtfilter moeten op 10.000 nog niet vervangen worden.Kiro schreef:Onderhoud bij Hautekiet 10.000km
FJR1300A
4 NGK CR8E bougie 36,78?
1 koelvloeistof 5,51?
luchtfilter 40?
radiotorstop
kris
5,20 Euro voor een neveltje WD40 en een likje vet is ook niet weinig.
184,38 ? aan werkuren...volgens mij vijst die kerel het voorwiel er uit om uiteindelijk de achterband te kunnen bijpompen

Ik vraag mij af wat je daar gaat betalen als je binnengaat voor 40.000 km, want dan moeten je kleppen gesteld worden.
Of gaat hij dat al na 20.000 km doen

Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Re: onderhoud
hallo waar ga jij met je fjr op onderhoudwebcommerce schreef:Ik heb even mijn factuurke opgezocht van mijn groot onderhoud (40000km) en dat was 395?.
Groetjes
-
- 500 cc
- Contacteer:
voila,de mijnen is binnen voor zijn 10K kzal u eind deze week de prijs geven 

Laatst gewijzigd door Gorky-GSA op 26 mar 2007, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
-
- 125 cc
Onderhoud
Hoi Trikke,
Bij HP motoren in Turnhout.
Groetjes
Bij HP motoren in Turnhout.
Groetjes
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
-
- 500 cc
- Contacteer:
10k onderhoud,Gorky schreef:voila,de mijnen is binnen voor zijn 10K kzal u eind deze week de prijs geven.
Oliefilter
olie (synthetic - elf)
milieutaks
linker handvat verwarming (garatie)
arbeidsloon
Gas geregeld
Koppeling geregeld en ontlucht.
132.92 euro
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
Mannen,
Kunnen jullie je factuur nog eens opdiepen en kijken hoeveel werkuren er gespendeerd zijn aan jullie groot onderhoud (24.000 incl. kleppen regelen)?
Ik kom net terug van de dealer en het totaal aantal aangerekende werkuren: 6uur en 50 minuten!!
Volgens mij ben ik dik in de zak gezet, maar ik wil eerst eens informeren voor ik verdere stappen onderneem.
Philip
PS: Ik heb berleden jaar een boite laten vervangen 'onder waarborg' waaop de dealer nogal veel uren heeft gespendeerd. Ik vermoed dat hij via dit 'groot ondrhoud' wat uren wil terugwinnen. Dat ganse waarborg geval heeft me sowieso al een 300 euro gekost (moto is ongeveer 10 keer binnengeweest en telkens was er een kost van olie, nafte, dit of dat.. wat niet zou onder de waarborg vallen)
Kunnen jullie je factuur nog eens opdiepen en kijken hoeveel werkuren er gespendeerd zijn aan jullie groot onderhoud (24.000 incl. kleppen regelen)?
Ik kom net terug van de dealer en het totaal aantal aangerekende werkuren: 6uur en 50 minuten!!
Volgens mij ben ik dik in de zak gezet, maar ik wil eerst eens informeren voor ik verdere stappen onderneem.
Philip
PS: Ik heb berleden jaar een boite laten vervangen 'onder waarborg' waaop de dealer nogal veel uren heeft gespendeerd. Ik vermoed dat hij via dit 'groot ondrhoud' wat uren wil terugwinnen. Dat ganse waarborg geval heeft me sowieso al een 300 euro gekost (moto is ongeveer 10 keer binnengeweest en telkens was er een kost van olie, nafte, dit of dat.. wat niet zou onder de waarborg vallen)
Mailb0xer (Philip)