Haha Rudi,
Normaal valt dat wel mee hoor, bij de 1 ste die ik vervangen heb was het een fluitje van een cent, die 2 de was iets moeilijker omdat ik kost wat kost de waarden terug op 16 - 100 wou krijgen
Ik heb er nog eens diep over nagedacht en kwam uiteindelijk ook tot de conclusie dat het wel belangrijk was, zelfs die ene graad, 1 graad betekent
zoveel ohmse weerstand meer of minder en de sensor is dan weer gekoppeld aan de ECU, die wil waarschijnlijk de standaardwaarde zien
Het probleem toen ik op 15? stond deed hem vnl voor aan het rode licht, tijdje op stationair draaien en toen ik moest aanzetten gromde de motor zo raar en op de gasstand waarmee ik altijd vertrek, trok die niet zoals voorheen en had zelfs het gevoel dat hij ging stilvallen waardoor ik meer gas moest geven, ik heb dan ook het toerental verhoogd naar 1300 tr/min
Allemaal dus duidelijke kenmerken die je u niet zo maar voorsteld en toch wel duiden op de belangrijkheid van de ingestelde waarde, zoals ik reeds zei na de aanpassing toerental terug op 1200 tr/min alles ok
Groetjes, Dream
PS : Ik weet dat er mensen zijn waarvan deze topic ferm op hun zenuwen begint te werken, dat mag h?, ik raad dan ook aan dit niet te lezen

voor de anderen die wel interesse hebben wil ik deze dingen enkel meegeven uit technisch oogpunt en dat kleine dingen ook heel belangrijk kunnen zijn( zowel in omvang als in afstelling of waarde, blijkt hier des te meer )