lekkende voorvering

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
speedyflor

lekkende voorvering

Bericht door speedyflor »

hallo iedereen.

Ik heb momenteel 35.000 km op de teller van mijn FJR staan.
Afgelopen week heb ik de vorkbenen van mijn motor binnengebracht bij de dealer om nieuwe dichtingen te laten monteren. E?n van de vorkbenen begon namelijk olie te lekken.
Ik vind dit persoonlijk nogal vroeg, vermits er nog maar 35.000 km op de teller staan. Bij al mijn vorige motoren heb ik hiermee nog nooit problemen gehad, zelfs al hadden ze 60.000 km of meer op de tellers staan.
Is dit een typisch probleem van de FJR? Zijn er nog mensen die hiermee zijn geconfronteerd bij een vrij lage km-stand?

PS: kostprijs voor de herstelling van de gedemonteerde vorkbenen: ?76

groetjes

Flor
Fons
125 cc
125 cc

Bericht door Fons »

Ik had bij mijn vorige FJR bijna 70000km, en er is nooit iets aan vervangen.
Groetjes,
FONS
geert1
50 cc
50 cc

Bericht door geert1 »

De ene veerpoot begon te lekken aan 20.000km en de andere begint nu te lekken aan 23.000km.Zojuist naar D'Ieteren gebeld in verband met de garantie maar het is noppes.Het is slijtage ??? en wordt niet in de garantie opgenomen.Volgens mij is alle mekaniek ondergevig aan slijtage en kan je beter uw motorfiets tijdens de garantieperiode in de garage laten staan om niet te verslijten.Fijne mannen die van Yamaha.
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

De minste steenslag hoe fijn dan ook kan dit veroorzaken.
De bouragekes sluiten dan niet meer zo mooi aan en dan heb je prijs.

Op mijn crossmotor (eeuwen geleden) was dat regelmatig.

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gesloten