Weet iemand hoe men lichten op model 2006 juist kan afstellen. Dagelijks wordt ik attent gemaakt dat ik zogezegd met mijn grootlichten aan het rijden ben, maar het is helaas niet zo. Sommige autobestuurders verblinden mij dan eventjes met hun grootlichten of hun achtermistlicht...
Waarschijnlijk zullen je lichten op de hoogste stand gedraaid staan en dan staan ze wel iets te hoog afgesteld
Als ik jou was zou ik ze laten staan en dit om volgende reden, als je word gewaarschuwd door een tegenligger die met zijn grote lichten knippert ben je zeker dat ze je gezien hebben en zodus word er rekening met je gehouden in het verkeer
Groetjes,
Max
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
... maar als ge toch absoluut 'onzichtbaar' wil worden,
Er staan twee zwarte knoppen op je dashbord.
Voor de juiste hoogte, staat hier ergens in het archief wel ergens de juiste truc : opbokken en vanaf een bepalde afstand tegen bv een muur schijnen, ik zoek effe op ...
voila gevonden, hier in ditzelfde onderwerp Techniek :
@FJR schreef:
1. Meet de afstand van de lampjes tot de grond (maat A)
2. Zet je motor met de voorkant van je lampen op 5 meter van een muur
3. Op de muur heb je een horizontale lijn staan op maat A minus 5 cm vanaf de grond
4. Start de motor en schakel hem uit met de noodschakelaar (rode schakelaar)
5. Blijf op de motor zitten en draai aan de stelwieltjes totdat de onderkant
van de lichtbundel op gelijke hoogte staat met de lijn op de muur
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Opgemerkt dat remlicht niet werkt, ttz ze blijfen continu branden zijn precies mistlichten achteraan.
Lijkt mij nogal gevaarlijk voor het achteropkomend verkeer aangezien ze niet zien als ik nu niet of wel rem.
Waarschijnlijk blijft hier of daar iets plakken maar ik zou niet weten waar te zoeken. Iemand enig idee.
Ga er wel terug mee naar de dealer is tenslotte nog in garantie maar zou ondertussen zelf al een kijken.
Bestaat er ergens een elektrisch schema van de FJR? (van onze deau had ik dat en dat is wel gemakkelijk)
Ik had het ook eens op reis onder kurkdroge en stoffige omstandigheden.
chek eens of je achter-rem-pedaal volledig terug komt,
zoniet, kruipolie spuiten op scharnierpunt.
FJR-Freak Max schreef:Waarschijnlijk zullen je lichten op de hoogste stand gedraaid staan en dan staan ze wel iets te hoog afgesteld
Als ik jou was zou ik ze laten staan en dit om volgende reden, als je word gewaarschuwd door een tegenligger die met zijn grote lichten knippert ben je zeker dat ze je gezien hebben en zodus word er rekening met je gehouden in het verkeer
Groetjes,
Max
Niet helemaal de correcte manier, want overdag is dat best picobello, maar s'avonds of s'nachts is elke auto of motor met verblindend licht a pain in the ass. Lichten afstellen doe je met grootlichten rechtvooruit, niet omhoog in de bomen, dan staan de dimlichten altijd correct.
Remlichtprobleem komt nogal regelmatig voor, ik zie wel eens een FJR met permanente stoplichten, heb het zelf ook zodanig dat ik bij elke kuisbeurt er nekeer met WD40 over ga. Zoals Tom al vermeldde, gewoon inspuiten met kruipolie, tussen de as en de handle, en een nacht op zijstandaard laten staan, dan is't ie de volgende dag weer prima in orde voor een paar maanden.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Ik heb de hoogte van mijn lichtbundel afgeregeld door naast de auto te gaan staan met de motor en de lichtbundels te vergelijken, het dimlicht schijnt nu ongeveer even ver als dat van de auto. Op die manier verblind ik de medeweggebruikers niet. Ik kijk zelf ook niet graag in fel tegenlicht.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Ik had het ook eens op reis onder kurkdroge en stoffige omstandigheden.
chek eens of je achter-rem-pedaal volledig terug komt,
zoniet, kruipolie spuiten op scharnierpunt.
mvg,
Tom
Had dit vorig jaar ook op verlof (toen nog met mijn Beemer). Had wel geen kruipolie bij....klein potje boter vanuit
het hotel heeft ook geholpen tot thuis
Als je ermee naar het werk rijdt, gebeurt het weleens dat het machientje in de regen moet wachten tot je gedaan hebt met de baas rijk te maken.
Dan gebeurt het ook mel eens dat de rem een beetje blijft hangen.
Niet alleen vervelend voor de remlichten, de remblokken gaan ook rapper versleten zijn, door het lichte contact met de schijven merk je het niet eens, maar ze kunnen wel gloeiend heet worden.
Mijn leraar godsdienst zij in de tijd altijd, " wat een mens altijd moet bijhebben is een propere zakdoek en een paternoster."
Toen bestond wd40 misschien nog niet, het is in elk geval veelzijdiger dan een paternoster.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.