verbruik
Moderator: Abeloos
verbruik
Eerst mezelf eens voorstellen.Ik ben een nieuwe Fjr rijder met een voorgeschiedenis van Yam RD350LC-Suzuki GSXF 750-Triumph Trophy 1200 en nu dus een techno jade Fjr.
Graag had ik van jullie eens geweten wanneer (km) het blokje van de benzinemeter begint te knipperen.Bij mij is dat rond de 280 km bij gemengd gebruik.Ik dacht al eens gelezen te hebben dat het verbruik toch wat lager ligt of is de mijne nog niet helemaal"losgereden".(2700km)
Alvast merci
Geert
Graag had ik van jullie eens geweten wanneer (km) het blokje van de benzinemeter begint te knipperen.Bij mij is dat rond de 280 km bij gemengd gebruik.Ik dacht al eens gelezen te hebben dat het verbruik toch wat lager ligt of is de mijne nog niet helemaal"losgereden".(2700km)
Alvast merci
Geert
300-330 km haal ik er wel eens uit.
Dan moet er zeker 19liter bijgetankt worden.
Voltanken tot de nok, op de jiffy of de middenbok, scheelt hem ongeveer 2 liter.
Het knipperende blokje heeft het ook al eens 70 kilometer volgehouden alvorens we een benzinepomp tegenkwamen, dat was vorig jaar op de Groene Hart Tour, samen met Jo de koekenbakker. Zijn FJR ging ook flink in de rooie, we hadden samen getankt in Belgi? bij vertrek, en dan 150 km naar de start, de rit bijna uitgereden alvorens we een pomp zagen die ook bemand was.
Dan moet er zeker 19liter bijgetankt worden.
Voltanken tot de nok, op de jiffy of de middenbok, scheelt hem ongeveer 2 liter.
Het knipperende blokje heeft het ook al eens 70 kilometer volgehouden alvorens we een benzinepomp tegenkwamen, dat was vorig jaar op de Groene Hart Tour, samen met Jo de koekenbakker. Zijn FJR ging ook flink in de rooie, we hadden samen getankt in Belgi? bij vertrek, en dan 150 km naar de start, de rit bijna uitgereden alvorens we een pomp zagen die ook bemand was.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
normaal moet het mogelijk zijn ongeveer 400 km te doen met nen vollen bak. +/- 6.25 L/100km
Maar bij dit koud weer kan dat wel rond de 350 km liggen.
Het laatste blokje gaat knipperen als er nog een 5 L reserve is dacht ik.
Elk blokje is normaal ongeveer 50 km, maar dit is afhankelijk van hoe vol er gestart wordt - rijstijl - autostrade - weer.
Maar bij dit koud weer kan dat wel rond de 350 km liggen.
Het laatste blokje gaat knipperen als er nog een 5 L reserve is dacht ik.
Elk blokje is normaal ongeveer 50 km, maar dit is afhankelijk van hoe vol er gestart wordt - rijstijl - autostrade - weer.
Rij nu een week met een 2004 en kom aan een verbruik van 7,77 liter.
Lijkt mij iets te hoog naar wat ik hier lees. Dat wordt krap 320 km met volle tank.
Heb nochthans nog niet aan het gas gehangen. Opschakelen bij ong 4000 tr/m.
Zal best eens terug naar de dealer gaan zeker?
Groetjes Luc
Lijkt mij iets te hoog naar wat ik hier lees. Dat wordt krap 320 km met volle tank.
Heb nochthans nog niet aan het gas gehangen. Opschakelen bij ong 4000 tr/m.
Zal best eens terug naar de dealer gaan zeker?
Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
- Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
- Contacteer:
@ Lucvh,Lucvh schreef:Rij nu een week met een 2004 en kom aan een verbruik van 7,77 liter.
Lijkt mij iets te hoog naar wat ik hier lees. Dat wordt krap 320 km met volle tank.
Heb nochthans nog niet aan het gas gehangen. Opschakelen bij ong 4000 tr/m.
Zal best eens terug naar de dealer gaan zeker?
Groetjes Luc
Dat is wel redelijk veel dat hij verbruikt

Als onlangs de TPS is vervangen kan het zijn dat het probleem zich daar verschuild en zal na een herinstelling en sincronisatie je motor terug zuiniger zijn

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen


euuuuuuuuuuuuh........
Wat is TPS en waarvoor dient het?
Heb mij gisteren wel een werkplaatshandboek besteld (in het duits dat wordt nog
)
maar het duurt nog een tweetal weekjes voor ik het heb.
Dus als iemand mij eens kan uitleggen wat TPS is mijn dank daarvoor.
Groetjes Luc
ps: heb ondertussen de topic gevonden met de nodige uitleg.
Wat is TPS en waarvoor dient het?
Heb mij gisteren wel een werkplaatshandboek besteld (in het duits dat wordt nog

maar het duurt nog een tweetal weekjes voor ik het heb.
Dus als iemand mij eens kan uitleggen wat TPS is mijn dank daarvoor.
Groetjes Luc
ps: heb ondertussen de topic gevonden met de nodige uitleg.
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Een veertiental dagen geleden eens binnengedaan.
Verbruik na drie tankbeurten sindsdien min:6,04 en max 6,48l/100 km.
Dit lijkt mij dus volkomen normaal.
Wel mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van de benzinemeter. Na ong 300 km begint het laatste blokje te pinken en dan kan ik een goede 18l tanken. Dit zou 7l reserve zijn wat mij nogal veel lijkt op een tank van 25 l.
Als ik tussendoor stop en daarna terug vertrek heb ik voor korte tijd terug 2 blokjes na ongeveer een 10 km begint dan terug het laatste te pinken.
Zijn er nog Fjr met dit verschijnsel?
Groetjes Luc
Verbruik na drie tankbeurten sindsdien min:6,04 en max 6,48l/100 km.
Dit lijkt mij dus volkomen normaal.
Wel mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van de benzinemeter. Na ong 300 km begint het laatste blokje te pinken en dan kan ik een goede 18l tanken. Dit zou 7l reserve zijn wat mij nogal veel lijkt op een tank van 25 l.
Als ik tussendoor stop en daarna terug vertrek heb ik voor korte tijd terug 2 blokjes na ongeveer een 10 km begint dan terug het laatste te pinken.
Zijn er nog Fjr met dit verschijnsel?
Groetjes Luc
Nee, normaal is het andersom : als je stilgestaan hebt, op zijpikkel, duidt de meter twee blokskes minder dan er nog in zit.
...en 't is inderdaad een grote reserve, ik kan er makkelijk 70km mee rijden en dan is hij nog niet leeg.
...en 't is inderdaad een grote reserve, ik kan er makkelijk 70km mee rijden en dan is hij nog niet leeg.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Ik heb dezelfde ervaringen als Leo.Gobelijn schreef:Nee, normaal is het andersom : als je stilgestaan hebt, op zijpikkel, duidt de meter twee blokskes minder dan er nog in zit.
...en 't is inderdaad een grote reserve, ik kan er makkelijk 70km mee rijden en dan is hij nog niet leeg.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- Thunderace
- 125 cc
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
- Locatie: Brasschaat
- Thunderace
- 125 cc
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
- Locatie: Brasschaat
Ik denk dat ik toch een probleempje heb..... Met mijn 2006 model met 4000 km op de teller doe ik ongeveer 260 km met 1 tank. Het beste wat ik ooit gehaald heb was 285 of zoiets.
Ik moet 28 juni naar de garage, omdat hij al sinds de eerste dag schokt. Ze dachten eerst de CO, omdat hij bij het begin "millieuvriendelijk" was afgesteld, maar na het te hebben verhoogd schokte hij nog steeds. Er zal wel iets heeeeeeel fout zijn bij mijn afstelling. Er werd me al gezegd, voor de aankoop, dat het een hele zuinige motor is..... mja... maar tot nu toe dus nog niet de mijne. Mijn oude GSXR verbruikte minder. En die werd VAAK tot de 15.000 toeren door getrokken.
Tover.
Ik moet 28 juni naar de garage, omdat hij al sinds de eerste dag schokt. Ze dachten eerst de CO, omdat hij bij het begin "millieuvriendelijk" was afgesteld, maar na het te hebben verhoogd schokte hij nog steeds. Er zal wel iets heeeeeeel fout zijn bij mijn afstelling. Er werd me al gezegd, voor de aankoop, dat het een hele zuinige motor is..... mja... maar tot nu toe dus nog niet de mijne. Mijn oude GSXR verbruikte minder. En die werd VAAK tot de 15.000 toeren door getrokken.
Tover.
Hey Tover, ik heb dezelfde problemen gehad met de mijne , model 2005 , nadat ze de TPS vervangen hadden . Na veel vloeken en dikwijls terug binnen doen bij dealer hebben ze een nieuwe TPS gestoken kleppen afgesteld co geregeld en nu kan ik terug op een normale manier rijden met een verbruik van 5.6 / 100 km waar ik voordien een verbruik had van 14 l/100 km hoewel de dealer met trachte te verklaren dat het niet mogelijk was dat ik zulk hoog verbruik had bij een normale rijstijl . Bij mij is het nu opgelost maar het heeft wel wat voeten in de aarde gehad .
Houd ons maar eens verder op de hoogte als je wil .
Grtjs Luc
Houd ons maar eens verder op de hoogte als je wil .
Grtjs Luc
Op 1 mei vertrek voor 5 dagen zwarte woud ,19 juli 6 dagen centraal massief ,25 juli nog een weekske Tjechie Joepie !