Helft motorrijders kan niet rijden
Moderator: Abeloos
Helft motorrijders kan niet rijden
Gisteren op het VTM nieuws, vandaag in de krant,
"Helft motorrijders kan niet rijden"
Hier ga ik niet mee akkoord.
Onder alle koren zit ook kaf, en dus ook onder de motorrijders. En voor sommige rijders is het weldegelijk nodig dat ze extra rijles zouden krijg (organisatie's genoeg, zoals oa. MRV).
Maar om dan meteen te beweren dat de helft van de motrrijders niet kan rijden vind ik overdreven. En dat dit dan nog gebeurd door de MAG, een organisatie die instaat voor het verdedigen van de motorrijders.
Daarom heb ik volgend artikel zeer aandachtig gelezen en hier kan ik mij in vinden.
Zie link; http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... &Itemid=53.
Greetz,
Serge
"Helft motorrijders kan niet rijden"
Hier ga ik niet mee akkoord.
Onder alle koren zit ook kaf, en dus ook onder de motorrijders. En voor sommige rijders is het weldegelijk nodig dat ze extra rijles zouden krijg (organisatie's genoeg, zoals oa. MRV).
Maar om dan meteen te beweren dat de helft van de motrrijders niet kan rijden vind ik overdreven. En dat dit dan nog gebeurd door de MAG, een organisatie die instaat voor het verdedigen van de motorrijders.
Daarom heb ik volgend artikel zeer aandachtig gelezen en hier kan ik mij in vinden.
Zie link; http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... &Itemid=53.
Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Ik heb die tekst ook net gelezen en kan mij er ook volledig bij aansluiten. Ik ben nog nooit lid geweest van MAG, maar mocht ik het wel zijn, dan zou ik onmiddellijk mijn lidmaatschap opzeggen. Dit noemt zichzelf dan een belangenvereniging. Hoe durven ze.
Ze zijn blijkbaar tot veel bereid om eens in de belangstelling te staan. Ik zie hier een commerci?le zet om volk naar de opleidingscentra te lokken.
Ik wil hier het nut van de opleidingen zeker niet in twijfel trekken. Ze zijn meer dan nodig, maar ik heb er wel al een paar uit zo'n opleiding weten komen die dan denken dat ze de hele wereld aankunnen en die net daardoor meer risico's gaan nemen. Er kan hen zogezegd niets overkomen, want ze hebben net een opleiding tot een goed einde gebracht
Het gaat hier natuurlijk wel om een minderheid.
Volgens mij is motorrijden voor 80% ervaring. En ervaring krijg je alleen door km's te bollen. Je moet vooral je eigen beperkingen kennen en durven toegeven dat ze er zijn. Je moet natuurlijk ook een beetje verkeersinzicht hebben en het onvoorziene toch voorzien.
Ik durf eerlijk zeggen dat ik door met de motor te rijden ook beter ben gaan autorijden.
Groetjes,
Bart

Ik wil hier het nut van de opleidingen zeker niet in twijfel trekken. Ze zijn meer dan nodig, maar ik heb er wel al een paar uit zo'n opleiding weten komen die dan denken dat ze de hele wereld aankunnen en die net daardoor meer risico's gaan nemen. Er kan hen zogezegd niets overkomen, want ze hebben net een opleiding tot een goed einde gebracht

Volgens mij is motorrijden voor 80% ervaring. En ervaring krijg je alleen door km's te bollen. Je moet vooral je eigen beperkingen kennen en durven toegeven dat ze er zijn. Je moet natuurlijk ook een beetje verkeersinzicht hebben en het onvoorziene toch voorzien.
Ik durf eerlijk zeggen dat ik door met de motor te rijden ook beter ben gaan autorijden.
Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.
- Filesurfer
- 75 cc
- Contacteer:
Julle schreef:Nuanceren en alles twee keer lezen jongens en vooral niet laten vangen aan de tweestrijd tussen de MAG en Dirk Melkebeek.
Ik denk niet dat hier draait om deze tweestrijd of het partij kiezen voor het standpunt van ??n van beide.
Wat mij het meeste verontrust, is wat dit artikel heeft losgemaakt bij het publiek, bij de in hoofdzaak niet-motorrijders.
In het dagelijks woon-werk verkeer had ik de indruk dat de recentste campagnes van de overheid om de motorrijders een plaats in het verkeer te geven, bij heel wat automobilisten voor een verbeterde houding ten opzichte van deze motorrijders had gezorgd.
Ik vrees nu dat die automobilisten bij wie, onder invloed van deze campagnes, de motorrijders werden ?gedoogd?, met het bewuste artikel een argument wordt gegeven om zich opnieuw negatief tegenover motorrijders en hun vermeend rijgedrag op te stellen.
Deze indruk ontstaat als ik bijvoorbeeld op de website van Het Laatste Nieuws de commentaar lees van hun lezers onderaan dit artikel over de MAG-uitspraak; zie onderstaande link.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_430507.html
Mvg,
Wees niet te voorzichtig, want durf is veiliger (Rik Torfs)
:colors:
Bewust artikel stootte ook mij tegen de borst, ik denk echter dat we de steen moeten werpen naar de pers, die zoals steeds probeert te scoren met simpele, ondoordachte of soms bewust provocerende krantekoppen.
Ik denk dat de MAG er niet ver naast zit, de helft van de motards die rond deze zonnige tijd op de baan zijn, zijn onvoldoende meester over de pk's die ze onder hun krent hebben,
Er had echter even vetgedrukt moeten staan: helft van fietsers kan niet rijden,
meer dan de helft van de automobilisten kan niet rijden,
helft van vrachtwagenbestuurders kan onvoldoende rijden,
meer den de helft van de autobus en autocarchauffeurs kan niet rijden,
Driekwart van de voetganders weet zich niet te gedragen op de openbare weg.
Als de krant dit had geschreven, zouden wij minder gestigmatiseerd zijn, en zouden we ons misschien kunnen verzoenen met de stelling...
Ik todh wel, want ik denk niet dat ik kan rijden, ik doe alleen mijn best.....
Ik denk dat de MAG er niet ver naast zit, de helft van de motards die rond deze zonnige tijd op de baan zijn, zijn onvoldoende meester over de pk's die ze onder hun krent hebben,
Als de krant dit had geschreven, zouden wij minder gestigmatiseerd zijn, en zouden we ons misschien kunnen verzoenen met de stelling...

Voila, zo zie ik het ook.alexxjr schreef:Bewust artikel stootte ook mij tegen de borst, ik denk echter dat we de steen moeten werpen naar de pers, die zoals steeds probeert te scoren met simpele, ondoordachte of soms bewust provocerende krantekoppen.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Ik hoor het mijn grootvader nog zeggen:
"..Rijdt heel den winter door, en gij hebt op vlak van de ervaring een streepken voor.."
Tom
"..Rijdt heel den winter door, en gij hebt op vlak van de ervaring een streepken voor.."
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
-
- 125 cc
MAG
Om zo'n bericht de wereld in te sturen moet je wel heel dom zijn. Het getuigt van een kompleet gebrek aan inzicht in de materie. Ik rij alle dagen, behalve bij sneeuw en ijzel en wat je allemaal meemaakt op de baan tart alle verbeelding.
Hoeveel fietsers stoppen voor een rood licht? Is er file dan fietsen ze gewoon verder over het voetpad. Voetgangers kijken zelfs niet meer als ze oversteken, ze zijn toch niet in fout...
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Conclusie niemand is geschikt om zich in het verkeer te begeven!
Alle gekheid op een stokje. Ongeacht het vervoermiddel, er zijn altijd pipo's bij.
Dit soort van veralgemeningen is alleen maar nefast voor de vele mensen die wel degelijk een verschil proberen te maken.
Het is onbegrijpelijk dat iemand van een "belangenvereniging" zulke uitspraken doet.
Nu de meeste mensen met gezond verstand die weten natuurlijk dat de auteur van dit artikel zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt, jammer genoeg zijn er ook mensen die iets minder genuaceerd omgaan met dit soort pers en worden de motards hierdoor weer met de vinger gewezen.
Iedereen kan nochtans zijn steentje bijdragen hoor. Wees hoffelijjk, rij defensief...
Hou het veilig,
Peter
Hoeveel fietsers stoppen voor een rood licht? Is er file dan fietsen ze gewoon verder over het voetpad. Voetgangers kijken zelfs niet meer als ze oversteken, ze zijn toch niet in fout...
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Conclusie niemand is geschikt om zich in het verkeer te begeven!
Alle gekheid op een stokje. Ongeacht het vervoermiddel, er zijn altijd pipo's bij.
Dit soort van veralgemeningen is alleen maar nefast voor de vele mensen die wel degelijk een verschil proberen te maken.
Het is onbegrijpelijk dat iemand van een "belangenvereniging" zulke uitspraken doet.
Nu de meeste mensen met gezond verstand die weten natuurlijk dat de auteur van dit artikel zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt, jammer genoeg zijn er ook mensen die iets minder genuaceerd omgaan met dit soort pers en worden de motards hierdoor weer met de vinger gewezen.
Iedereen kan nochtans zijn steentje bijdragen hoor. Wees hoffelijjk, rij defensief...
Hou het veilig,
Peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Volledig akkoord met deze stelling!Hoeveel fietsers stoppen voor een rood licht? Is er file dan fietsen ze gewoon verder over het voetpad. Voetgangers kijken zelfs niet meer als ze oversteken, ze zijn toch niet in fout...
Ze zouden nog liever tegen je aanrijden dan te stoppen.........

- Filesurfer
- 75 cc
- Contacteer:
Ik doe met de moto sedert 1996 dagelijks (winter en zomer) 2x 40 km woon-werkverkeer, hoofdzakelijk E314 en E40.
Ondanks het mooie weer van de laatste dagen zag ik tot nu toe (dit jaar) weinig andere motorrijders op mijn traject.
Deze morgen, 16 april, waren er plotseling veel meer motorrijders in het verkeer, waarschijnlijk door de staking bij de spoorwegen.
Ik werd tijdens mijn traject door minstens 7 motorrijders (niet in groep) ingehaald en voorbijgereden.
Mijn conclusie,
Ik moet vast en zeker ??n van die motorrijders zijn die niet met de moto kan rijden.
Ondanks het mooie weer van de laatste dagen zag ik tot nu toe (dit jaar) weinig andere motorrijders op mijn traject.
Deze morgen, 16 april, waren er plotseling veel meer motorrijders in het verkeer, waarschijnlijk door de staking bij de spoorwegen.
Ik werd tijdens mijn traject door minstens 7 motorrijders (niet in groep) ingehaald en voorbijgereden.
Mijn conclusie,
Ik moet vast en zeker ??n van die motorrijders zijn die niet met de moto kan rijden.

Wees niet te voorzichtig, want durf is veiliger (Rik Torfs)
- den R1 zot
- Clublid