Circuit van Zolder

Cafepraat, fun ,nieuwe mopjes gewoon puur amusement

Moderator: Abeloos

den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Nu maandag den 30ste april gaan we het nog eens proberen op Zolder.
Hopelijk krijg ik nu geen zwarte vlag! Op Zandvoort was er ook een DB meter.... awel s? geen problemen daar.
Niemand gelooft me als ik zeg dat mijn motor teveel lawaai maakt.
Allemaal zeggen ze da kan nie, gij rijdt me ne stofzuiger vergeleken met al de ander! :shock:
Ik zou heel graag mijn motor eens willen laten keuren op geluid, waar kan ik dat?
Afbeelding
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

OP ZOLDER :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
den R1 zot
Clublid
Clublid

Onze ridder wil blijkbaar grappig uit den hoek komen. :evil: :wink:
Maar ik vrees dat ge gelijk gaat hebben..... :cry:
Afbeelding
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

den R1 zot schreef:Nu maandag den 30ste april gaan we het nog eens proberen op Zolder.
Hopelijk krijg ik nu geen zwarte vlag! Op Zandvoort was er ook een DB meter.... awel s? geen problemen daar.
Niemand gelooft me als ik zeg dat mijn motor teveel lawaai maakt.
Allemaal zeggen ze da kan nie, gij rijdt me ne stofzuiger vergeleken met al de ander! :shock:
Ik zou heel graag mijn motor eens willen laten keuren op geluid, waar kan ik dat?
Het meetverschil tussen Zandvoort en Zolder zit hem in het frequentiespectrum waar men in meet.
Stel dat men in Zandvoort de lagere tonen meet, en in Zolder de hogere, dan zal dit zeker verschil betekenen.
Ook de akoestiek van de plaats waar ze meten speelt een rol, de echo kan versterkend werken.
Het is wel spijtig dat ik je met die enkele weetjes geen haar vooruithelp, maar ik zal duimen... :thumbright:
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Johnny,

inderdaad, vroeger hadden wij hetzelfde probleem (geluidsoverlast) en dan was dat telkens gemeten door de "groenen".

En als we verbeteringen aangebracht hadden was het weer het circuit op en terug laten meten door dezelfde kerel, die netjes verborgen zat in de struiken v??r de eerste chicane.
Geluidsoverlast is steeds een groot probleem geweest op Zolder, en dat allemaal door klachten van de de villa's die in de buurt zijn opgetrokken.

En zelfs toen hebben wij nergens iemand kunnen vinden om onze decibels te laten opmeten.
Dit kan natuurlijk enkel op een vermogenbank gemeten worden, vermits ge belaste toeren moet halen.

Mijn vorige mail was dus niet als "graptje" bedoeld maar ernstig, ongeacht of er nu smiley's :D :D bijstaan of niet.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Als het weer en mijne chef het toelaten kom ik maandag eens zien hoe hard ge rijd , en vooral horen hoeveel lawaai gij maakt :lol: .

Grtjs Luc
den R1 zot
Clublid
Clublid

Awel s?,

Normaal hard, maar zoals den laatsten tijd met halve gas en minder toeren met schrik voor de zwarte vlag is da traag. :cry:
En blijkbaar met veel lawaai :?
Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Voila!
Tijdens de eerste sessies rustig aangezet bij het uitkomen van de biangi engeen enkele keer zwarte vlag.
Ik had me er al in berust om telkens bij het uitkomen geen volle gas meer te geven....
In de namiddag had ik zoeits van het kan nu geen kwaad meer dus toch eens effe testen wat er gebuerd als ik voluit ga...

En ja hoor den deze had prijs... :lol: 99,6 Db :headbang:
Tijdens de laatste sessie er eens deftig voor gaan zitten om onze Arthur vor te kunnen blijven... en awel s? deze keer niks njet nada, geen zwarte vlag. :shock: :shock:
Nu begrijp ik er niks meer van.... :shock:
In alle geval de oude rondetijden zijn (bijna) terug en ik weet waar ik meters laat liggen dus...... da kan alleen maar beter gaan in de toekomst. :D :D :D

Groetjes,

den R1 zot back in form :P
PS : Arthur op het rechte stuk kunnen we geen klapke doen bij 200+ ik verstond er niks van. :oops:
Afbeelding
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Hey R 1 zotteke had ge u goed verstopt of was ik nog ni wakker maar ik heb daar rondgelopen van 10.30 tot 15 uur en u niet gezien . Zal waarschijnlijk wel aan mij liegen zeker ? Volgende keer zal ik beter moeten zoeken he . Heb me toch geamuseerd met daar wat rond te lopen , en die mannen op dat brommerkes zien hangen is een schoon zicht .
Laat maar iets weten als jullie er nog eens tegenaan gaan , dan kom ik toch terug als ik kan .

Grtjs Luc
Op 1 mei vertrek voor 5 dagen zwarte woud ,19 juli 6 dagen centraal massief ,25 juli nog een weekske Tjechie Joepie !
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

den R1 zot schreef:Voila!
Tijdens de eerste sessies rustig aangezet bij het uitkomen van de biangi engeen enkele keer zwarte vlag.
Ik had me er al in berust om telkens bij het uitkomen geen volle gas meer te geven....
In de namiddag had ik zoeits van het kan nu geen kwaad meer dus toch eens effe testen wat er gebuerd als ik voluit ga...

En ja hoor den deze had prijs... :lol: 99,6 Db :headbang:
Tijdens de laatste sessie er eens deftig voor gaan zitten om onze Arthur vor te kunnen blijven... en awel s? deze keer niks njet nada, geen zwarte vlag. :shock: :shock:
Nu begrijp ik er niks meer van.... :shock:
In alle geval de oude rondetijden zijn (bijna) terug en ik weet waar ik meters laat liggen dus...... da kan alleen maar beter gaan in de toekomst. :D :D :D

Groetjes,

den R1 zot back in form :P
PS : Arthur op het rechte stuk kunnen we geen klapke doen bij 200+ ik verstond er niks van. :oops:

Hoe :?: :?: :?: is't weer nie goe :?: :?: dan wil ik eens tegen u klappen en dan doet ge alsof ge mij niet verstaat :roll: :twisted: :wink: :D :D ....trouwens het was 256 :twisted:

Al? zet hier eens wat foto's :wink: mor schuun h? :D

grtzzz,
den R1 zot
Clublid
Clublid

Achja en ik moet eerlijk toegeven dat van da voorblijven nie veel in huis kwam. :(
Maar da mag zeker al onze pret nie drukken. :D
Zo leren we nog eens wa :wink:
Hieronder een paar sfeerbeelden van de vrolijke MRV bende. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

den R1 zot schreef:Achja en ik moet eerlijk toegeven dat van da voorblijven nie veel in huis kwam. :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shuuuuun foto's h? :D :D :D :D :D

Helaba we waren bijna allemaal even snel die dag :evil: , T'is gewoon wie van ons vijf juist nen goeie dag heeft 8)
Trouwens nu weet ge dat ge voortaan gene last meer van uw decibellekes gaat hebben....dus ge kunt weer alles geven :D :D

Ja aan "pret" was er zeker niet te kort die dag, goed gelachen, veel lol gemaakt :D :D :D :D zo mogen er nog veel dagen komen :D :D :D

grtzzz,
Tomvd
75 cc
75 cc

Bericht door Tomvd »

ARTHUR schreef:
den R1 zot schreef:Achja en ik moet eerlijk toegeven dat van da voorblijven nie veel in huis kwam. :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shuuuuun foto's h? :D :D :D :D :D

Helaba we waren bijna allemaal even snel die dag :evil: , T'is gewoon wie van ons vijf juist nen goeie dag heeft 8)
Trouwens nu weet ge dat ge voortaan gene last meer van uw decibellekes gaat hebben....dus ge kunt weer alles geven :D :D

Ja aan "pret" was er zeker niet te kort die dag, goed gelachen, veel lol gemaakt :D :D :D :D zo mogen er nog veel dagen komen :D :D :D

grtzzz,

En wanneer gaan julie nog eens knallen :?: :D :D :D
den R1 zot
Clublid
Clublid

Morgen den 31 juli op Croix met M-R-V :D :D :D

23 augustus op Franchorchamps
3 september op zandvoort (zonder Arthur)
24 September op Assen (zonder Arthur)
Afbeelding
Gesloten