verfkwaliteit FJR

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
marcel
75 cc
75 cc

verfkwaliteit FJR

Bericht door marcel »

Van mijne FJR ben ik wreed content, niets op aan te merken.
Ik gebruik hem dan ook dagelijks voor het woon-werk verkeer, winter en zomer.
Hij is van juli 2004 met 47000 km op de teller.
Tot zover de referentiegegevens met wat ik wil vragen.
Mijn Fjr heeft last van afbrokkelen, afschilferen van de verf.
Vorig jaar is de motor binnen geweest en is de kop van de cardan en de steun van het scherm ( binnenkant ) vervangen omdat de verf los kwam. ( garantie )
Nu kom ik gisterenavond thuis van het werk en trek ik de tuinslang naar de motor toe om hem volledig af te spuiten, dit doe ik altijd wanneer ik denk dat er met zout getrooid is .
Je voelt mij al aan komen, ik zag dat de verf op de radiator ?n op het achterwiel ook al los komt. Van de kunstofdelen niets op aan te merken.
Nu stel ik mij toch wel de vraag of dit normaal is. De garantie is verlopen en voor ik naar de dealer stap wil ik jullie ervaring toch eens polsen.
Zijn er nog Fjrrijders die hiermee te maken hebben?
Komend weekend de motor eens degelijk kuisen en verder de motor inspecteren.
Ik zal er dan eens wat foto's van trekken en voor de ge?nteresseerden doormailen.
Marcel.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Dat er problemen waren met de verf op de cardanbehuizing is hier vroeger al eens aangehaald en ik meen me te herinneren dat er velen herspoten zijn geweest in garantie, maar van de radiator en velgen heb ik geen weet

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hallo @marcel,

net zoals jij had ik eenzelfde motor, namelijk van juli 2004, kleur silverstorm. Kilometerstand 50.000km

Doch nooit problemen gehad met afbladeren van verf op cardanhuis of velgen (zilverkleurig). Ik spoot ook steeds de motor volledig af als ik door de pekel had gereden (koud water)

Wel vond ik dat de laklaag wat sterker had mogen zijn, vooral op de benzinetank en zijpanelen.

Over het afbladeren van verf op de cardanbehuizing is er reeds een topic geopend, zie : http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtop ... light=verf

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
mickie
50 cc
50 cc

verfkwaliteit fjr

Bericht door mickie »

hallo, ben nieuw op het forum en heb ook last van afbladerende verf aan de radiator.Ik denk dat het te maken heeft met de inwerking van strooizout.Mijne fjr is van 2002 en heeft 47000km.Mij persoonlijk stoort het niet zo erg en denk het zelf wat bij te werken met zwarte hittebestendige verf.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Mijn trouwe dienaar heeft het ook, toen ik vorig jaar de radiatorbeschermer verwijderde, was de linker- en rechterkant van de radiotor ook over een vrij groot gedeelte 'verfloos' geworden. Idd. beetje kachelzwart erover, en klaar is kees.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
marcel
75 cc
75 cc

Bericht door marcel »

Vandaag bij de dealer geweest.
De motor grondig gekuist en de verfschade aan wiel en radiator laten zien.
Blijkbaar was hij niet onder de indruk en wilde 1,5 werkuur tegemoet komen.
Hij wilde ook alles plaatselijk bijwerken.
Volgens hem is dit het gevolg van steenslag in combinatie met het strooizout.
Mijn argument was dat dan de hele motor moet afschilferen incl. de kunstof delen en voorvork, wat niet het geval is.
Dus waarschijnlijk kies ik ervoor om het zelf op te lappen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hierboven is de grondverf zichtbaar.

In de 20 jaar dat ik met de motor rijd heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Marcel.
webcommerce
125 cc
125 cc

verf

Bericht door webcommerce »

Hoi MArcel,

ik heb een bi-tone van 2005 en mijn 2 velgen zijn vervangen door Yamaha. Bij mijn motor zijn dit zwarte en de verf kwam op verschillende plaatsen los.
Mijn dealer heeft contact opgenomen met Yamaha en ik heb 2 nieuwe velgen gekregen.
Bij een zwarte velg valt het nog veel harder op omdat de grondverf eronder wit is....

Ik zou toch een horen bij je dealer.

Groetjes,
Peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

verfkwaliteit FJR

Bericht door Abeloos »

Dag luitjes,

Ik heb mijn FJR 2001 nu zo'n 7 maanden met ondertussen 40120Km op de teller, en moet zeggen dat er nog niets van de verf is verdwenen.
Ik heb deze winter meermaals door de pekel gereden en in het weekend telkens grote kuis gehouden met de hogedruk op het chassis. (dit doe ik wel steeds met draaiende motor).

Greedz
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Gesloten