Het grote FJR-boeteforum !

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

Bauwens Erik schreef:
Johnny schreef:
Bauwens Erik schreef:Hallo,
Het ROOD/BLAUW (paars) beleid in dit apenland geeft een kleinigheidje gratis en als wederdienst worden de vlamingen uitgeperst als citroenen. Zodus zal de hardwerkende motorijder een extra steentje mogen bijdragen en als dank mogen we gratis met de bus reizen.
Als het van mij mocht afhangen volgende verkiezing....................
Mvg,
Erik
Meent ge dat het dan beter is :?: :?:
gr. johnny
Hallo Jhonny,
Gij meent toch niet dat die onredelijke boete terecht is.
Dit forum is niet de plaats om politieke debatten te voeren maar een regering die onder valse voorwendsels (veiligheid) de mensen zo leeg melkt is volgens mij niet geloofwaardig.
Mvg,
Erik
die boete vindt ik niet terecht nee maar ge moet niet denken als er andere aan het roer zitten dat het dan
beter is
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Motorrijder geflitst met 285 km/uur.
De politierechter in Brugge heeft motorrijder E.R uit De Haan veroordeeld tot een boete van 2.400 euro en zes maanden rijverbod omdat hij driemaal werd geflitst langs de Koninklijke Baan in De Haan. Met zijn Honda 900 werd hij op 25/7/05 geflitst met 117 km/u , hoewel maar 50 is toegelaten. Idem op 31/08 van dat jaar. Toen reed hij 166 op dezelfde plaats. Maar het derde pv, van 4/10/05, spreekt van 285 km/uur, waar maar 90 is toegelaten. Omdat ook de uitlaat teveel lawaai produceerde, kreeg hij daarbovenop nog een boete van 275 euro.
Bron HLN (25/11/06)
Zo zie je maar, E.R (& CO), dat speeding op de openbare weg niets opleverd, buiten een gat in uw geldbeugel. En door dat dit dan in de media komt, stellen jullie terug alle motorrijders in een slecht daglicht. Doe zoals er vele zijn, die eens wensen voluit te gaan, doe dit op een van de vele Circuitdagen die er jaarlijks georganiseerd worden, en niet op de openbare weg. Want als jullie zo blijven doorgaan, komen jullie vroeg of laat in de statistieken te staan onder de rubriek "VERKEERSSLACHTOFFERS".
Blijf geen sneheids :twisted:, maar word en blijf een :P motorrijder.
@ Nico,

Als ik dit hier lees op het forum van de MAG, dan vind ik dat ze jou toch overdreven aangepakt hebben, deze heeft er 3 serieuze maar dan ook serieuze overtredingen en komt er beter vanaf dan jou :!: :!: :!:

Ik heb de indruk dat er bij ons toch met 2 maten en gewichten gewerkt wordt, maar dat wisten we al langer dan vandaag.

Alvast veel succes toegewenst.

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Er zijn meer dan twee maten en gewichten. Je hebt pas pech wanneer je voor rechter D'Hondt moet verschijnen. In 2004 werd ik geflitst in de Meiser tunnel in Brussel terwijl ik een personenwagen rechts inhaalde. Mijn gecorrigeerde snelheid was 113 km/uur waar 50 km/u is toegelaten. Mijn boete 295,00? zonder verlies van rijbewijs. Zo zie je maar
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

El Staff schreef:
El Staff schreef:Amaai Alain dat valt goe mee , ik hoop er ook zo van af te komen . Helaas werd mijn geval behandelt in Dendermonde :( , morgen eens bellen naar mijn advocaat , indien meer dan 1000? zal het hoger beroep in Gent worden.

To be continue..................

El ' Straff '
Yo de mannen de buit is binnen :
ik werd veroordeelt tot een geldboete van 2750? en een solidariteitsbijdrage van 137.5 ? , daarnaast een rijverbod van 1 jaar en werd het recht tot sturen afhankelijk gesteldt van het slagen in teoretische , praktische , medische en psycologische proeven :o :?

citaat van advocaat :
Het zal u niet onbekend zijn dat politierechter D'Hondt de reputatie heeft om bijzonder streng op te treden tegen snelheidsovertredingen.
Ik meen dat er kans bestaat om een milder vonnis te bekomen in graad van beroep en adviseer dan ook om beroep aan te tekenen.

Ik vraag mij af of advocaat wel aanwezig was tijdens de zitting , precies een veroordeling bij verstek .
In Dendermoinde staan de deuren van den bak open voor de criminelen en ne werkmens persen ze uit.
VERTROUWEN IN JUSTITIE :?:

El Staff (binnenkort met de collecte 'bus')
Yow de mannen nieuws over het vonnis in beroep :

-1 jaar rijverbod werd terug gebracht naar 2 maanden , periode vrij te kiezen
-geldboete van 2750 ? werd terug gebracht op 1100?
- GEEN teoretische , praktische , medische en psycologische proeven :!:

Met dit vonnis kan ik leven al zal het moeilijk zijn om 2 maanden niet te kunnen bollen . Het bewijs over de ' bekwaamheid' over de rechter in eerste aanleg is weer maar eens gebleken :!:

Groeten El Straff .
Afbeelding
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

:( Innege deelneming :(

:P maar 't is toch beter dan voorheen :P

Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Alle Nico dit valt dan nog mee, zo ziet ge maar dat het veel betekent wie er voor u staat. :!: :!:
:idea: En voor die boete van 11oo euro, die kunt u sparen tijdens de twee maanden dat ge niet kunt motorijden :D :D :D :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha El Staff,

Het is en blijft een serieuze boete :( :( :( , maar beter dan de vorige uitspraak :lol: :lol: :lol: , hier kan een mens nog min of meer mee leven.

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Niet van de poes Nico maar hier kom je wel doorheen. Strafmaat werd redelijk herleid. Wanneer je de periode vrij kan kiezen misschien opteren voor de wintermaanden. Mag je trouwens tijdens de straf bollen voor je werk of niet?
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi Nico,

Dat ziet er al veel beter uit dan de eerste uitspraak, al valt het waarschijnlijk nog zwaar :evil:

Veel sterkte tijdens die twee lange maanden.

Groetjes Flitser
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Het is nog steeds een serieuze straf he Nico maar ik denk dat je nu de hemel mag prijzen om wat er maar overschiet van het vorige verdict :shock:

En zoals al gezegt, de 1100? spaar je bijna aan benzine terwijl je moto een winterslaapje doet :idea:

Je overleeft het wel Nico, plan een goed reisje met de ijzeren vogel terwijl je stalen Ross stil staat en de rest is dan zo voorbij :D

Veel sterkte,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Inhouding van het rijbewijs (onttrekking recht tot sturen) houdt in dat er tijdens de ontheffing met niets mag gereden worden, noch auto motor bromfiets, zelfs geen kruiwagen of fiets. Ook niet voor beroepsmatige doeleinden.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Hoy Nico vraag aan uwe baas maar 2 maand betaald verlof dan als je niets mag besturen . Wie weet is die mens zo vriendelijk om dat te geven ook :oops: . Al bij al is het nog een zware boete maar vergeleken bij de vorige uitspraak valt het dan toch nog mee . Toch zal het moeilijk zijn om 2 maand niet te kunnen bollen , maar ja beter 2 maand dan een heel jaar denk ik dan maar.

Grtjs Luc
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Klinkt nog behoorlijk zwaar maar stukken beter dan die eerste veroordeling.
Denk dat diene D'Hondt zelf eens wat proeven (medische en psycologische) mag ondergaan. :evil:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Sterkte maat, ik hoop voor jou dat het slecht weer is in je gekozen periode.
De pil is dan iets minder bitter.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Kujaku
125 cc
125 cc

Bericht door Kujaku »

Geod kan je het niet noemen , maar het toch al veel beter als de vorig keer.
Groeten Kujaku
Liever een slippertje dan een schuiver.
jacky
Clublid
Clublid

Bericht door jacky »

Hoi ,Nico das toch nog een zware brok om zomaar op te hoesten. Je staat er dikwijls niet bij stil
als je aan de gas draaid .Jou boete zal me doen nadenken om toch iets positiefs te zeggen groeten Jacky
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

ben over 't algemeen steedsnet binnen/buiten beperking...
2 jaar terug eens 170euro betaald, reed over vlot door en over witte meet in te halen, agenten zaten verstopt achter de struiken.

van deze maand verwacht ik nog een papierke 79 ipv 70.
* If it works, don't fix it *
DinX
75 cc
75 cc

Bericht door DinX »

Dit jaar gelukkig nog geen. *klopt op tafel*

Vorig jaar 1 keer gepakt op de B258 in Duitsland. 115 waar ik 70 mocht. Da kost daar maar
70? :P
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

DinX schreef: Da kost daar maar
70? :P
Da's de reden waarom ik regelmatig bij onze oosterburen ga rijden.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Thunderace
125 cc
125 cc

Bericht door Thunderace »

Pff,nog niet lang geleden met iemand van dit forum over bezig geweest,da flitsten weet je wel....
Verleden week 116km/h waar je 70 mag.(stond 100m na stoplicht opgesteld).
Dus ff doortrekken....zien staan...afremmen... te laat.
180 eurokes..
Gesloten