Bandencentrale per provincie
Moderator: Abeloos
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Alleen rechtdoor zal nie veel rubber verslijten h? LeoGobelijn schreef:'t is raar, de ene is er content over, de andere moet er niet van weten.
Op mijn machientje liggen ook BT-020 en ik heb nog nooit zo lang met een band gereden als met deze sloefkens.
Al 15.000 km en nog bijna geen sleet te zien. Met mijn vorige deed ik er amper 10.000. (met de diabolo strada slechts 8000)
Of zou mijn rijstijl sinds dat perte totalleke zo veranderd zijn ?

"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Hmmmm.....toch een heel bijzonder advies van bridgestone in Belgie. Zeker gezien het feit dat in Duitsland de band wel vrijgegeven is voor de FJR. En als ze ergens heel flauw zijn over het al dan niet vrijgeven van banden dan is dat wel in duitslandDe informatie komt van mijn bandenleverancier. Hij stelde aanvankelijk voor om de BT021 te testen, ik ging akkoord, maar toen hij de banden bestelde, raadde men hem af om BT021 te nemen voor de FJR. Daarom rij ik nu terug met BT020.
- Big Jomb
- 1300 cc
Wa meer bochtjes opzoeken Leo, dan zullen ze wel slijtenGobelijn schreef:'t is raar, de ene is er content over, de andere moet er niet van weten.
Op mijn machientje liggen ook BT-020 en ik heb nog nooit zo lang met een band gereden als met deze sloefkens.
Al 15.000 km en nog bijna geen sleet te zien. Met mijn vorige deed ik er amper 10.000. (met de diabolo strada slechts 8000)
Of zou mijn rijstijl sinds dat perte totalleke zo veranderd zijn ?

Geen BT 020's meer voor mij, amper 5500 km, Michelin Pilot Road's liggen er nu 8000 km op en nog niet versleten, ik denk nog een 2000 km te gaan.
Slukes
I see you when I see you

- koekenbakker
- 1000 cc
- Contacteer:
heb een twee weken terug na 8500km een nieuwe pilot road CT2 vooraan op mijn fazerke gelegt, de vorige was ook een pilot road maar de " gewone" versie. Achteraan is het nog ( ondertussen ook al de tweede) steeds de " gewone" pilot road, ben daar tot op heden erg tevreden over.
nu uitkijken wat de CT2 versie zal geven kwa levensduur, aan grip zowel nat als droog geen gebrek.
o ja de prijs van de pilot road ct2 vooraan 150? all in
nu uitkijken wat de CT2 versie zal geven kwa levensduur, aan grip zowel nat als droog geen gebrek.
o ja de prijs van de pilot road ct2 vooraan 150? all in

Saluu De Bakker

- koekenbakker
- 1000 cc
- Contacteer:
en toch is het zo stropkestropke schreef:Volgens mij bestaat een Pilot road CT2 helemaal niet![]()
er is wel een Pilot Power CT2 , dat is een sportieve band zoals een BT 14
En er is wel een Pilot road S voor de toer sport motoren zoals een Fazerke![]()
Groeten uit Gent
Stropke

als we elkaar nog eens treffen moet je het maar eens bekijken

Saluu De Bakker

Den Boete schreef: Momenteel wordt de BT021 door Bridgestone nog afgeraden voor de FJR..

Gisteren den BT 021 R laten plaatsenbij Interband Lokeren (durfde niet verder te rijden)

prijs 163.5? plaatsing heeft slechts een uurtje geduurd

Binnen een week of 2 naar Rogiers voor ne M6 voorband
Eerste bevindingen deze middag na 80km R4 Gent komende van' Euro Sillo' afslag E17 richting Antwerpen bocht tegen 130 zonder probleem even later zeelsebaan richting dendermonde aan't surplassen aan een rood licht soepele pols bij groen licht
zonder koppeling voorwiel van grond

omdat er toch reacties gaan komen op mijn foto ne nieuwen topic

Greetz El Staff

Binnen een week of 2 naar Rogiers voor ne M6 voorband
Ehhhh .....begrijp ik je goed, v??r Metzeler en achter Bridgestone?
Lijkt me niet echt wijs

Btw, voor diegene die nog twijfelen of de BT021 geschikt is voor de FJR. In Nederland adverteerd Motoport met Bt021 voor de FJR als zijnde de toer/sport band bij uitstek geschikt voor de FJR en aanverwanten.
de achterband BT 021 is er enkel gekomen omdat ik naar de dichtste garage ben geweest en omdat ik niet veel vertouwen had in de monteur is het bij een achterband gebleven. Achterband is nu ingereden en ondervind niks van nadelen in lange bochten , tijdens remmen en stabiel bij ........Paul schreef:Binnen een week of 2 naar Rogiers voor ne M6 voorband
Ehhhh .....begrijp ik je goed, v??r Metzeler en achter Bridgestone?
Lijkt me niet echt wijs![]()

Na 2 dagen Bt 021 moet ik zeggen dat deze mij meer dan bekoren vandaag effe getest op een afgelegen stuk goed in den bocht en wat een grip

recht in tweede zonder probleem

Greetz El Staff.

- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Deze kombinatie kan minder kwaad als omgekeerd.Paul schreef:Ehhhh .....begrijp ik je goed, v??r Metzeler en achter Bridgestone?
Lijkt me niet echt wijs
Heb je een Z6 vanachter dan heb je ook een Z6 voor nodig, want de Z6 achterband heeft geen profiel in het
midden. De voorband maakt de weg "watervrij" voor de achterband.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
- Big Jomb
- 1300 cc
Ha de mannen,
Als er iemand al ervaring heeft met de nieuwe Michelin Pilot Road 2 heeft, laat maar weten, ben wel nieuwschierig.
Zie ook link:
http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... iew&id=614
Slukes
Als er iemand al ervaring heeft met de nieuwe Michelin Pilot Road 2 heeft, laat maar weten, ben wel nieuwschierig.

Zie ook link:
Slukes
I see you when I see you

- koekenbakker
- 1000 cc
- Contacteer:
big jomb,Big Jomb schreef:Ha de mannen,
Als er iemand al ervaring heeft met de nieuwe Michelin Pilot Road 2 heeft, laat maar weten, ben wel nieuwschierig.![]()
![]()
![]()
Zie ook link:
Slukes
ik heb net vooraan een pilot road ct2 laten opsteken, 't is wel maar op mijn brommerken ( fazer nvdr.)veel commentaar kan ik u nog nie geven maar na +/- 1000km valt hij heel goed mee heel goede grip zowel droog als nat.

Saluu De Bakker

- FJRudi
- 500 cc
- Contacteer:
momenteel de continetal road attack liggen, maar achterband dient vervangen te worden. Nu blijkt m'n dealer er voor eind april niet aan te geraken en stelt me voor om BT021 te leggen. Op m'n vraag of ik in combinatie met de road attack voorband de MEZ6C achteraan kon gebruiken was het antwoord positief, maar dat dit type band sneller verslijt. Hoeveel km kan die metzeler gemiddeld aan? Is er iemand die deze combinatie al gedaan heeft, voorband is echt nog niet aan vervanging toe.In Extremo schreef:Deze kombinatie kan minder kwaad als omgekeerd.Paul schreef:Ehhhh .....begrijp ik je goed, v??r Metzeler en achter Bridgestone?
Lijkt me niet echt wijs
Heb je een Z6 vanachter dan heb je ook een Z6 voor nodig, want de Z6 achterband heeft geen profiel in het
midden. De voorband maakt de weg "watervrij" voor de achterband.
Groetjes,
Michel
cu
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Ondertussen reeds een 4000 km afgerond met PR2.Big Jomb schreef:Als er iemand al ervaring heeft met de nieuwe Michelin Pilot Road 2 heeft, laat maar weten, ben wel nieuwschierig.![]()
![]()
![]()
Slukes
'k Ben helemaal geen kenner, maar in vergelijking met de Metz4 en de PR (gewone) kan ik wel zeggen dat ik met deze PR2 een zeer goed "veiligheidsggevoel" heb. Dagdagelijks passeer ik over een kasseibochtje en met de PR2 heb ik nog nooit het gevoel gehad van "zweven" en nog minder schuiven bij nat wegdek, wat soms wel gebeurde met de vorige rubbers.
De PR2 is sportiever (ronder dan de vorige die ik had), zodat de wendbaarheid weer een stuk beter is geworden.
Ik heb niets anders dan lof voor de Pilot Road 2CT - zeker een aanrader.
Michel
" This time is the only time we get. So we enjoy our graphite FJR "
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Vandaag bij mijne bandenboer geweest om een nieuwe Z6 te laten leggen, kwestie van vertrouwen.
Nagevraagd wat hij vindt van de PR2, ne goeie band alleen op duurzaamhei durfde hij nog niets zeggen.
Hij heeft er een paar rijden met verschillende rijstijlen en hij wacht tot hij deze terug ziet om een uitspraak te
doen over de duurzaamheid.
Bv met de Z6 ligt voor mij de duurzaamheid tussen 3.500 km en bijna 8.000 km. Altijd zwaar beladen (ook solo
) en
ik rijd veel met duo, stijl is sportief te noemen.
Groetjes,
Michel
Nagevraagd wat hij vindt van de PR2, ne goeie band alleen op duurzaamhei durfde hij nog niets zeggen.
Hij heeft er een paar rijden met verschillende rijstijlen en hij wacht tot hij deze terug ziet om een uitspraak te
doen over de duurzaamheid.
Bv met de Z6 ligt voor mij de duurzaamheid tussen 3.500 km en bijna 8.000 km. Altijd zwaar beladen (ook solo

ik rijd veel met duo, stijl is sportief te noemen.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
kheb ook de bt 021 achteraan gemonteerd bij caset voor 178 euro
ik begrijp niet dat sommigen hier klagen over wat yamaha ORIGINEEL monteert
ik rij zo 11000 km met zelfde schoeisel en vooraan kan hij nog efkes mee
ook achter was hij niet op de draad versleten
kben benieuwd of men met een andere band nog meer km zou bollen....
enfin de rijstijl zal wel veelzeggend zijn ?
wie met zijn auto " patineert" op het wegdek moet ook sneller langs de bandenboer passeren
enfin de rijstijl zal wel veelzeggend zijn ?

wie met zijn auto " patineert" op het wegdek moet ook sneller langs de bandenboer passeren
Als je ingelmunster woont, waarom ga je dan niet naar Tack?? Dit is de goedkoopste in de streek.junior schreef:kheb ook de bt 021 achteraan gemonteerd bij caset voor 178 euro
enfin de rijstijl zal wel veelzeggend zijn ?![]()
wie met zijn auto " patineert" op het wegdek moet ook sneller langs de bandenboer passeren ?
Hij ken trouwens de FJR