Verhoogde GIVI ruit
Moderator: Abeloos
Verhoogde GIVI ruit
He Amigos
Ik heb de verhoogde givi er opstaan Qua wind en ... alles 100 Pro doch op de hogere standen begint die ruit te fkuiten , echy niet aangenaam
heeft er nog iemand dit ????
Greetz
Pieter
wat is er aan te doen ???
Ik heb de verhoogde givi er opstaan Qua wind en ... alles 100 Pro doch op de hogere standen begint die ruit te fkuiten , echy niet aangenaam
heeft er nog iemand dit ????
Greetz
Pieter
wat is er aan te doen ???
Hoe is het ondertussen met de verhoogde GIVI ruit?
De laatste tijd rijdt mijn vrouw mee en ik wil haar en mezelf een beetje uit de wind houden.
Ik rijd nog steeds met een model 2001, en ben 1.76m. Als alternatief overweeg ik om een originele verhoogde ruit aan te schaffen maar de prijs zal wel ietsje meer zijn dan de 75 Eurokes voor de GIVI?
Heeft er nog iemand anders ervaring met de ruit van GIVI?
De laatste tijd rijdt mijn vrouw mee en ik wil haar en mezelf een beetje uit de wind houden.

Ik rijd nog steeds met een model 2001, en ben 1.76m. Als alternatief overweeg ik om een originele verhoogde ruit aan te schaffen maar de prijs zal wel ietsje meer zijn dan de 75 Eurokes voor de GIVI?

Heeft er nog iemand anders ervaring met de ruit van GIVI?
a shortcut is the longest distance between 2 points
- FJRudi
- 500 cc
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
- Locatie: Beveren-Waas(B)
- Contacteer:
op m'n 2005 model bijna direct na aankoop de Givi geplaatst en voldoet voor mij. Is stukken beter dan het originele lage scherm, maar kan me voorstellen dat het voor grotere mensen nog niet genoeg is. Btw, ik ben ook 1,76m, maar heeft ook te maken met verhouding onder- en bovenlichaam (lengte h?Nashke schreef:Hoe is het ondertussen met de verhoogde GIVI ruit?
De laatste tijd rijdt mijn vrouw mee en ik wil haar en mezelf een beetje uit de wind houden.![]()
Ik rijd nog steeds met een model 2001, en ben 1.76m. Als alternatief overweeg ik om een originele verhoogde ruit aan te schaffen maar de prijs zal wel ietsje meer zijn dan de 75 Eurokes voor de GIVI?![]()
Heeft er nog iemand anders ervaring met de ruit van GIVI?

cu
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
De kogel is door de kerk. Ik heb de GIVI ruit gemonteerd en heb gelijk een GIVI koffer geplaatst model V46. Schitterend resultaat.
Ik zit achter de ruit volledig uit de wind. Kan dus gerust met mijn vizier open rijden zonder problemen.
Bij hogere snelheden (vanaf 130km/h) duwt de wind wel erg in de rug, wat voor een bijkomende belasting zorgt op de armen. Met een passagier is het pure luxe, en dat voor slechts 74?.
Enige is dat de ruit gemaakt is van Plexiglas . Dit materiaal is minder slagvast en minder krasbestendig dan de originele ruit uit Polycarbonaat. Het verschil in prijs maakt dit echter ruimschoots goed. Alleen oppassen met schoonmaken.
Van fluiten heb ik helemaal geen last.
De topkoffer V46 is ook een success. Ik heb hem volledig uitgerust, automatische binnenverlichting (op batterijen) en ingebouwd stoplicht. Daarnaast zijn in kleur gespoten deksels beschikbaar, dus de koffer is volledig ge?ntegreerd met de motor middels een speciaal voor mijn motor beschikbaar montagerek. Het originele bagagerekje moet dan wel vervangen worden. Alles bij mekaar een uur of twee werk, maar het resultaat mag gezien worden.
Bedankt voor jullie reacties en tot in ??n van de bochten.
Ik zit achter de ruit volledig uit de wind. Kan dus gerust met mijn vizier open rijden zonder problemen.
Bij hogere snelheden (vanaf 130km/h) duwt de wind wel erg in de rug, wat voor een bijkomende belasting zorgt op de armen. Met een passagier is het pure luxe, en dat voor slechts 74?.
Enige is dat de ruit gemaakt is van Plexiglas . Dit materiaal is minder slagvast en minder krasbestendig dan de originele ruit uit Polycarbonaat. Het verschil in prijs maakt dit echter ruimschoots goed. Alleen oppassen met schoonmaken.
Van fluiten heb ik helemaal geen last.
De topkoffer V46 is ook een success. Ik heb hem volledig uitgerust, automatische binnenverlichting (op batterijen) en ingebouwd stoplicht. Daarnaast zijn in kleur gespoten deksels beschikbaar, dus de koffer is volledig ge?ntegreerd met de motor middels een speciaal voor mijn motor beschikbaar montagerek. Het originele bagagerekje moet dan wel vervangen worden. Alles bij mekaar een uur of twee werk, maar het resultaat mag gezien worden.
Bedankt voor jullie reacties en tot in ??n van de bochten.
a shortcut is the longest distance between 2 points
Nashke,
Ben dus ook aan het rondkijken voor een andere ruit, dit weekend een tourtje Ardennen gedaan en de heen en terugweg ging gepaard met veel turbulentie rond de helm. Mag ik vragen hoe groot je bent? (in feite hoe groot bij benadering vanaf zadel gemeten tot hoofd. Mischien rare vraag maar daar komt het in feite op neer. Ik ben 1,85m en iemand anders van dezelfde lengte kan langere of kortere benen hebben zodat hij of zij iets hoger of lager boven het scherm uitkomt)
Persoonlijk vindt ik het scherm van Givi het mooist passen kwa lijn bij de FJR.
Wat bedoel je met opletten bij het poetsen van zo een scherm?
Groetjes Luc
Ben dus ook aan het rondkijken voor een andere ruit, dit weekend een tourtje Ardennen gedaan en de heen en terugweg ging gepaard met veel turbulentie rond de helm. Mag ik vragen hoe groot je bent? (in feite hoe groot bij benadering vanaf zadel gemeten tot hoofd. Mischien rare vraag maar daar komt het in feite op neer. Ik ben 1,85m en iemand anders van dezelfde lengte kan langere of kortere benen hebben zodat hij of zij iets hoger of lager boven het scherm uitkomt)
Persoonlijk vindt ik het scherm van Givi het mooist passen kwa lijn bij de FJR.
Wat bedoel je met opletten bij het poetsen van zo een scherm?
Groetjes Luc
@ Lucvh
De manier waarop je meet (van zadel tot hoofd) heb ik nog niet gemeten.
Ik ben 1.76m, normaal gebouwd (iets breder geworden met de jaren
)
Wanneer ik me uitrek om ruim boven het scherm uit te komen, krijg ik terug last van turbulentie. E.e.a. heeft te maken met de lichte kromming bovenaan het scherm (spoilereffect) die op zich ook turbulentie veroorzaakt boven en achter mijn helm.
De situatie verschilt echter enorm met of zonder duorijder. Wanneer je alleen rijdt krijg je de wind in de rug, met duo is dit voor hem/haar, maar hij/zij heeft er minder last van.
Het lijkt mij dat je met jouw lengte toch eens zou moeten testen of deze ruit inderdaad voldoet. Bij mij zijn er eveneens stuurverhogers gemonteerd, dus ik zit iets rechter. Indien dit bij jou niet het geval is zit je iets meer weggedoken achter het scherm, dus kan het opnieuw haalbaar zijn.
De ruit is niet zo duur in aanschaf. Volgens mij kan je het altijd proberen, indien het niet het gewenste effect heeft, kan je hem opnieuw verkopen (via het forum vraag en aanbod op deze site)
Oppassen met poetsen wil zeggen dat je makkelijk krassen maakt op plexiglas, en dat agressieve reinigingsproducten de ruit mat kunnen maken. Beste manier is een doek met redelijk warm water op de ruit leggen, even laten inwerken, en daarna met veel water en zacht poetsdoek schoon maken. De insecten krijg je er zo vanzelf af. Is ze echt vuil, gebruik dan daarna een zacht sopje (vb. beetje dreft in een emmer water) en opnieuw naspoelen en droog wrijven.
Producten zoals spuitbussen met insectenwerwijderaar en glasreiniger kunnen na een aantal keren gebruiken matte sporen na laten. Dit is te wijten aan de solventen (oplosmiddelen) die in deze producten zitten en die het plexiglas kunnen aantasten. Deze zijn eerder bedoeld voor glas en harde oppervlakken (gespoten kuipdelen en koplampen)
Hopelijk heb je er wat aan. Heb je nog vragen hoor ik het graag.
De manier waarop je meet (van zadel tot hoofd) heb ik nog niet gemeten.
Ik ben 1.76m, normaal gebouwd (iets breder geworden met de jaren

Wanneer ik me uitrek om ruim boven het scherm uit te komen, krijg ik terug last van turbulentie. E.e.a. heeft te maken met de lichte kromming bovenaan het scherm (spoilereffect) die op zich ook turbulentie veroorzaakt boven en achter mijn helm.
De situatie verschilt echter enorm met of zonder duorijder. Wanneer je alleen rijdt krijg je de wind in de rug, met duo is dit voor hem/haar, maar hij/zij heeft er minder last van.
Het lijkt mij dat je met jouw lengte toch eens zou moeten testen of deze ruit inderdaad voldoet. Bij mij zijn er eveneens stuurverhogers gemonteerd, dus ik zit iets rechter. Indien dit bij jou niet het geval is zit je iets meer weggedoken achter het scherm, dus kan het opnieuw haalbaar zijn.
De ruit is niet zo duur in aanschaf. Volgens mij kan je het altijd proberen, indien het niet het gewenste effect heeft, kan je hem opnieuw verkopen (via het forum vraag en aanbod op deze site)

Producten zoals spuitbussen met insectenwerwijderaar en glasreiniger kunnen na een aantal keren gebruiken matte sporen na laten. Dit is te wijten aan de solventen (oplosmiddelen) die in deze producten zitten en die het plexiglas kunnen aantasten. Deze zijn eerder bedoeld voor glas en harde oppervlakken (gespoten kuipdelen en koplampen)
Hopelijk heb je er wat aan. Heb je nog vragen hoor ik het graag.

a shortcut is the longest distance between 2 points