gele lamp motorstoring

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Jona
50 cc
50 cc

gele lamp motorstoring

Bericht door Jona »

hallo ,ik ben juist thuis gekomen van de toerrit van de Brandweer van Balen spijtig genoeg veel regen gehad ,op 5km van thuis begon plots het gele lampje (motorstoring ) te branden toch werkte alles normaal , ik heb nochtans al meerdere keren met regenweer gereden
weet er iemand wat de reden kan zijn (waarschijnlijk water) of waar het probleem zou kunnen zitten?

FJR model 2001

Jona
Den Boete
Clublid
Clublid

Re: gele lamp motorstoring

Bericht door Den Boete »

Jona schreef:hallo ,ik ben juist thuis gekomen van de toerrit van de Brandweer van Balen spijtig genoeg veel regen gehad ,op 5km van thuis begon plots het gele lampje (motorstoring ) te branden toch werkte alles normaal , ik heb nochtans al meerdere keren met regenweer gereden
weet er iemand wat de reden kan zijn (waarschijnlijk water) of waar het probleem zou kunnen zitten?

FJR model 2001

Jona

Jona,

Mijn glazen bol is gebroken, dus kan ik van hieruit niet zien wat er bij jou aan 't brommerken scheelt.
Ik heb hier wel de mogelijke oorzaken (voor een 2006-model)
Hopelijk ben je hiermee al iets wijzer, volgens mij wordt het toch een bezoekje aan de dealer.
Suc 6

Frankie

Afbeelding
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Wanneer je bij draaiende motor op de startknop drukt gaat het gele lampje normaal ook branden. Wanneer je dus een kortsluitingske hebt aan de startknop door de regen zou dit dus ook best een mogelijkheid kunnen zijn
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Jona
50 cc
50 cc

Bericht door Jona »

deze morgen naar het werk gereden na een paar km ging het lampke uit :lol: :lol:
was van plan om deze avond naar de dealer te gaan , zal nog maar efkens afwachten de dealer zal toch niks kunnen vinden
alvast bedankt voor de reacties
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Jona,
Als het nu terug gaat branden tijdens een fikse regenbui dan is het idd een kortsluitingske zoniet toch maar eens naar den dealer bollen
Succes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Het gele lampje wordt rechtstreeks aangestuurd door de ECU, en heeft niets met de startknop vandoen, tenzij dat het even oplicht wanneer je start maar dat is normaal. Aangezien de motor 'niet normaal' loopt in de opstartfase van toerental 0 naar stationair krijg je deze melding. Zoals Den Boete nog aanhaalt zijn er nog een aantal andere foutdiagnoses waarop dit lampje reageert, maar het heeft niets te maken met al dan niet slecht contact in je starterknop. De reden waarom het wel ging branden bij jou, kan probleemloos door je dealer uitgelezen worden, tenzij je de batterij gedurende een tijdje afgekoppeld hebt.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
YVO
50 cc
50 cc

Bericht door YVO »

Als je na een geel lampje het kontakt afzet en terug opzet krijg je de ERROR CODE van de fout die zich voordeed.
vb. E 31
Je kan op het net de betekenis van die codes vinden.
E 31 betekend dat het maximum toelaatbare Oxygen sensor positie is bereikt.
Bij deze storing kan je de motor nog terug starten en verder rijden zonder dat de motor
verder correcties aanbrengd.
E 31 gaat meestal na een tijdje aktief rijden weg.
Bij niet alle storingen kan je de motor terug starten, dus opletten.

De laatste code blijft in het geheugen zodat de dealer die kan aflezen

Veel success,
Gesloten