ritmisch geratel
Moderator: Abeloos
-
- 125 cc
ritmisch geratel
Tja ik weet niet goed hoe het anders te omschrijven.
Als de motor stationair draait dan maakt hij om de ? 3 ? 4 seconden een "ratelend" geluid.
Ik heb dit nog nooit eerder gehoord.
Aangezien wij binnenkort vertrekken voor een reis van ? 5000 km en ik mijn motor altijd laat nakijken voor ik vertrek ga ik dit zeker melden aan mijn dealer.
Mocht er iemand dit "probleem" herkennen laat me dan iets weten aub.
Groetjes,
peter
Als de motor stationair draait dan maakt hij om de ? 3 ? 4 seconden een "ratelend" geluid.
Aangezien wij binnenkort vertrekken voor een reis van ? 5000 km en ik mijn motor altijd laat nakijken voor ik vertrek ga ik dit zeker melden aan mijn dealer.
Groetjes,
peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Re: ritmisch geratel
Hi Peter,webcommerce schreef:Tja ik weet niet goed hoe het anders te omschrijven.
....................................................
Groetjes,
peter
zoals jij het beschrijft bij mij hetzelfde euvel in mei 2005. Dus destijds net voor FJR-austria-2005.
Ben er toch mee naar Oostenrijk geweest en daarna weekje Itali?. In juni/juli 2005 is distributie-kettingspanner door dealer vervangen. Kosten weet ik niet meer. Net geen garantie meer. Heb alleen materiaal betaald.
Nu met 115.000 ben ik denk ik weer aan de beurt.
De mijne is model 2003.
CU RUUD
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
-
- 125 cc
geluid
Tja bij het onderhoud op 40000km hebben ze de distributieketting aangespannen of wat het ook mogen zijn. Dealer had dit zelf gemerkt tijdens testrit.
Het gekke is dat ik niks hoor tijdens het rijden zelf, enkel als hij stationair draait.
Heb in elk geval een onderhoud gepland eind van de maand.
Ik laat wel weten wat het mysterieuze geluid was, jammer genoeg kan je hier geen 80000? mee winnen
Het gekke is dat ik niks hoor tijdens het rijden zelf, enkel als hij stationair draait.
Heb in elk geval een onderhoud gepland eind van de maand.
Ik laat wel weten wat het mysterieuze geluid was, jammer genoeg kan je hier geen 80000? mee winnen

Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
-
- 125 cc
ratelend geluid
Inderdaad het is de spanner van de distributieketting.
Mijn dealer had het al genoteerd voor mijn onderhoud van volgende vrijdag.
Blijkt normale slijtage te zijn.
In elk geval bedankt iedereen voor de reacties.
Mijn dealer had het al genoteerd voor mijn onderhoud van volgende vrijdag.
Blijkt normale slijtage te zijn.
In elk geval bedankt iedereen voor de reacties.