Remblokjes fjr 2006
Moderator: Abeloos
Remblokjes fjr 2006
Vandaag toch even moeten slikken van de prijs voor een set remblokjes voor.
Na 40000km waren mijn voorste remblokjes op,heb ze zelf vervangen.
Prijs 245.04 euros geen frankskens.
Na 40000km waren mijn voorste remblokjes op,heb ze zelf vervangen.
Prijs 245.04 euros geen frankskens.
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Amaai Fons,
ik weet nu wel dat er vier(originele Yamajha) verschillende soorten remblokjes v??raan bestaan, dus ook vier prijzen, maar dat ??n van die zooooooooooooooooooo duur zouden zijn wist ik niet. Volledig koper bestaat niet, wel een maximum aan koper, is minder slijtig voor uw schijf.
Om u even een voorbeeld te geven van de, voor mij, betere remblokken SBS m?t keramisch materiaal, v??raan twee setjes (4 plakketjes) aan de prjs van 56 eurokes.
Ik denk dat uwen dealer goed zijne kost heeft verdiendt.
Greetz,
Serge
ik weet nu wel dat er vier(originele Yamajha) verschillende soorten remblokjes v??raan bestaan, dus ook vier prijzen, maar dat ??n van die zooooooooooooooooooo duur zouden zijn wist ik niet. Volledig koper bestaat niet, wel een maximum aan koper, is minder slijtig voor uw schijf.
Om u even een voorbeeld te geven van de, voor mij, betere remblokken SBS m?t keramisch materiaal, v??raan twee setjes (4 plakketjes) aan de prjs van 56 eurokes.
Ik denk dat uwen dealer goed zijne kost heeft verdiendt.

Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Mja het is algemeen geweten dat F&J nen dure vogel is. En Fons dit is zeker veel te duur, tijd om eens bij Rudax te informeren naar de prijs.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
De modellen pr? 2006 hadden vooraan 2 remblokken per schijf. 4 remblokjes vooraan dus, en 2 achteraan.
Vanaf 2006 is het gecombineerd remsysteem gemonteerd.
- Daarmee spreekt het voetpedaal de achterrem aan, en 2 zuigers van de 4 van de rechtervoorrem.
- De handrem spreekt alle 4 de zuigers van de linkervoorrem aan en de andere 2 zuigers van de rechtervoorrem.
Deze manier van aansturen maakt 4 blokjes per schijf noodzakelijk vooraan.
Achteraan zitten er maar 2 blokjes.
Voordeel : REMT UITSTEKEND !
Nadeel : de prijs. Tenminste dat denken we, mijn BMW deed bij normale rijstijl +/- 10 000 km met zijn achterremblokken. De blokken waren niet duur, maar de prijs per kilometer was dat dus wel.
Vanaf 2006 is het gecombineerd remsysteem gemonteerd.
- Daarmee spreekt het voetpedaal de achterrem aan, en 2 zuigers van de 4 van de rechtervoorrem.
- De handrem spreekt alle 4 de zuigers van de linkervoorrem aan en de andere 2 zuigers van de rechtervoorrem.
Deze manier van aansturen maakt 4 blokjes per schijf noodzakelijk vooraan.
Achteraan zitten er maar 2 blokjes.
Voordeel : REMT UITSTEKEND !
Nadeel : de prijs. Tenminste dat denken we, mijn BMW deed bij normale rijstijl +/- 10 000 km met zijn achterremblokken. De blokken waren niet duur, maar de prijs per kilometer was dat dus wel.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- den R1 zot
- Clublid
Hallo Fons,
Ik heb zelf ondertussen al aardig wat blokjes versleten... Carbone Loraine, SBS, Nissin,... noem het op ik heb ze wel gehad.
Endurance blokjes, tourblokjes, race, originele...
Het duurste dat het mij ooit koste om de voorste te vervangen was 90 eurokes!
Ik weet dat Aprillia in de tijd heel duur blokjes (Brembo) had voor zijn RSV Mille R maar uw prijske is het record tot hiertoe.
Mvg,
den r1 zot
Ik heb zelf ondertussen al aardig wat blokjes versleten... Carbone Loraine, SBS, Nissin,... noem het op ik heb ze wel gehad.
Endurance blokjes, tourblokjes, race, originele...
Het duurste dat het mij ooit koste om de voorste te vervangen was 90 eurokes!
Ik weet dat Aprillia in de tijd heel duur blokjes (Brembo) had voor zijn RSV Mille R maar uw prijske is het record tot hiertoe.

Mvg,
den r1 zot

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Hallo gasten
Heb eens gaan info vragen bij Rudax over deze gouden remplakketjes
Spijtig genoeg moet ik melden dat onze Fons de correcte prijs betaald heeft
Dani?l liet mij wel weten dat deze remblokjes uit een speciaal materie vervaardigt zijn
Hij heeft me dan ook de prijsvergelijking gegeven van de SBS blokjes die infeite de namaak zijn van de originele NISSIN'S en hier betaald men dan toch ook 216,00? voor
, dus vind ik dat men dan toch maar beter kan opteren voor de originele omdat het prijsverschil dan toch niet zo groot is
Volgens Dani?l is het ook omdat hij Fons kent (van gesprekken tijdens zijn opendeurdagen) als een piloot met een z??r vlotte rijstijl waardoor de slijtage bij hem ook vlugger zal optreden dan als bij de gewone doorsnee motaar die dan ook minimum 10 a 20000 km meer zal kunnen rijden met die zelfde remblokjes
Zo, hopend jullie hiermee dan bevestigd te hebben dat de remblokjes niet van goud zijn maar toch v??l eurootjes kosten
Groetjes,
Max

Heb eens gaan info vragen bij Rudax over deze gouden remplakketjes

Spijtig genoeg moet ik melden dat onze Fons de correcte prijs betaald heeft

Dani?l liet mij wel weten dat deze remblokjes uit een speciaal materie vervaardigt zijn

Hij heeft me dan ook de prijsvergelijking gegeven van de SBS blokjes die infeite de namaak zijn van de originele NISSIN'S en hier betaald men dan toch ook 216,00? voor

Volgens Dani?l is het ook omdat hij Fons kent (van gesprekken tijdens zijn opendeurdagen) als een piloot met een z??r vlotte rijstijl waardoor de slijtage bij hem ook vlugger zal optreden dan als bij de gewone doorsnee motaar die dan ook minimum 10 a 20000 km meer zal kunnen rijden met die zelfde remblokjes

Zo, hopend jullie hiermee dan bevestigd te hebben dat de remblokjes niet van goud zijn maar toch v??l eurootjes kosten

Groetjes,
Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Hey Fons,
Blijkelijk zal dit zo wel worden als de remblokjes al 10.000 Bfr betaald moeten worden, ik hou me al vast voor wat de rest van de origineel stukken gaat kosten
Wel is het zo dat het remsysteem goed is en daar betaal je dan ook de prijs voor, het kan misschien je leven is redden en dan is het zelfs v??l meer waard dan de huidige prijs he
Max
Blijkelijk zal dit zo wel worden als de remblokjes al 10.000 Bfr betaald moeten worden, ik hou me al vast voor wat de rest van de origineel stukken gaat kosten

Wel is het zo dat het remsysteem goed is en daar betaal je dan ook de prijs voor, het kan misschien je leven is redden en dan is het zelfs v??l meer waard dan de huidige prijs he

Max

- Thunderace
- 125 cc
Eigenlijk zou elke motard zijn onderhoud zo veel mogelijk zelf moeten doen,vele kunnen blijkbaar alleen hun benzinetank vullen...
Als ge zo veel mogelijk zelf doet,doet ge het normaal ook beter en ook zijn zeker wat duiten (euro's) uitgespaard,of gaat het alleen om het 'stempelke'in het boekje?
Greetzzz
Als ge zo veel mogelijk zelf doet,doet ge het normaal ook beter en ook zijn zeker wat duiten (euro's) uitgespaard,of gaat het alleen om het 'stempelke'in het boekje?
Greetzzz
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ Thunderace,
Ge zou nogal is iets zien als iedereen er zo zou over denken en het doen als jij
Denkt ge echt dat de dealers maar dienen voor de verkoop en de garantie gevallen op te lossen
Van wat moeten deze mensen dan gaan leven
als ze niets meer kunnen verdienen aan de onderhoudjes en de problemen die er kunnen ontstaan aan een moto
Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen als ik iets kan uitsparen maar leven en laten leven is nog steeds een van de hoofdregels om onze economie niet naar de vaantjes te helpen
Als je werkgever zijn eigen werk zou gaan doen zou je niet veel meer verdienen hoor of als je zelfstandige bent en je klanten blijven weg omdat ze hun werk zelf doen dan moet je er ook aan failliet zalle
En...... het is niet omdat je graag op ne computer werkt dat je informaticus moet zijn he
Dus waarom zouden enkel de mekaniekers met ne moto kunnen rijden en de tankvullers niet
Is het dan ook zo als je je eigen keuken niet maakt dat je dan niet kan koken
Nee, met deze veronderstelling kan ik niet akkoord gaan maar ieder is vrij om hierover te denken wat hij wil
Sorry voor mijn vergelijkingen maar zo denk ik erover
Groetjes
Max
Ge zou nogal is iets zien als iedereen er zo zou over denken en het doen als jij

Denkt ge echt dat de dealers maar dienen voor de verkoop en de garantie gevallen op te lossen

Van wat moeten deze mensen dan gaan leven

Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen als ik iets kan uitsparen maar leven en laten leven is nog steeds een van de hoofdregels om onze economie niet naar de vaantjes te helpen

Als je werkgever zijn eigen werk zou gaan doen zou je niet veel meer verdienen hoor of als je zelfstandige bent en je klanten blijven weg omdat ze hun werk zelf doen dan moet je er ook aan failliet zalle

En...... het is niet omdat je graag op ne computer werkt dat je informaticus moet zijn he

Dus waarom zouden enkel de mekaniekers met ne moto kunnen rijden en de tankvullers niet

Is het dan ook zo als je je eigen keuken niet maakt dat je dan niet kan koken

Nee, met deze veronderstelling kan ik niet akkoord gaan maar ieder is vrij om hierover te denken wat hij wil

Sorry voor mijn vergelijkingen maar zo denk ik erover

Groetjes

Max

- fjrbakkerken
- 125 cc
-
- 500 cc
- Contacteer:
Nen Collega van mij heeft een paar jaar geleden op zijne gs remblokken gestoken afkomstig van de voering van ne vrachtwagen ,
deze op maat gefreest en erop gekleeft
,nu na een paar 100000km zijn deze nog altijd in prima staat

kostprijs noppes (afbraak)

kostprijs noppes (afbraak)

Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Hallo
Misschien zijn volgende remblokken een optie.
Ik weet niks over de kwaliteit ,maar misschien is het de moeite om ze te proberen gezien het erg grote prijsverschil.
Ik rijd zelf met een 2003 ,dus ik kan ze niet proberen.
http://www.kapaza.be/Motoren/Onderdelen ... _2007.html
Groeten,Jan
Misschien zijn volgende remblokken een optie.
Ik weet niks over de kwaliteit ,maar misschien is het de moeite om ze te proberen gezien het erg grote prijsverschil.
Ik rijd zelf met een 2003 ,dus ik kan ze niet proberen.
http://www.kapaza.be/Motoren/Onderdelen ... _2007.html
Groeten,Jan