aansluiting 12 volt

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
alderweireldt
75 cc
75 cc

aansluiting 12 volt

Bericht door alderweireldt »

Hallo techneuten,

graag kreeg ik op de 12 volt aansluiting in het "handschoenvakje" continue stroom. nu moet het contact blijven aanstaan en ik zou het contact graag gebruiken om wat led leesverlichting aan te sluiten voor in de tent... Heeft iemand dat reeds gedaan?

groeten,

Erik
mooi in blauw
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

Hoi Erik,

de vraag is of dit perse op de aansluiting in het handschoenkastje moet gebeuren? Volgens mij maak je het daar moeilijker mee dan het moet. Ik heb een gelijkaardige fiche aan de rechterflank van de motor zitten, rechtstreeks verbonden aan de batterij. Deze dient eigenlijk om een optimate batterijlader aan te sluiten. Maar kan evengoed voor iets anders gebruikt worden. Te koop bij iedere motordealer. Makkelijk zelf te installeren (graag tevens een zekering in het kabeltje voorzien).
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Ik heb net hetzelfde gedaan, een sigarettenplug in het rechterkuipdeel (paneel D)
Voorziet mijn GPS van stroom en ideaal om de optimate op aan te sluiten voor te laden.

Groeten,

Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Hallo Erik,

Ik wil er voor zorgen dat je 12 V hebt op jouw FJR, ook al draait de motor niet.
Spring eens binnen, dan kunnen we samen de mogelijkheden bekijken en dan kan je kiezen welke oplossing je best vind.
Je weet me wonen h?.

Slukes
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Re: aansluiting 12 volt

Bericht door Gobelijn »

alderweireldt schreef:Hallo techneuten,

graag kreeg ik op de 12 volt aansluiting in het "handschoenvakje" continue stroom. nu moet het contact blijven aanstaan en ik zou het contact graag gebruiken om wat led leesverlichting aan te sluiten voor in de tent... Heeft iemand dat reeds gedaan?

groeten,

Erik

Heb jij een model met kickstarter ?
Pas op h?, volgens mij gaat de batterij rap plat zijn als ge in de tent nog een romanneke wilt lezen....
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
alderweireldt
75 cc
75 cc

Bericht door alderweireldt »

Dankuwelmerci voor de reacties.

@boete, ja hoor ik weet je nog wonen, en hou je aanbod zeker in gedachten
@gobelijn, tja waar is de tijd van de kickstarter blauwe kuiten en geen adem meer.

Ik ga het voorlopig nog eventjes houden op een gewone zaklamp (met led-jes) de zon gaat volgende week pas onder om 23 uur en staat weer op om 5 uur in het verre Noorwegen.. tegen dat het dan ECHT donker is zullen onze oogjes en snaveltjes ook wel al dicht zijn denk ik.
toch bedankt voor de reakties en mocht het ooit nodig zijn weet ik jullie wel wonen

groetjes

Erik

Nog 5 keer slapen en wijle weg :)
mooi in blauw
Dolf
1000 cc
1000 cc

Bericht door Dolf »

Hoy de mannen

Weet er iemand of er een kabeltje bestaat om mijn Tom Tom Rider van stroom te voorzien via de voorziene 12V aansluiting in het handschoenbakje FJR 2006

Dolf
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

@ Dolf;

klik hieronder eens, en zoek de "car charger".
http://www.tomtom.com/products/accessor ... y=-1&Lid=5

mvg
Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Dolf
1000 cc
1000 cc

Bericht door Dolf »

Hallo Tom

Bedankt voor de nuttige info. De stekker die vertoont wordt is goed en deze past op de houder waar de tom tom rider inklikt. Nu aan de andere zijde van de kabel zou ik dus een aansluiting moeten hebben die past op de 12V aansluiting in het handschoenkastje links vooraan. ik weet niet of ik deze stekker appart zou kunnen verkrijgen om alsnog niet rechtsreeks via de batterij te moeten aftakken.

Groeten

Dolf
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

Dolf;
OPGEPAST ! in de stekker van de "car charger" zit een omvormer 12V---5V
knip hem dus zeker niet af om rechtstreeks aan de batterij te hangen ( :oops: zoals ik :oops: )

Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Dolf
1000 cc
1000 cc

Bericht door Dolf »

Hallo Tom

Nogal goe dat je mij verwittigd :idea: . Morgen brengen ze mijn FJR en wilde hem al wat installeren. Mijn kniptang lag al klaar.
Dan maar terug zoals vroeger. Een nieuw kabeltje met aansluiiting op de houder van mijn tom tom en dan rechtstreeks naar de batterij met daartussen een onderbreking zadanig dat de houder niet constant onder stroom :twisted: blijft staan al de GPS er niet in zit.

Bedankt h?

Dolf
Mijn thuis is waar mijn
Mechelse herders wachten
Gesloten