Opaalkust
Moderator: Abeloos
- Thunderace
- 125 cc
Opaalkust
Hallo,
Zou van de zomer is een dagje naar de Opaalkust willen bollen omgeving Wissant.
Is er hier al iemand van jullie geweest?
Greetzz
Zou van de zomer is een dagje naar de Opaalkust willen bollen omgeving Wissant.
Is er hier al iemand van jullie geweest?
Greetzz
Hallo
Jazeker en het is echt de moeite om daar met de moto te rijden
Ben van W-VLaanderen dicht tegen de grens van frankrijk en ga altijd op frans grondgebied rijden. Geen druk verkeer, mooie wegen, mooie streek en niet voortdurend de flitspalen zoals hier in ons landje.
Indien je ernaar toe trekt eens de kust route doen langs de caps en bologne
grtjs
Carel
Ben van W-VLaanderen dicht tegen de grens van frankrijk en ga altijd op frans grondgebied rijden. Geen druk verkeer, mooie wegen, mooie streek en niet voortdurend de flitspalen zoals hier in ons landje.
grtjs
Carel
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Eens je daar gereden hebt, dan wordt Vlaanderen direct een stuk minder interessant om in rond te bollen. Echt een paradijs.LiThiLu schreef:Hallo
grtjs
Carel
Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.
- Thunderace
- 125 cc
Mooie streek, ik ben daar al een keer of 5 gaan rijden.
Als je hier klikt vind je een route die 'Frans Vlaanderen' heet uit Motoren & Toerisme.
Have Fun !
Den Boete
Als je hier klikt vind je een route die 'Frans Vlaanderen' heet uit Motoren & Toerisme.
Have Fun !
Den Boete
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Opgepast toch voor mobiele snelheidscontroles met handcamera ! Onlangs EUR 90 aan mijn broek gehad voor 80 km/h in een 50 zone, ter plaatse te betalen, of meekomen naar bureau voor kredietkaart-betaling.
Ze stonden in een dorpskom in een donkerblauwe Renault Clio, "verkeerd" geparkeerd (rechts geparkeerd, maar met voorkant auto naar opkomend verkeer). Gelukkig waren we met 3, en hebben we de "kosten gedeeld".
E?n advies voor N. Frankrijk : kijk op ViaMichelen en zoek de baantjes die groen gemarkeerd staan (ik ben op da vlak wa teleurgesteld door MapSource), doe zoveel mogelijk D-baantjes ("d?partementales"), niet de N-routes ("Route Nationale"). Op die manier kan het ginder nie verkeren !
Ze stonden in een dorpskom in een donkerblauwe Renault Clio, "verkeerd" geparkeerd (rechts geparkeerd, maar met voorkant auto naar opkomend verkeer). Gelukkig waren we met 3, en hebben we de "kosten gedeeld".
E?n advies voor N. Frankrijk : kijk op ViaMichelen en zoek de baantjes die groen gemarkeerd staan (ik ben op da vlak wa teleurgesteld door MapSource), doe zoveel mogelijk D-baantjes ("d?partementales"), niet de N-routes ("Route Nationale"). Op die manier kan het ginder nie verkeren !
Het Verlangen zó groot ... vertrekken de enige optie ...
hallo
indien er iemand goesting heeft om daar rond te gaan toeren, ik heb op mapsource reeds enkele routes van het noorden, dat is de streek bij uitstek om bij weinig verkeer rond te toeren. Let wel zoals FiJaro schrijft, staan de blauwe dikwijls met hun verrekijker waar camera in verborgen zit juist op plaatsen bij het verlaten van een dorpskern. ze kunnen je naar het schijnt een 500tal meter volgen en indien bingo staan er 2 motards klaar om te innen. Maar ja reeds enkele tegengekomen maar telkens ik deze naderde werd ik verwittigd door de plaatselijke bestuurders, dus vriendelijke mensen zou ik zeggen.
dan eens stoppen aan een gezellig OUDERWETS cafetje waar je een picon kan drinken maar als de bende te groot is zien ze dit dikwijls niet zitten en moeten ze enkele buren op gaan trommelen om aan glazen te geraken, t'is soms niet te geloven...
D-banen zijn de max liefst de C-baantjes mijden (licht grijs op mapsource)
De routes blijven mij maar verbazen
Morgen terug een ganse dag en de komende 3 zaterdagen naar het noorden met een ganse bende.
grtjs
Carel
indien er iemand goesting heeft om daar rond te gaan toeren, ik heb op mapsource reeds enkele routes van het noorden, dat is de streek bij uitstek om bij weinig verkeer rond te toeren. Let wel zoals FiJaro schrijft, staan de blauwe dikwijls met hun verrekijker waar camera in verborgen zit juist op plaatsen bij het verlaten van een dorpskern. ze kunnen je naar het schijnt een 500tal meter volgen en indien bingo staan er 2 motards klaar om te innen. Maar ja reeds enkele tegengekomen maar telkens ik deze naderde werd ik verwittigd door de plaatselijke bestuurders, dus vriendelijke mensen zou ik zeggen.
dan eens stoppen aan een gezellig OUDERWETS cafetje waar je een picon kan drinken maar als de bende te groot is zien ze dit dikwijls niet zitten en moeten ze enkele buren op gaan trommelen om aan glazen te geraken, t'is soms niet te geloven...
D-banen zijn de max liefst de C-baantjes mijden (licht grijs op mapsource)
De routes blijven mij maar verbazen
Morgen terug een ganse dag en de komende 3 zaterdagen naar het noorden met een ganse bende.
grtjs
Carel
Hoi Vince,Vince schreef:Heb zojuist mijn favoriete route van Roeselare naar Wissant (165km) gemaakt op Mapsource. Indien iemand ze wil rijden laat je maar iets weten dan mail ik ze wel door.
Groeten,
V
naar mij mag je de route ook doorsturen.
Bedankt op voorhand,
Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer: