Tijdens een vakantietransport van de moto heeft men het alarm laten opstaan en heeft
die natuurlijk de accu helemaal platgetrokken.
Na het weer op dreef krijgen van de motor met behulp van ne Booster Startbatterij en een ritje
Gent -> kust dacht ik een opnieuw voldoende geladen batterij te mogen verwachten.
Wat blijkt : contact aandraaien en alles functioneert normaal (dashboardlampjes en km teller enz..)
doch starten wil niet lukken! Duidelijk geen kracht genoeg !
Dan maar de Optimate druppelaar aangeschakeld en een 2tal nachtjes + dagen laten staan...
maar starten wil ie nog niet .
Het uitschakelen van het alarm lukt gelukkig wel nog net.
Waarop kan dit wijzen?? Is de accu aan vervanging toe of kan ie nog gechargeerd worden??
De optimate geeft geen enkel lichtje waaruit de stand van de accu kan blijken (sterk, half of 3/4 geladen enz...)
Thanx voor jullie reactie.
Batterij definitief knock out?
Moderator: Abeloos
Batterij definitief knock out?
Zied uus weere, wi !
Meten = weten.
Welke Optimate heb jij ? Ik ken het type niet dat 'sterk, 3/4 etc.' kan aangeven.
De versie hier in gebruik heeft enkel 2 standen, nml. VOL en LEEG, en leeg moet je met een korrel zout nemen want als ik de motor stilleg na een rit en de Optimate er aan vastkoppel gaat die ook even op LEEG alvorens op VOL te gaan.
Daarnaast ook nog een lampje verkeerde polariteit of batterij stuk.
Welke Optimate heb jij ? Ik ken het type niet dat 'sterk, 3/4 etc.' kan aangeven.
De versie hier in gebruik heeft enkel 2 standen, nml. VOL en LEEG, en leeg moet je met een korrel zout nemen want als ik de motor stilleg na een rit en de Optimate er aan vastkoppel gaat die ook even op LEEG alvorens op VOL te gaan.
Daarnaast ook nog een lampje verkeerde polariteit of batterij stuk.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
@ Dirkske
Optimate III heb ik.
Ik hou je nog wel op de hoogte, maar dat zal pas binnen 10 dagen zijn.
Ik ben even het land uit en die handleiding heeft 't vrouwtje weer goed aan
de kant gelegd... ik vind em nie !
Punt is dat de optimate geen enkele van de 4 lampjes laat oplichten wat vroeger wel
het geval was.
Wordt vervolgd...
tot dan!
Optimate III heb ik.
Ik hou je nog wel op de hoogte, maar dat zal pas binnen 10 dagen zijn.
Ik ben even het land uit en die handleiding heeft 't vrouwtje weer goed aan
de kant gelegd... ik vind em nie !
Punt is dat de optimate geen enkele van de 4 lampjes laat oplichten wat vroeger wel
het geval was.
Wordt vervolgd...
tot dan!
Zied uus weere, wi !