cruise control

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
jps
50 cc
50 cc

cruise control

Bericht door jps »

Hallo
Heeft er iemand ervaring met cruise control op de motor, hoe zijn de ervaringen van welk merk is de cruise control en wat kost de cruise control

Groeten jps
Den Boete
Clublid
Clublid

Re: cruise control

Bericht door Den Boete »

jps schreef:Hallo
Heeft er iemand ervaring met cruise control op de motor, hoe zijn de ervaringen van welk merk is de cruise control en wat kost de cruise control

Groeten jps
Echte cruise-controll : ik heb ooit eens een BMW 1200 RT als vervangmotor gehad voor drie dagen, mijne GS was toen binnen met een defecte benzinepomp. De cruisecontroll deed het prima vanaf 50 km/u. Bij lagere snelheden kon je hem voelen regelen, iets sneller...iets trager...iets sneller...enz. Het was wel een dure optie, die volgens mij ook niet voor de FJR bestaat.

Travell-lock : overplaatsbaar van moto naar moto, zit momenteel op mijn FJR, verschillende tevreden gebruikers op dit forum en elders, gebruik de zoekfunctie maar eens, of Google.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de Travell-lock alleen gebruik bij langere snelwegtrajecten.
Als je geen reizen maakt met de FJR vind ik de aankoop zinloos, als je wel reist is het een nuttige optie.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Paul
75 cc
75 cc

Bericht door Paul »

http://www.onderdelen-struik.com/cruisecontrols.html

Ik gebruik de eco uitvoering. Goedkoop, eenvoudige montage en werkt perfect!
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Ook ik heb de Travel Lock gekocht toen ik (raar maar waar) last had van een golf-elleboog en een reis voor de boeg had naar Oostenrijk.

@ JPS

Op dit moment verkoop ik mijne FJR :( :( :( , dus mocht je interesse hebben in de travel lock, zijn nog in prima staat en originele verpakking is er nog bij, gewoon even een PM of mailtje sturen.

Zie link of foto:

http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2719

Afbeelding

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
filo
125 cc
125 cc

Bericht door filo »

ik heb een cruise control en zou die niet meer willen missen.
kost wat geld maar is het dubbel en dik waard,vindt ik toch .
De MC cruice.

Den filo. :wink:
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

Heb me vorig weekend een cruise controle van TRAVELLOCK aangeschaft en moet zeggen :

heel envoudig te plaatsen :lol:
heel eenvoudig te gebruiken :wink:

voor 145 euro, besteld bij www.moto2000.be

Laat de verre reisjes maar komen... vorig jaar 1400 km gereden op ??n dag vanuit Kroati? , had hem toen beter al besteld... :D

grtz,
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
bgey
50 cc
50 cc

Bericht door bgey »

Heb mij ook een de Travellock aageschaft. Maareuh... is't normaal dat er zo'n spleet zit tussen het stuur en de "dop" aan de linkerkant?

Afbeelding

Aan de rechterkant ziet alles er heel normaal uit.

Afbeelding
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Ik heb zo geen spleet bij mijn travellock.
Je kan dat handvat wat verschuiven h? ;-)
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
jps
50 cc
50 cc

Bericht door jps »

Het is niet normaal dat er zo een grote spleet tussen zit, misschien kun je het busje met de schroefdraad in het stuur als de bout los is voorzichtig een beetje verder in het stuur tikken.
Anders kun je ook een stukje van de travellock afdraaien, het stukje wat je eraf moet draaien kun je eerst opmeeten.

gr jps
FJRmart
75 cc
75 cc

Bericht door FJRmart »

Als ik mij niet vergis zaten er bij de travellock een aantal transparante onderlegschijfkes om het zaakje te stellen.
Kan het niet zijn dat je de schijfjes er nog onder hebt liggen en dat daarom de spleet zo groot is !

groet Martain
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

Zal inderdaad aan de plastieken schijfjes liggen, gewoon verwijderen, als ik me goed herinner raadt men in de handleiding 1mm speling aan tussen het uiteinde van et handvat en de travellock.

grtz,
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
bgey
50 cc
50 cc

Bericht door bgey »

Het ligt jammer genoeg niet aan die schijfjes want die had ik er al van tussen gehaald.
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Zoals reeds aangehaald heb ik gewoon het handvat een milimetertje of 2 opgeschoven.
Piece of cake
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
arias
50 cc
50 cc

Bericht door arias »

Ik heb mij ook een Travel Lock aangeschaft, maar is het normaal dat tussen de vaste stand (ten einde naar voor gedraaid) en het moment dat de gashandel klemt, dat ik dan zeker 2 toeren aan de TL moet draaien voor hij het handel klemt?
Op het instructiebriefje staat nochtans 1/2 draai......?

Grtzzz 2 all
1978 - 2007: Suzuki GT250 - Suzuki GT750 - Kawa KH750 - Yamaha RD400 - Kawa GPZ1100 - Yamaha FZR1000 - Kawa ZX9R - Yamaha FZR1000 - BMW K1200RS - Yamaha FJR1300/2005 - FJR1300/2008
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Ja dat is bij mij ook zo, ik zet deze altijd halfweg dan moet ik er niet te veel aan draaien.
Maar ik gebruik deze alleen maar op de autobaan op de gewone wegen moet ik mijn motor voelen.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Gesloten