A schokdemper naar de Filistijnen

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
edje
Clublid
Clublid

A schokdemper naar de Filistijnen

Bericht door edje »

Hoi iedereen,

Gisteren teruggekomen van weekje buitenland.
Tweede dag reed ik plots met een oude 2CV. Bleek de achterschokdemper stuk. De olie liep er uit. :cry:
Ik heb mijn brommerke, model 2003, vorig jaar gekocht met zo'n 11000 Km op de klokken. Nu staan er 26000 Kilometerkes op. Gebruik hem hoofdzakelijk voor woon-werk(en terug :wink: ) en is pas de tweede keer dat ik er een weekje op uit trek met ze'n tweetjes. Ben een zeer rustige chaufeur en gebruik meestal goede wegen. Praktisch geen kasseien. Ik ben van een "gemiddeld" gewicht :D en mijn teerbeminde weegt zeker geen 100Kg (56 om juist te zijn)
Ik vind dit toch wel raar. De dealer in Oostenrijk stond er ook van te kijken. Hij vertelde me dat dat de eerste keer is dat hij dat voorheeft met een FJR.

Nog iemand zulk probleem gehad of van gehoord??

Grtjs
:? :? :?
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi,

Mijne achterschokdemper is ook al vervangen en dat toen de motor 1,5 jaar was. Was dus nog onder garantie en heeft mij dan ook geen euro gekost. De motor had toen ongeveer een 20.000km op de teller.
Dealer vertelde toen dat hij het ook nog niet vaak had gezien maarja kan gebeuren h?.

Groetjes Flitser
PC800
1300 cc
1300 cc

Re: A schokdemper naar de Filistijnen

Bericht door PC800 »

edje schreef:..............................................
Nog iemand zulk probleem gehad of van gehoord??

...................
heb zelf ook een 2003. Achterschokdemper heeft bij mij nooit lekkage gehad. Was na 95.000 km wel aan vervanging toe.
Mijn dealer wist destijds te vertellen dat "revisie" geen optie was (voorvering kan dat wel) en adviseerde daarom niet origineel Yam maar vervangingsdemper achter. Ben daarom overgestapt naar Wilbers met preload. Zo'n vervangingsdemper wordt volledig aangepast op persoonlijke wensen en jouw specifieke belasting/belading.

Ik geef je het advies dat als jouw dealer dit niet onder garantie kan doen, dan overstappen op vervanger. Zeer zeker als je (regelmatig) met duo rijdt.

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Hoi PC 800

Ik zat in Oostenrijk toen ik problemen kreeg dus hij is reeds gerepareerd. Op maandag is mijn FJR getakeld naar de garage in Landek.
De garagehouder wist mij te vertellen dat de originele demper uit Belgie moest komen en ten vroegste op vrijdag in Landek zou zijn. Hij had echter een folder van WP op zijn toog liggen. Ik zij hem dat ik eigenlijk meer interesse had in de WP. De verdeler zit in Salzburg, wat een ietsiepietsie dichterbij is. Het is toch nog donderdag geworden. Wij (ik en mijn vrouwtje en mijn vriend en zijn vrouwtje) hebben 2 nachten langer kunnen boeken in ons hotel waardoor wij wel de helft van onze planning overboord hebben dienen te gooien maar wij zijn toch tijdig terug kunnen raken daar mijn vriend maandag moest werken.

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik heb nu een traploos instelbare WP-poot voor 70 Euro meer dan de originele. Op een bedrag van 1000 Euro en de bijhorende tijdswinst vond ik dat de interessanste oplossing

Grtjs
:P :P :P
webcommerce
125 cc
125 cc

vering

Bericht door webcommerce »

Zo uitzonderlijk is het blijkbaar niet want ik heb ook rond 25000km de achterdemper vervangen.
Bijkbaar zijn alle fabrikanten wat dat betreft in het zelfde bedje ziek, ze steken daar eigenlijk rommel onder, tenzij je natuurlijk een 1098 met ?lhins koopt maar ja die zit dan ook in een andere prijsklasse he.
Het spijtige vooral is dat die standaard rommel niet te revizeren valt.
Dit is dan weer ee goede zaak voor oa. Wilbers, WM, HyperPro... die doen er blijkbaar goede zaken aan.
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
alderweireldt
75 cc
75 cc

Bericht door alderweireldt »

ook nen goeien,

ik had een 2003 en heb hetzelfde probleem gehad op 20000 km; Is gelukkig nog vervangen in garantie

Erik
mooi in blauw
Gesloten