Voorwiel lijkt te "springen" tijdens bocht...

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Cornholio
50 cc
50 cc
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2007, 10:30
Locatie: Mechelen

Voorwiel lijkt te "springen" tijdens bocht...

Bericht door Cornholio »

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar en berijder van een FJR. Dit is echt de moto die ik zocht: ziet er fantastisch uit, heeft voldoende zitcomfort en power in overvloed :D Ik heb er echter ??n vraagje over, wanneer ik een bocht neem waarbij ik een beetje moet gaan hangen heb ik het gevoel dat mijn voorwiel "dabbert", ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar tis precies of het lichtjes op en neer springt. Ik moet niet vertellen dat dit een onaangenaam en onveilig gevoel geeft...

Ik hoopte dat iemand mij hier kon vertellen waar dit aan kan liggen (en mss hoeveel mij dit, ongeveer, zou kosten om in orde te laten brengen).

Ook kan ik wel een adres gebruiken van een goede (en goedkope) garage om met de FJR naar toe te gaan in de omgeving van Mechelen.

Alvast bedankt
buske1300
75 cc
75 cc
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 jun 2007, 12:10
Locatie: Leuven

Bericht door buske1300 »

Staat je voorvering niet te hard afgestelt?Kan misschien een verklaring zijn van dat fenomeen.
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
Cornholio
50 cc
50 cc
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2007, 10:30
Locatie: Mechelen

Bericht door Cornholio »

Ik heb er geen idee van... ik ken er persoonlijk niks van.
Heeft dit een standaard instelling ofzo, en indien ja, kan ik die zelf terug instellen?
Gebruikersavatar
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Berichten: 550
Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Probeer eens bij :

Steven Casaer

Piloot, sleutelaar, redacteur, ...
Hekkergemstraat 31
9260 schellebelle

email: steven@stevencasaer.com

www.stevencasaer.com

Een afspraak maken en hij stelt de veren van je motor zo goed mogelijk af.

Een aanrader.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !


* You might as well live before you die !
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Michel heeft gelijk, als je als leek aan je vering begint te 'regelen', doe je meer slecht dan goed.
Raadpleeg dus een specialist, die heeft daar hooguit een uurtje regelwerk aan.

Veel plezier met je masjien !

Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
buske1300
75 cc
75 cc
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 jun 2007, 12:10
Locatie: Leuven

Bericht door buske1300 »

Hier moet ik de collega's bijtreden :wink: ,als je hier niets van kent kan je er beter vanaf blijven en gespecialiseerde raad vragen :!:
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Je kan niks verkeerd doen door uw onderhoudsboekje te gebruiken en de motor terug in standaard afstelling te zetten.
In dat boekje staat hoeveel kliks je uit of in moet draaien voor de standaard afstelling.
En standaard is zo verkeerd nog niet, je kan er overal mee komen.
Boekske erbij en tellen maar. :D

groetjes,
Afbeelding
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Bandenspanning? Staat voorband? Topkffer? Gewicht (teveel) in koffers, of slecht verdeeld over de koffers? Balhoofdlagers?
Ivm met je vraag naar een garage in de buurt, volgens mij gaan goed en goedkoop niet samen.... Als je goed prefereert kan ik je MTS Verlinden in Londerzeel aanbevelen. 8)
Gebruikersavatar
tover
50 cc
50 cc
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 apr 2007, 12:40
Locatie: Athus

Bericht door tover »

Of je kan natuurlijk iets langzamer door bochten scheuren die bestraat zijn met kinderkopjes......... :lol: :lol:


Tover (die dit even niet kon laten..)
Gebruikersavatar
Lucvh
Clublid
Clublid
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 mar 2007, 16:04
Locatie: Wachtebeke

Bericht door Lucvh »

Bandenspanning zoals Alexfjr aanhaald lijkt mij wel wat.
Stuurgedrag van de FJR lijkt mij zeer gevoelig aan de juiste bandenspanning
Heb ook soms het gevoel van wat ik noem zwaar sturen in de bochten.
Als ik dan de bandenspanning controleer van de voorband is die dan ong 2,4 bar.
Met 2,6 bar heb ik dat gevoel niet en stuurt de motor beter.
Weet wel is maar 200gr verschil maar toch het gaat gewoon beter met 2,6 bar.
Voor mij gaat het het best met 2,6 voor en 2,9 achter.

Of is het gewoon iets dat tussen mij "oren" zit en heb ik het compleet fout :oops:

Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
buske1300
75 cc
75 cc
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 jun 2007, 12:10
Locatie: Leuven

Bericht door buske1300 »

vind dit ook iets persoonlijk de ene rijd met 2.0 voor en 2.2 achter bij wijze van spreken.Ik rij met 2.5 vooraan en 2.7 achteraan en dit is voor mij perfect,zowel voor de moto als voor het kopke :D
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
Gesloten