hallo allemaal mijn nieuwe fjr word deze week geleverd.
mijn vraag : is een alarm verplicht voor de verzekering?
en hoe duur/goedkoop zijn ze dan wel ?
alvast bedankt
groetjes rinus.
alarm
Moderator: Abeloos
ik heb inmiddels een alarm bestelt.
mijn verzekering stelde dat elke motor boven de 12000 euro
een alarm moet hebben en wel een goedgekeurd SCM klasse 1 alarm.
deze koste mij toch nog even 600 euries maar het is me inderdaad
wel waard.
nog bedankt voor jullie reacties!
oh ja morgen is de grote dag om mijn nieuwe aanwinst
op te halen.
mijn verzekering stelde dat elke motor boven de 12000 euro
een alarm moet hebben en wel een goedgekeurd SCM klasse 1 alarm.
deze koste mij toch nog even 600 euries maar het is me inderdaad
wel waard.
nog bedankt voor jullie reacties!
oh ja morgen is de grote dag om mijn nieuwe aanwinst
op te halen.
Wel FJRboy-dirk, je hebt gelijk.
Dat was buiten de grenzen gerekend...ik heb er zelf nog gewoond en gewerkt. Maar 'k zou niet weten welk land nu het 'goedkoopst' is voor moto's (daar is dat dikke luxetax, maar de omniums blijken wel meer ingeburgerd).
Maar ja, als ik op 't werk naar buiten kijk (reyerslaan in brussel) dan denk ik dat we niet veraf meer zijn dat de files de hele dag blijven duren en ooit krijgt de leasing, verzekerings- en hele bedrijvensector misschien iets meer belangstelling voor het onbegrepen fenomeen moto...
Maar nu wijk ik wel af van de topic -
Dat was buiten de grenzen gerekend...ik heb er zelf nog gewoond en gewerkt. Maar 'k zou niet weten welk land nu het 'goedkoopst' is voor moto's (daar is dat dikke luxetax, maar de omniums blijken wel meer ingeburgerd).
Maar ja, als ik op 't werk naar buiten kijk (reyerslaan in brussel) dan denk ik dat we niet veraf meer zijn dat de files de hele dag blijven duren en ooit krijgt de leasing, verzekerings- en hele bedrijvensector misschien iets meer belangstelling voor het onbegrepen fenomeen moto...
Maar nu wijk ik wel af van de topic -
* If it works, don't fix it *