nieuwe banden

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

buske1300
75 cc
75 cc

Bericht door buske1300 »

den R1 zot schreef:Ben ik dan de enige die kontent is van de Conti's?
De road attack is toch ook een goei bandje zenne... en de Race attack is nog beter.. moar nie voor den FJR natuurlijk. :shock:
De Conti's zijn wa zachtjes .... maar wie grip wil zal grip kijgen he. :wink:
Heb nu een set Conti Sport 8) Attacks liggen,tot nu toe altijd met Pirelli gereden maar kmoet zeggen de volgende set gaan terug die conti's zijn.Maar dan wel de road-attack vanachter want den Busa eet diene rubber al stilstaand ook peize kik :oops: Ik geloof dat ik niet aan mijn 2500km ga komen achteraan :?
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Misschien achteraan de Road en vooraan de Sportattack

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
alexxjr

Bericht door alexxjr »

den R1 zot schreef:Ben ik dan de enige die kontent is van de Conti's?
De road attack is toch ook een goei bandje zenne... :wink:
Road attacks liggen er nu 12.000km op, nog geen probleem mee gehad, ik bol er nog eens mee naar de pyreneen, en dan gaan ze eraf; 8)
KVM
50 cc
50 cc
Contacteer:

Bericht door KVM »

Ik had ook eens een goedkope bandenboer gevonden :(
Vanavond na het werk van de kust naar Roegiers in "Sleine" gekoerst voor een nieuwe achterband. Het hele eind helemaal voor niks. Hadden niets meer liggen voor de FJR en ze stoppen met motorbanden.
Weet er dus iemand waar ik in de West-Vleunders nog aan een Metzeler Roadtec Z6 kan geraken voor een schappelijke prijs???
Heb ongeveer
12000 km met deze band. Is nog niet helemaal weg, maar er zitten al twee tappen in en ze lost weer......
Ben er zeer tevreden over, en zou erg graag dezelfde leggen. Al twijfel ik over Michelin.......
Iemand die me overtuigende argumenten kan aanbrengen ten voordele van de Michelin's??????. Of waarom ik ze n?t beter niet leg????

Alvast bedankt, Kurt

Wel voor niks gereden, maar toch weer een mooi ritje kunnen maken op de terugweg, daarom alleen al was het de moeite.....
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Kurt,

omdat ik, op het forum, geen zin heb om reklame te maken voor bandenboer X of Z heb ik je een persoonlijke mail gestuurd,

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
Divvy
50 cc
50 cc

Bericht door Divvy »

Ik heb net mijn eerste achterband versleten op de FJR (2006 full power...). Na een 2500 km in Schotland te hebben rondgereden, m?t duo en bagage, redelijk zwaar beladen dus, ikzelf weeg tegen 100 kg en m'n vrouwtje ook tegen de 80 kg en doe daar nog een 20 kg bagage bij, bleek de achterband, de originele Metzeler Roadtec Z6, een eigenaardige slijtage te vertonen. Het loopvlak (de onderkant dus) was niet extreem versleten, doch de zijvlakken, het profiel daarvan, was onregelmatig versleten, met diepe inhammen aan de onderkant van de groeven in de band. Daar restte op sommige plaatsen slechts ??n mm profiel...Echte inhammen dus. Na 7500 km totaal is het mss normaal dat de achterband versleten is, maar is het niet abnormaal dat een band op de zijvlakken sneller verslijt als op het loopvlak? De rijstijl was heel rustig, het weer over het algemeen droog, de asfalt wel ruwer dan hier.
Thuisgekomen direkt de bandendruk gemeten, stond op 2,9 kg. Vertrokken zijn we op 3,0 kg/cm2.
Ben dus direkt na thuiskomst naar de dealer gereden (Van Roosbroeck te Merksem) en het eerste wat die zei was dat ik met te weinig bandendruk had gereden, wat dus niet waar was. Uitgelegd het hoe en wat en ook de controle van de bandendruk. Onmiddelijk een nieuwe achterband laten steken, 289 ? , en hij ging eens horen bij d'Ieteren of er iets aan gedaan kon worden, daar de slijtage abnormaal was. Heb helaas geen fotootjes kunnen nemen, omdat het rijgedrag van de motor niet echt denderend meer was, en ik geen tijd had.
Een bandendrukmeter (digitaal) is in bestelling, want het zou misschien kunnen dat de meter op het tankstation niet correct is, dus is het nog even afwachten op antwoord, wat waarschijnlijk toch negatief zal zijn vermoed ik.
Heeft er nog iemand zoiets meegemaakt? Ik bedoel onregelmatige slijtage op de ZIJkanten van de band? BTW de nieuwe achterband is terug een Metzeler Roadtec Z6 geworden, op de vorige motor was dat de Pirelli Diablo Strada, maar die slijt nogal snel en kost evenveel, en ik was toch wel tevreden van de Roadtec.
Greetz, Divvy.
:wink:
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Dat verslijten met die happen er in is normaal.
Dat komt door op de gas te gaan bij het uitkomen van de bocht, hoe meer gewicht (vervorming van het karkas) hoe meer slijtage natuurlijk, ook al doe je het rustig.
Solo heb je er enkel last van als je wat sneller aan de gas draait (lees sportiever).
Afbeelding
Marcusaurelius
75 cc
75 cc

Bericht door Marcusaurelius »

den R1 zot schreef:Dat verslijten met die happen er in is normaal.
Dat komt door op de gas te gaan bij het uitkomen van de bocht, hoe meer gewicht (vervorming van het karkas) hoe meer slijtage natuurlijk, ook al doe je het rustig.
Solo heb je er enkel last van als je wat sneller aan de gas draait (lees sportiever).
Ik denk dat die uitleg juist is.
Met huur-FJR een tripje gedaan van 3.300 km in Schotland, met duo. Idem dito met die achterband Mez6 Ook kappen (schubben), na 8.500 km. Band vooraan had het ook , maar lichtjes.
Heb er toen foto's van genomen, want ik vond dat, als je een scherpe bocht nam, je die oneffenheid voelde.
'k Kreeg toen ook (eerst) te horen dat het aan de bandendruk lag, maar niet zo!! Dealer geloofde me wel.
Nu met nieuwe FJR al 9.000 km mee gereden, en originele Bridgestones NT20 vertonen hetzelfde, maar VEEL VEEL minder. Voel het niet in de bocht.
Is ook mijn rijstijl: afremmen (op motor) voor de bocht en gassen in de bocht (maar niet bruusk)
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Divvy
50 cc
50 cc

Bericht door Divvy »

Nu ja, dan zal 't wel aan 't manneke liggen zeker. De nieuwe achterslof ziet er weer netjes uit, de oude slof gaat toch naat Metzeler voor onderzoek, wie weet krijg ik toch nog een percentje (wie niet waagt verdient niks :roll: ofzo...)
Rijden jullie dan praktisch allemaal zo rustig dat jullie zoveel kms uit een achter (-en voor) band halen?
Mijn gemiddeld verbruik gedurende de rit in Schotland was ongeveer 6 liter, met duo en bagage, dus zo hevig heb ik niet gegast, eerder vlotjes de bochtjes genomen ('t waren er wel veel... :twisted: ). En dat uitaccelereren, tja :oops: .
Zondag de herfstrit van de toervrienden rijden, dan zal de achterband wel gerodeerd zijn :thumbright:
'k Ga vanaf nu minder met duo rijden, vrouwtje heeft voorlopig rijbewijs, en ook de moto om ermee te rijden. Nee, g??n :fjr:

Greetz, Divvy (zonder duo en met nieuwe achterband).
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Onze nieuwe band (Pirelli) was na een goede 4500km tijdens de schotlandtrip reeds goed voor de schroothoop.
Zijkanten zo goed als weg.
Ik heb toen een nieuwe laten steken tijdens de terugreis in het Lake-district.
De verkoper verklaarde me gek dat ik daar nog mee rondreed.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Divvy
50 cc
50 cc

Bericht door Divvy »

Yamaha, jij hebt wel een vlotte rijstijl heb ik mogen merken, aan de zeelandbrug vorige week heb ik een tijdje achter je gereden, tot jullie honger kregen... :wink:
bgey
50 cc
50 cc

Bericht door bgey »

Hoi,

Ik geef graag nog even mijn ervaring: heb begin augustus een nieuwe set BT021 laten leggen. Nu 2 maand en een 6000km later zijn ze toch aan vervanging toe. Nog profieldiepte genoeg, maar aangezien ik veel autostrade doe, is de band vlak afgesleten. Je voelt ook duidelijk de 'knik' als je met je hand over de band gaat. Resultaat is een slechte wegligging, vreemd stuurgedrag en je zit eigenlijk zonder al te veel vertrouwen op de motor. :?

Ik lees hier dat de Metzeler Z6 en de Pilot Roads blijkbaar een stuk langer meegaan dus het zal 1 van deze 2 worden peins ik. Mijn dealer noemde de Macadam als duurzame band maar waarschuwde me wel dat die band niet geschikt is om eens vlot mee in de Ardennen te gaan toeren.

Heeft er iemand ervaring met deze 'duurzame' banden?

Benny
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Benny
De BT021 geeft enorm goede grip maar de levensduur is wat anders (eerste set 2450 km en nu 4500 km en ze zitten op de blokjes) De Pilot Road 2CT kreeg ik hier niet warm gereden (in de Alpen in juni wel) en gaven dan ook niet genoeg vertrouwen. De Roadattack van Continental zou ook goed zijn maar ik heb hier nog geen ervaringen mee (R1 zot vind ze prima op de FJR). De Metzeler Roadtec Z6 vind ik tot nu de beste mix maar alles hangt af van je voorkeuren he. Wil je veel grip of lange levensduur of net een mix van de twee? Je bekijkt het maar
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

De Roadattack van Conti is een goei bandje.
Je moet er juist voor zorgen dat je den duitse voorband hebt (Z aanduiding & "made in Germany") en de juiste druk.
De andere voorband is "made in Korea" ofzoiets en die krijg je niet gebalanceerd.
De Conti is den beste band die ik tot hiertoe heb gehad (FJR) en zeker in de regen, nie normaal wat die doet in de regen en als je naar het profiel kijkt zou je het niet zeggen.
Maar eerlijk is eerlijk, hij is aan de zachte kant, ideaal in de bochtjes maar op de autosnelweg een beetje sleetig...
De Conti race heb ik op den R1 gehad en die waren mega.
Afbeelding
bgey
50 cc
50 cc

Bericht door bgey »

Klopt Julle, de BT-021's geven zeker goeie grip! 't Zal nu een set Metzeler Z6 worden. Eens zien hoe die het doen en hoe lang ze meegaan.
janeman
125 cc
125 cc

Bericht door janeman »

Ik heb nu de conti opliggen en ik denk niet dat ik de 7000km haal :(
Voor de rest goeie grip ideaal in de bochten maar ik vind 7000 teweinig.
jantje2
Clublid
Clublid

Bericht door jantje2 »

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar toch mijn vraag.
Er zou een kleine bandenman zijn in Lochristi die goed en goedkoop wekt.Weet er iemand zijn adres en telefoonnummer?
:?: :?: :oops:
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

@jantje2,

omdat ik geen reklame maak op het forum stuur ik jou een PM met daarin de nodige gegevens.
Als je gaat, doe hem de groeten van mij,

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
webcommerce
125 cc
125 cc

banden

Bericht door webcommerce »

Gisteren samen met de Vince een toerke gedaan in Frankrijk.
Op mijn FJR liggen zoals altijd de Metzeler Z6, wel toe aan vervanging toe nu, bij hem ligt er de Michelin Pilot Road CT2.
Omdat ik altijd maar hoor zeggen dat die Michelin niet snel opwarmt leek het mij het ideale moment om dit eens te testen.
De omstandigheden waar daar dan ook perfect voor, dezelfde motor, niet warm, en in de namiddag nog wat regen erbij...
Vince voorop, met de GPS, ik achter hem aan, snelle stukken, bochtige stukken...
Telkens we stopten heb ik de temperatuur van de banden gecontroleerd en wat bleek, de michelins voelden merkbaar warmer aan dan mijn Z6.
Ik weet ook wel dat geen wetenschappelijke test is, voelen met de hand, maar toch, als je verschil met de hand kan voelen dan is het zeker meetbaar.
Mijn volgende setje wordt dus de CT2.
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Den Boete
Clublid
Clublid

Re: banden

Bericht door Den Boete »

webcommerce schreef:Gisteren samen met de Vince een toerke gedaan in Frankrijk.
Op mijn FJR liggen zoals altijd de Metzeler Z6, wel toe aan vervanging toe nu, bij hem ligt er de Michelin Pilot Road CT2.
Omdat ik altijd maar hoor zeggen dat die Michelin niet snel opwarmt leek het mij het ideale moment om dit eens te testen.
De omstandigheden waar daar dan ook perfect voor, dezelfde motor, niet warm, en in de namiddag nog wat regen erbij...
Vince voorop, met de GPS, ik achter hem aan, snelle stukken, bochtige stukken...
Telkens we stopten heb ik de temperatuur van de banden gecontroleerd en wat bleek, de michelins voelden merkbaar warmer aan dan mijn Z6.
Ik weet ook wel dat geen wetenschappelijke test is, voelen met de hand, maar toch, als je verschil met de hand kan voelen dan is het zeker meetbaar.
Mijn volgende setje wordt dus de CT2.
De temperatuur is ook sterk afhankelijk van de druk. Zijn jullie vertrokken met dezelfde druk ?
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gesloten