Is er een van ulder FJR'n al op de vermogenbank geweest ?

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gebruikersavatar
edje
Clublid
Clublid
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2006, 23:41
Locatie: Hoevenen

Bericht door edje »

Hoi iedereen,
Onderstaaande foto's zijn van de ombouw van de motor van Fons.
Grtjs
:P :P :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
biker1300
50 cc
50 cc
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2007, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door biker1300 »

Wat is de reden dat deze begrensing er in zit, geld het voor alle merken motoren ook voor de supersport modellen.
Mag je niet meer dan 100 pk in de motor hebben.
Gebruikersavatar
jantje2
Clublid
Clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 mar 2006, 13:42
Locatie: Wilrijk

Bericht door jantje2 »

Wat ze mij vertelden, is dat alle Yams langs Frankrijk komen en automatisch op 100 pk begrensd zijn. Het heeft daar te maken met de wet en hier vooral met de inschrijvingstax en verzekering.
Andere meningen natuurlijk welkom.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

biker1300 schreef:Wat is de reden dat deze begrensing er in zit, geld het voor alle merken motoren ook voor de supersport modellen.
Mag je niet meer dan 100 pk in de motor hebben.
Je kan de motor hier in Belgi? ook op vol vermoge bestellen, maar dan betaal je wel een pak inschrijvingstax.
Bovendien raak je de motor later aan de straatstenen niet kwijt, want de koper van zo'n tweedehands betaalt zich ook blauw voor niets.
Geen zinnig mens die dat doet dus.
Wij gebruiken (bijna) allemaal het (illegale) achterpoortje en passen ons brommerken zelf aan aan onze behoeften.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gesloten