Bij het accelereren met warme motor is er een storend geluid tussen de 3000 en 4000 toeren hoorbaar. Het begint bij ongeveer 3000 toeren en eens je boven de 4000 zit is het weg. Het is een soort tikken, maar ik denk niet dat het de kleppen zijn. Misschien kan ik het ook vragen op de techniekavond bij Caset.
Groeten Smidje
Storend geluid
Moderator: Abeloos
Storend geluid
DWARSLIGGERS ZIJN NODIG OM DE RAILS RECHT TE HOUDEN
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Hallo,
dit heb ik geplaatst op 26 mei 2006 bij topic "FJR Techniek" onder "ratelen http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=1987
"dat ratelent geluid wordt heel waarschijnlijk veroorzaakt door de kettingspanner. Dat was toch bij mij de oorzaak.
Deze spanner hebben ze bij mij vervangen tijdens mijn groot 40.000km onderhoud, omdat de moter dan toch deels openligt, waardoor de kost van werkuren goedkoper is. Prijs van de spanner was ongeveer een 98 euro.
En mijn ratelent geluid is "voorlopig" verdwenen.
Greetz,
Serge
dit heb ik geplaatst op 26 mei 2006 bij topic "FJR Techniek" onder "ratelen http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=1987
"dat ratelent geluid wordt heel waarschijnlijk veroorzaakt door de kettingspanner. Dat was toch bij mij de oorzaak.
Deze spanner hebben ze bij mij vervangen tijdens mijn groot 40.000km onderhoud, omdat de moter dan toch deels openligt, waardoor de kost van werkuren goedkoper is. Prijs van de spanner was ongeveer een 98 euro.
En mijn ratelent geluid is "voorlopig" verdwenen.
Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Ben de motor deze morgen gaan ophalen.
De kettingspanner is ok,het geluid komt waarschijnlijk van speling in de motor zelf.
Bij snel accelereren hoor je het geluid niet,alleen bij rustig acceleren tussen de 3000 en 4000 toeren.
Indien mogelijk toch voor de zekerheid ook nog eens navraag doen op de techniekavond bij Caset,hoe meer opinies hoe beter.
Groeten Smidje
De kettingspanner is ok,het geluid komt waarschijnlijk van speling in de motor zelf.
Bij snel accelereren hoor je het geluid niet,alleen bij rustig acceleren tussen de 3000 en 4000 toeren.
Indien mogelijk toch voor de zekerheid ook nog eens navraag doen op de techniekavond bij Caset,hoe meer opinies hoe beter.
Groeten Smidje
DWARSLIGGERS ZIJN NODIG OM DE RAILS RECHT TE HOUDEN