Shoei Mulititec...

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
Black SteFJR
125 cc
125 cc

Shoei Mulititec...

Bericht door Black SteFJR »

Hallo Bikers, ikke weer, :D , Ik zou me graag de Multitec willen aanschaffen, maar wou eerst wat feedback over deze helm. Gezien de prijs ...
Heeft iemand deze al? Is em zo goed zoals ze overal beweren ? Ik heb nooit een systeemhelm gehad en daarom mijn twijfels.
Ook is het mss toch interessant om te wachten tot op het salon.. zal er daar geen extra-korting gegeven worden ? :D
Laat iets horen, he, :wink:
Grtz Steph.
Vini Vidi Vici ... op mijn FJR !
ferre
75 cc
75 cc

Bericht door ferre »

Black FstephJR,
ik heb in de zomer de Shoei Multitec gekocht ter vervanging van de Shubert S1 (de stilste zoals ze zeggen)
Pasvorm:
vind ik nog beter dan de Shubert.vooral aan de oren heb ik meer plaats dan bij de vorige.het lijkt alsof bij het ontwerp van deze helm rekening is gehouden met brildragers waarbij ik binnenkort behoor. :? .je hebt dus ook voldoende ruimte om ev.luidsprekers in te bouwen.
Stilte: de Shubert is stiller maar deze Shoei komt aardig in de buurt.
Toebehoren: je heb 2 vizieren bijgeleverd , ??n helemaal doorschijnend en ??n van onder doorschijnend en stilaan donkerder wordend naar boven toe.deze laatste gebruik ik nu de zon zo laag staat op deze tijd van het jaar.ook makkelijk als je naar je gps toestel kijkt.je kijkt naar beneden door de heldere kant en recht voor je door de half donkere kant. op ??n van de twee vizieren kan je de bijgeleverde pinlock zetten (of laten ztten)tegen het aandampen.voor het tweede viezier heb ik een pinlock bijgekocht zodat je deze niet mee moet veranderen.het veranderen van vizier is heel gemakkelijk en op 10 sec.gedaan.
Toebehoren: er zit zowat alles in dat er hoort in te zitten.een kinstuk en een nekstuk.ik heb op mijn helm alles gemonteerd wat er in de doos zat.in de zomer kan je bv het lederen nekstuk er terug afhalen als dit te warm zou zijn.
ik kan deze helm ook veel beter "droog" houden vanbinnen.ik bedoel dat hij niet zo snel aandampt als de Shubert, zelfs niet bij deze lage temperaturen.met de Shubert kon ik bij temperturen onder de 6?7 graden bijna niet meer rijden of ik moest het vizier op een kiertje zetten wat nogal koud is nu.andere personen die met dezelfde Shubert rijden hebben daar weinig of geen last van , dus het zal wel aan mijn manier van ademen liggen maar je zult het maar voor hebben.
ik heb mijn Shoei gekocht bij RAD en die koste toen 439?.
nog geen sec. spijt van gehad . is voor mij de beste helm die ik ooit heb gehad . :D :D :D
Verluchting:
werkt voor mij zeer goed.als je hier de verluchting vooraan of bovenaan openzet voel je ook het verschil. je kan de helm ook makkelijk met ??n hand openzetten en terug sluiten.
Minpunten:
??n klein minpuntje heb ik gehad.als ik de helm langer dan een uur ophad begon het te pijn te doen aan mijn linkerkant van mijn kin en ik had de indruk dat het riempje hiervan de oorzaak was.dit heb ik opgelost door aan de binnenkant de stukjes binnenvoering los te maken en het riempje er achter te laten lopen.nadien zit hij perfect.
in het begin miste ik ook de zonneklep van de Shubert maar dat went snel.
hopelijk heb je hier iets aan.
greetz
ferre
Honda CBF 1000A Garmin 276C + CBF 600SA voor t'vrouwke
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Met mijn hand op m'n hart kan ik u de Shoei aanraden.
Afbeelding
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Abeloos »

SCHOEI Multitec:

Perfecte pasvorm, gemakkelijk te bedienen, zeer goed verluchtingssysteem, bij aankoop krijg je er half-getint vizier bij die echt wel aangenaam werkt bij zonlicht. En vooral, reeds zelf getest in de regen, perfecte antidamp werking. Dubbel-D sluiting, is wel even wennen!
Heb eerst eens rustig uitgekeken en ge?nformeerd bij RAD en heb daar een boekje met testverslag van 10 verschil. systeemhelmen gekregen.
Hieronder enkele stukken daaruit: (Multitec kwam er als beste uit)
Indien intresse om het volledige test verlag te lezen, laat iets weten, dan mail ik het door.

PLUS:
Perfecte pasvorm; compact sluitmechaniek (dubbel-D) van de kinriem; kinstuk soepel te openen en sluiten; geringe luchtweerstand; optimale geluids isolatie; zeer goede vizierventilatie; zeer goede hoofdventilatie met perfect bedienbare knop (2-standen); vizier beslaat niet; stabiele getrapte vizierblokkering; viziervergrendeling; vizier makkelijk te wisselen; brilvriendelijk; perfecte afwerking; gering gewicht; goede schokabsorbatie; stabiel metalen sluitmechanisme van het kinstuk; half getint vizier meegeleverd.

MIN:
Weinig ruimte bij kin; kinstuk moeilijker te openen met dikke handschoenen; pinlock dubbelvizier beperkt blikveld enigzins;
vizier moeilijk te openen en sluiten

CONCLUSIE:
Natuurlijk heeft ook de sportieve Shoei kleine gebreken, echte zwakke punten kent de systeemhelm echter niet. de verdiende testwinnaar kan zelf de meest doorwinterde integraaldragers overtuigen.

Specificaties:
1624 gram; buitenschaal in fiberglas; Kinsluiting; schuifmechanisme buitenzijde; Kinriemsluiting= Dubbel-D; krasvast vizier; antidamp vizier (pinlock); vizier vergrendeling; verwisselbare wangstukken; neuskapje; kinspoeiler; helmzak; vizierventilatie; hoofdventilatie.

EINDOORDEEL v/d TEST:
Schokabsorbatie/ veiligheid: 15 / 20
Pasvorm: 18 / 20
Gebruiksvriendelijk: 12 / 15
Aerodynamica en akoestiek: 8 / 10
Ventilatie en bediening: 8 / 10
Vizier: 8 / 10
Gebruiksvriendelijkheid bril: 5 / 5
Afwerking: 5 / 5
Gewicht: 3 / 5 (geen enkele scoorde beter, slechts 1 met zelfde aant. punten)
Totaal: 82 / 100

Grtz, Arne :salute:
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Black SteFJR
125 cc
125 cc

Shoei Mulititec...

@ Ferre

Geweldig uitgelegd, je neemt mijn laatste twijfels weg, :D

@ R1zot

Als ne professionel mij zoiets aanbeveeld, kan ik ni anders dan hem te kopen.

@ Abeloos

Jij weet ni of ze op t salon speciale conditie geven , kortingen ofzo... of 1ne kopen, 1ne gratis, allee zoiets :D :D :D

Grtz Steph. :wink:
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Re: Shoei Mulititec...

Bericht door Flitser »

Black FstephJR schreef:Jij weet ni of ze op t salon speciale conditie geven , kortingen ofzo... of 1ne kopen, 1ne gratis, allee zoiets :D :D :D
Ik denk niet dat ze voor niks de deur uit zullen gaan. Meestal zijn er geen grote kortingen op helmen met het salon.
Het beste is gewoon naar een dealer gaan en zeggen als er condities zijn op het salon dan wil ik die nu ook anders koop ik er gene. Als dan toch mocht blijken dat er op het salon condities zijn en je hebt ze niet gekregen, dan ga je toch terug naar die dealer. Nog een optie is een maandje wachten en dan weet je het of er saloncondities zijn.

Groetjes Flitser
janbugel
Clublid
Clublid

Bericht door janbugel »

Enkele maanden geleden ben ik naar de winkel gereden om een Multitec te kopen maar ik ben thuisgekomen met een Xr 1000.
Voor mij had die een betere pasvorm.
Zeker eens proberen.
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

janbugel schreef:Enkele maanden geleden ben ik naar de winkel gereden om een Multitec te kopen maar ik ben thuisgekomen met een Xr 1000.
Voor mij had die een betere pasvorm.
Zeker eens proberen.
Ik heb ook ne Xr 1000 , verleden jaar deze tijd gekocht bij Louis in aachen 100? minder dan R.A.D . www.louis.de , op het einde van het jaar kun je daar meestal een goed koopje vinden .
De multitech kost daar momenteel 399 ? .

El Staff .
Afbeelding
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Re: Shoei Mulititec...

Bericht door Big Jomb »

Black FstephJR schreef:@ Ferre

Geweldig uitgelegd, je neemt mijn laatste twijfels weg, :D

@ R1zot

Als ne professionel mij zoiets aanbeveeld, kan ik ni anders dan hem te kopen.

@ Abeloos

Jij weet ni of ze op t salon speciale conditie geven , kortingen ofzo... of 1ne kopen, 1ne gratis, allee zoiets :D :D :D

H? Ferre,

Tot morgen 15/12 is het kerstmarkt bij Felix & Jos, dan geven ze altijd 10% korting, zij verkopen alvast de Multitec, ik had er de mijne vorig jaar gekocht, snel zijn is de boodschap :!: :!: :!:

http://www.felix-jos.be/2005-2006/index.php

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Black SteFJR
125 cc
125 cc

Shoei Mulititec...

Mannen, Ik heb hem gekocht he... en ik moet zeggen dat de aanradingen van kollega FJRijders, zeker gegrond waren.
Aangevuld met een Cardo Scala headset , is het de perfekte helm voor mij.
Ben dus nu de trotse eigenaar van een Zwarte, :lol: , Shoei Multitec. Just hetzelfde kleureke dan mijn motoke. 8)
En heb hem al getest op de Music 4 life-rit.
blackie
75 cc
75 cc

Bericht door blackie »

Zelf rij ik al jaren met een shoei. Ik ben zeer tevreden over de pasvorm. Kwalitiatief is het ??n van de betere helmen (zie ook prijs) maar het na 6 jaar was hij aan vervanging toe, niet omdat hij versleten was maar omdat ik eens een andere wilde. Nu heb ik de XR1000 en ook deze bevalt me enorm. Ik heb er de volledige optieset bijgekocht.

De systeemhelm paste me jammergenoeg niet zo goed. Mijn kin zit tegen het kinstuk.....jaja ik weet het :oops:

Mijn vrouw heeft nu al haar 2de systeemhelm en ze twijfelt om haar huidige buiten te smijten en ook een shoei te kopen nadat ze deze eens gepast heeft. Gewoon perfecte pasvorm en zeker bij de stillere helmen te rekenen.

goede koop gedaan

greetz

Frank
Gesloten