hallo
zijn er mensen die een tanktas gebruiken met magneten?
Ik heb hier zo een tas liggen maar ben bang dat ik mijn verf van de tank ga beschadigen.
gelieve u bevindingen.
groetjes
jorn
tanktas
Moderator: Abeloos
Ik heb een kleine tanktas van IXS met magneten. De tanktas wordt dagelijks gebruikt en ik heb tot nu toe geen beschadigingen vastgesteld. Je moet er wel altijd voor zorgen dat er geen vuiligheid (steentjes, zand....) tussen tank en tanktas zit. Dit is meestal de oorzaak van krassen.
Groetjes,
Bart
Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.
Een zacht zeemvel is inderdaad een goede oplossing. Ik heb tot nu toe altijd een folie geplakt op de tank zodat de magneten en de tas zelf niet direct in contact komen met het metaal. Als je je motor daarna verkoopt moet je gewoon de folie verwijderen. Te koop bij bijv. Hein Gericke, RAD e.a.
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
@Jorn,
Is niet gemakkelijk maar wel heel goed te doen. Je knipt eerst het model en dan maak je je tank goed nat. Je brengt de folie aan en drukt dan het water er vanonder. Zolang er water onder zit kan je de folie verschuiven. Eventuele luchtbelletjes gaan meestal weg eens de motor eens in de zon heeft gestaan, zoniet doorprik je ze met een fijn naaldje. Zit de folie vast dan zit ze ook vast. Je mag er mee in de regen rijden, motor met hoge druk reinigen of wat dan ook.
Dit is echt een eenvoudige oplossing, alleen kost de folie wat eurootjes mat met twee A4 'tjes heb je genoeg
Julle
Is niet gemakkelijk maar wel heel goed te doen. Je knipt eerst het model en dan maak je je tank goed nat. Je brengt de folie aan en drukt dan het water er vanonder. Zolang er water onder zit kan je de folie verschuiven. Eventuele luchtbelletjes gaan meestal weg eens de motor eens in de zon heeft gestaan, zoniet doorprik je ze met een fijn naaldje. Zit de folie vast dan zit ze ook vast. Je mag er mee in de regen rijden, motor met hoge druk reinigen of wat dan ook.
Dit is echt een eenvoudige oplossing, alleen kost de folie wat eurootjes mat met twee A4 'tjes heb je genoeg
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
@ Jorn;
als ik met m'n tanktas rij, let ik er goed op dat ik bij het op- en afnemen of rijden de tanktas niet verschuif.
Tom
als ik met m'n tanktas rij, let ik er goed op dat ik bij het op- en afnemen of rijden de tanktas niet verschuif.
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?