Breydels,
Ik heb dat ook gehad na de TPs te vervangen.
Ga opnieuw binnen en meld dit.
Uw dealer zal de TPS een heel klein beetje verplaatsen en opnieuw syncroniseren... ? voila!
Blokje draait terug als een zwitsers klokske.
motor valt stil
Moderator: Abeloos
- den R1 zot
- Clublid
- den R1 zot
- Clublid
Ondertussen al aardig wat meterkes gereden en alles was OK tot nu...
Maar nu valt de motor stil als hij koud staat.
Starten gaat vlotjes, maar op choke draait ie mega slecht en zodra hij 1 blokje heeft zakt ie naar de 500 toeren en valt ie stil.
Starten gaat dan moeilijk, maar eens ie warm is alles OK.
Laten nakijken bij de dealer en die kon zo goed al niets vinden....
behalve dat sommige cilinders verschillende temperaturen hebben
(gemeten op uitlaat). En de motor heeft een leven van zichzelf, rijden met koude motor gaat nog slechter en bij warme motor verslikt ie zich effe bij het vertrekken.
Brommerke staat ondertussen terug bij de dealer...
Laat ons hopen dat ze het vinden...
Maar nu valt de motor stil als hij koud staat.

Starten gaat vlotjes, maar op choke draait ie mega slecht en zodra hij 1 blokje heeft zakt ie naar de 500 toeren en valt ie stil.
Starten gaat dan moeilijk, maar eens ie warm is alles OK.
Laten nakijken bij de dealer en die kon zo goed al niets vinden....

Brommerke staat ondertussen terug bij de dealer...
Laat ons hopen dat ze het vinden...

- den R1 zot
- Clublid
Ondertussen is mijn FJR nog steeds niet terug zoals het moet zijn.
Na ontelbare keren terug binnen te zijn geweest blijft ie slecht draaien op een koude motor.
Koud starten ging vroeger altijd zonder problemen, maar nu.....
hij start direkt maar eens dat ie van 1 blokje temperatuur naar 2 ging viel ie stil...
Dit is opgelost, maar de motor stond zo mega rijk dat je dronken werd tijdens het rijden op de koude motor en het rijden zelf gaat helemaal niet zoals het hoort. De motor heeft een eigen leven..... enkel als ie warm is is het voorbij.
Starten gaat goed maar tijdens de eerste minuutjes als ik h'm laat draaien dan hoor je nog steeds de motor uitvallen of een precies een ontsteking missen (zo kort is het) een paar keer, let wel de motor blijft draaien h?.
Ondertussen bij een andere dealer geweest en daar nog eens opnieuw laten afstellen....
Het is beter maar het nog steeds niet zoals het moet zijn......
Het vertrekken is al veel beter maar het rijden is nog altijd niet zoals vroeger. Dit is nu al van oktober 2007 dat ik sukkel met de koude motor en ik begin het echt kotsbeu te worden....

Beide dealers geven service daar niet van en de eene kan beter afstellen dan de andere maar ik blijf er wel mee zitten.
Voor een FJR van 2005 met slecht 48000 Km ....
Ofwel moet ik er mee leren leven ofwel gaat ie der uit!
En of dat een nieuwe FJR 2008 zou worden als deze eruit gaat ...... daar ga ik me nog niet over uitspreken ondanks deze stevige prijskaart bij de andere...

Na ontelbare keren terug binnen te zijn geweest blijft ie slecht draaien op een koude motor.
Koud starten ging vroeger altijd zonder problemen, maar nu.....

hij start direkt maar eens dat ie van 1 blokje temperatuur naar 2 ging viel ie stil...
Dit is opgelost, maar de motor stond zo mega rijk dat je dronken werd tijdens het rijden op de koude motor en het rijden zelf gaat helemaal niet zoals het hoort. De motor heeft een eigen leven..... enkel als ie warm is is het voorbij.
Starten gaat goed maar tijdens de eerste minuutjes als ik h'm laat draaien dan hoor je nog steeds de motor uitvallen of een precies een ontsteking missen (zo kort is het) een paar keer, let wel de motor blijft draaien h?.
Ondertussen bij een andere dealer geweest en daar nog eens opnieuw laten afstellen....
Het is beter maar het nog steeds niet zoals het moet zijn......
Het vertrekken is al veel beter maar het rijden is nog altijd niet zoals vroeger. Dit is nu al van oktober 2007 dat ik sukkel met de koude motor en ik begin het echt kotsbeu te worden....

Beide dealers geven service daar niet van en de eene kan beter afstellen dan de andere maar ik blijf er wel mee zitten.
Voor een FJR van 2005 met slecht 48000 Km ....
Ofwel moet ik er mee leren leven ofwel gaat ie der uit!

En of dat een nieuwe FJR 2008 zou worden als deze eruit gaat ...... daar ga ik me nog niet over uitspreken ondanks deze stevige prijskaart bij de andere...

- Pikke senior
- 75 cc
Kan je alleen maar gelijk geven. Ondenkbaar dat men er niet in slaagt om je machine te herstellenden R1 zot schreef:
Ofwel moet ik er mee leren leven ofwel gaat ie der uit!![]()

Aan de prijs die je tegenwoordig betaalt voor een onderhoud zal het toch niet liggen...