Mapsource & Vista

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Julle
Clublid
Clublid

Mapsource & Vista

Bericht door Julle »

Hoi mannen,
Hebben dit weekend Mapsource NT9 ge?nstalleerd op de PC (na een crash van de vorige) Op de ene PC staat XP en daar geen enkel probleem, op de nieuwe laptop staat Vista en daar kan ik Mapsource niet openen via de snelkoppeling. Ik moet eerst rechts klikken op het icoontje dan "als administrator bewerken" en toelating geven met "doorgaan" om er te kunnen in werken. (Ik heb Mapsource vrijgemaakt en sta zelf als adminstrator geboekt in de accounts. Iemand een oplossing aub?

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
ignace
50 cc
50 cc

Bericht door ignace »

ge moet een update doen van mapsource en dan werkt het
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

ignace schreef:ge moet een update doen van mapsource en dan werkt het
@ Julle,

Zoals Ignace schrijft moet je eerst de laatste nieuwe update van mapsource gaan downloaden op www.garmin.com en deze dan bij installeren als je met het nieuwe bestuuringssysteem Vista werkt.
Eens deze bij g?installeerd zijn je problemen van de baan omdat de oudere versie's van mapsource "Vista" niet ondersteunen :idea:
Als het je niet lukt laat je maar eens een seintje op mijn gsm en ik zal je proberen verder te helpen :wink:

Groetjes,

Max
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
CBRider
Clublid
Clublid

Bericht door CBRider »

@ Julle

Zoals max het mooi verwoord, update laden van mapsource en dan moet het goed werken. NT9 is gemaakt voor XP

Francois
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Abeloos »

@ julle,

Wat hierboven geschreven is, is correct. Ik had er aanvankelijk ook problemen mee tot ik de update had uitgevoerd.
Ik had alvorens die update te doen wel reeds een oplossing voor gevonden
:arrow: compatibiliteitsmodus gewijzigd. Dit is een functie binnen Vista om programma's, geschreven voor eerdere Windows versie,
toch onder vista te laten werken.

Het wijzigen doe je als volgt:
vraag de eigenschappen op via het icoon - klik op compatibiliteit - Vink Compatibiliteitsmodus aan en selecteer het besturingssysteem.

Arne :salute:
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Hoi guys
Alles werkt ondertussen. Ik had compatibiliteit ook al aangepast maar het werkte nog niet. Nu, na een update uitgevoerd te hebben werkt hij direct. Bedankt mannen en steeds tot een wederdienst bereid...
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gesloten