Vorige week komt ??n van de collega's op 't werk mij vertellen dat mijn achterband stuk is
Inderdaad, nog maar eens een nagel opgeraapt Da's de 2de keer in enkele maanden.
Ik denk dat ik mij zo 2 sensoren ga aanschaffen want ik mag er niet aan denken wat er gebeurt als je met een veel te lage spanning een bocht neemt... Ik heb die dingen ooit ergens gezien op internet maar weet niet meer waar.
Kent/heeft er iemand deze accessoires ?
Nu ik elke dag met de motor rij heb ik reeds ondervonden hoe ook de temperatuur be?nvloed.
Ben dan ook van plan om deze cap's aan te schaffen, simpel, goedkoop controlemiddel.
Abel
Mvg, Abeloos Motorrijden is steeds een beetje reizen!
den R1 zot schreef:Dat uw bandjes platter staan dat voelt ge toch direkt h?!
Alleen al het sturen...
Vind ik ook en ik heb niet zoveel vertrouwen in die drukmeterkes. Neem pakweg 10 verschillende, niet geijkte manometers en je hebt 10 verschillende metingen. Ik vraag me dan ook af of men drukventielen kan maken voor 12.50?/set die exact functioneren.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Ja ok ik heb al 8 benzine stationnen gedaan voor de banden op te pompen terug thuis komen en de banden spaning meten met mijn banden drukmeter en er was ook tot 500 gr veschil.
Om de 14 dagen controleer ik de banden spaning.
IK ken er die in de winter periode 3 maanden niet gaan toeren en die vertreken zonder controle van de banden en dan ist hij stuurt niet goet ???? of kon de bocht bijna niet nemen.
Ik doe het thuis en altijd met mijn banden drukmeter ben der toch heel te vreden over .
Voila Rudy
Het beste dat je kan doen is ergens meten met een geijkte manometer en koude banden. Daarna direct met de jouwe het verschil opmeten. Zo weet je voor de toekomst hoeveel je meer of minder moet zetten
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
yep, hier ook om de 2 weken thuis controleren met een geijkte meter. Maar je voelt het idd aan het sturen als de spanning te laag is. Ik heb zo de gewoonte om dit aan te voelen door expres op de voegnaden van 2 macadam banen te rijden. Als ik hem wat voel "zwalpen" weet ik dat ik zeker de spanning eens moet nakijken.
grtz
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)