montage PINLOCKvizier op schubert concept 2
Moderator: Abeloos
montage PINLOCKvizier op schubert concept 2
ik had problemen met de zichtbaarheid door mijn helmscherm (damp) s'morgens, met de fazer nooit problemen gehad ,minimale windbescherming! nu op de FJR zero zicht voornamelijk te wijten aan montage hoog scherm (bijna geen wind) rijdt momenteel met schubert concept 2. heb dit euvel opgelost door montage van PINLOCKvizier en moet zeggen dit helpt in die mate zelfs dat er van damp geen sprake meer is,ik kocht dit in ekoshop te kontich voor de prijs van 82.95?. is wel redelijk van prijs maar ik heb teminste geen kouwe neus meer door met het vizier lichtjes open te rijden.
grtjs flykiller.
grtjs flykiller.
FLYKILLER
Om zo'n pinlock te bevestigen moet je toch gaatjes in je vizier maken, niet? Heb ook een C2 en da's de reden dat ik voor een FogCity inplakvizier heb gekozen. Was ook een stuk goedkoper (dacht rond de 25 euro) maar 't blijft naar het schijnt maar een beperkte tijd werken. Het mijne zit er bijna een jaar op en werkt nog goed.
Benny
Benny
hoy benny, dit vizier heb ik volledig gekocht met de pinlock erin origineel schubert, boren zag ik echt niet zittenbgey schreef:Om zo'n pinlock te bevestigen moet je toch gaatjes in je vizier maken, niet? Heb ook een C2 en da's de reden dat ik voor een FogCity inplakvizier heb gekozen. Was ook een stuk goedkoper (dacht rond de 25 euro) maar 't blijft naar het schijnt maar een beperkte tijd werken. Het mijne zit er bijna een jaar op en werkt nog goed.
Benny
dus heb ik nog een reservevizier waar ik misschien een fogcity in kan kleven dan is het vrouwtje ook dampvrij

bedankt voor de tip

flykiler
FLYKILLER
dit pinlock systeem bestaat nu origineel van schubert zelf
dus pinlock moet dus niet gemonteerd worden.
wordt samen gemonteerd verkocht. ( mag ook wel voor die prijs)
Ik zelf heb er ook zo een, ik kende de voordelen van pinlock al van vroeger en miste dit op mijn schubert
ben blij dat ik het nu terug heb zeker in deze periode koud smorgens of savonds
ik kan terug dampvrij rijden
dus pinlock moet dus niet gemonteerd worden.
wordt samen gemonteerd verkocht. ( mag ook wel voor die prijs)
Ik zelf heb er ook zo een, ik kende de voordelen van pinlock al van vroeger en miste dit op mijn schubert
ben blij dat ik het nu terug heb zeker in deze periode koud smorgens of savonds
ik kan terug dampvrij rijden
- Pikke senior
- 75 cc
Ik heb een vizier met pinlock van Shubert op een S2. Ik heb er ongev. 50 Euro voor bijbetaald.
Ik heb het originele dat er opstond bij aankoop na een 2-tal weken terug mogen inleveren omdat ik te veel klachten had over de kwaliteit van dit vizier in winters weer.
Daarnaast heb ik ook nog een neusstukje moeten plaatsen want de pinlock alleen bleek nog niet voldoende !
Omdat ik rijd bij elk weertype heb ik al meermaals moeten ondervinden dat op dit vlak de Shubert slecht scoort.
Ik vind dit betreurenswaardig voor een helm van bijna 500 Euro. Men beweert dat het mogelijk ook zou te maken hebben wie er de helm draagt (niet iedereen zou evenveel waterdamp uitademen).
Mijn broer zweert bij Shoei want hij zegt deze problemen niet te kennen.
Ik heb het originele dat er opstond bij aankoop na een 2-tal weken terug mogen inleveren omdat ik te veel klachten had over de kwaliteit van dit vizier in winters weer.
Daarnaast heb ik ook nog een neusstukje moeten plaatsen want de pinlock alleen bleek nog niet voldoende !
Omdat ik rijd bij elk weertype heb ik al meermaals moeten ondervinden dat op dit vlak de Shubert slecht scoort.

Ik vind dit betreurenswaardig voor een helm van bijna 500 Euro. Men beweert dat het mogelijk ook zou te maken hebben wie er de helm draagt (niet iedereen zou evenveel waterdamp uitademen).
Mijn broer zweert bij Shoei want hij zegt deze problemen niet te kennen.
Ik ben heel tevreden over mijne schubert
hij is de stilste en dus ook de best afgesloten (zeker rond de halsstreek vandaar dat hij sneller aandampte
ik kan van de originele pinlock geen nadeel vermelden, behalve de prijs mss
wat shoei aangaat ik heb altijd met shoei gereden, bij shoei kan je bv. geen stuk wangstuk vervangen ( niet te krijgen )
en bovendien mis ik een zonneklep zoals bij schubert
maar hij is wel comfortabel wat het dragen aangaat en ook niet echt goedkoop
maar ieder zijn mening hierover, want anders rijden we allemaal met hetzelfde rond
hij is de stilste en dus ook de best afgesloten (zeker rond de halsstreek vandaar dat hij sneller aandampte
ik kan van de originele pinlock geen nadeel vermelden, behalve de prijs mss
wat shoei aangaat ik heb altijd met shoei gereden, bij shoei kan je bv. geen stuk wangstuk vervangen ( niet te krijgen )
en bovendien mis ik een zonneklep zoals bij schubert
maar hij is wel comfortabel wat het dragen aangaat en ook niet echt goedkoop
maar ieder zijn mening hierover, want anders rijden we allemaal met hetzelfde rond
Na de helft van de week in vriesweer te hebben gereden (tot -7 ?C !) vandaag toch eens uitgekeken voor een pinlock. Want de damp in de helm was echt niet te doen.
Heb voor mijn Schubert Concept meteen een nieuw vizier met voorgemonteerde pinlock gekocht, voor 83 euro. Al een toerke mee gedaan. Maakt een enorm groot verschil, al is het ondertussen ook wat warmer.
Op mijn BMW was ik heel tevreden over de Shubert, wat windruis betrof. Ik dacht toen ook dat Shubert de beste was.
Op de FJR maakt de windstroom echter een hels lawaai, ook met verhoogd windscherm. Spijtig.
Heb voor mijn Schubert Concept meteen een nieuw vizier met voorgemonteerde pinlock gekocht, voor 83 euro. Al een toerke mee gedaan. Maakt een enorm groot verschil, al is het ondertussen ook wat warmer.
Op mijn BMW was ik heel tevreden over de Shubert, wat windruis betrof. Ik dacht toen ook dat Shubert de beste was.
Op de FJR maakt de windstroom echter een hels lawaai, ook met verhoogd windscherm. Spijtig.
What goes up, must come down (Tom Petty)
Na de helft van de week in vriesweer te hebben gereden (tot -7 ?C !) vandaag toch eens uitgekeken voor een pinlock. Want de damp in de helm was echt niet te doen.
What goes up, must come down (Tom Petty)
ook een hoog scherm geplaatst maar wel eentje met een luchtsleuf onderaan de bevestiging, scheelt een heel pak in windgeruis (rij ook met concept 2. rij wel op lage stand ben maar 1.82m. het merk weet ik niet exact maar is geen originele van yamaha.Eagle schreef:Na de helft van de week in vriesweer te hebben gereden (tot -7 ?C !) vandaag toch eens uitgekeken voor een pinlock. Want de damp in de helm was echt niet te doen.
FLYKILLER