Alarm
Moderator: Abeloos
Ik denk dat de meesten onder ons die een alarm staan hebben op de moto over een origineel exemplaar van yamaha beschikken. Deze zijn eigenlijk door Spyball vervaardigd en hebben de reputatie van "degelijk systeem" Ikzelf heb ook zo'n exemplaar en heb tot nu toe geen last gehad met ongewild opspringen en dergelijke, wat op zich al heel wat is. Misschien zijn er hier anderen die ervaring hebben met Meta. Ik had die vroeger op de wagen en daar was die wel heel goed, maar van hun motorsystemen heb ik geen kaas gegeten.
Greets
Firechief
Greets
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

Heb ook het originele alarm + gsmalarm op basis van voor melding en bediening op afstand.
Van alarm geen enkele commentaar, destijds zelf gemonteerd, de gevoeligheid hangt af hoe je sensors plaatst (X&Y richting uiteraard).
Beveiliging tegen opladen in bestelwagen nog niet gevonden (behalve da'k met mijn GSMding ongeveer wel de pos. kan te weten komen natuurlijk).
Van alarm geen enkele commentaar, destijds zelf gemonteerd, de gevoeligheid hangt af hoe je sensors plaatst (X&Y richting uiteraard).
Beveiliging tegen opladen in bestelwagen nog niet gevonden (behalve da'k met mijn GSMding ongeveer wel de pos. kan te weten komen natuurlijk).
* If it works, don't fix it *
Volgens mij is een alarm zo (on)veilig als hoe gemakkelijk en hoe snel het kan gesaboteerd worden. Als je binnen de 3 minuten aan de GSM en het geluidsignaal kan (onder het zadel waarschijnlijk), wat is het dan gekort dat alarm ?
Ik heb er geen ervaring mee en heb bijvoorbeeld in mijn auto het minimum van het minimum, omdat het verplicht wordt door de verzekering.
Ik denk dat het enige veilige alarm dat werkt uw eigen billen zijn. Zolang die op het zadel zitten is de kans klein dat de motor ongemerkt wordt gestolen. Dan heb je nog alleen kans op FJR-jacking.
Ik heb er geen ervaring mee en heb bijvoorbeeld in mijn auto het minimum van het minimum, omdat het verplicht wordt door de verzekering.
Ik denk dat het enige veilige alarm dat werkt uw eigen billen zijn. Zolang die op het zadel zitten is de kans klein dat de motor ongemerkt wordt gestolen. Dan heb je nog alleen kans op FJR-jacking.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Ja, dat zei ik toch : niet ongemerkt, en enkel door carjackers (motorjackers als je wilt)Julle schreef:@Leo,
Fout Leo, ook je billen zijn geen garantie. Een vriend van mij is aan de verkeerslichten door twee individu's van zijn motor getrokken terwijl een derde er wou mee wegrijden
Julle
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Juist, mijne maat heeft snel zijn helm afgenomen en er een van zijn belagers KO mee geslagen waarop de anderen zijn gaan lopen. Dus bij eventuele bikejacking je helm afnemen en er zo hard mogelijk mee meppen. Ik las onlangs dat dieven met een camionette met voorwielaandrijving waarvan in de laadruimte de vloer is weggenomen gewoon over de motor rijden en hem daarna optillen en gewoon mee wegrijden
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
ik kan er misschien nog s aan toevoegen dat je op die evt testdag eens effectief jullie alarm kan testen.
ik heb beroepshalve al wa meegemaakt met zelfs peperdure alarmen die het grandioos laten afweten.
systemen die men aankoopt waarvan men denkt dat men vanuit een centrale het voertuig zal stilleggen....
wordt niet meer gedaan, reden : te gevaarlijk voor andere weggebruikers
ik denk dat er niets sluitend is, alles is te kraken!!
een goed degelijk kettingslot aan een stevige boom, vermijden dat da slot op de grond ligt maar dat het hangt( bemoeilijkt het doorknippen)
Luid alarm?? wie kijkt daar nu nog naar om??
willen we het s testen in volle seizoen aan de kust??
en wat betreft die systemen waarmee je je moto kan localiseren na
diefstal, wat als men hem in een container steekt , de boot op , uw detectie zal niet veel helpen hoor
ik heb beroepshalve al wa meegemaakt met zelfs peperdure alarmen die het grandioos laten afweten.
systemen die men aankoopt waarvan men denkt dat men vanuit een centrale het voertuig zal stilleggen....
wordt niet meer gedaan, reden : te gevaarlijk voor andere weggebruikers
ik denk dat er niets sluitend is, alles is te kraken!!
een goed degelijk kettingslot aan een stevige boom, vermijden dat da slot op de grond ligt maar dat het hangt( bemoeilijkt het doorknippen)
Luid alarm?? wie kijkt daar nu nog naar om??
willen we het s testen in volle seizoen aan de kust??
en wat betreft die systemen waarmee je je moto kan localiseren na
diefstal, wat als men hem in een container steekt , de boot op , uw detectie zal niet veel helpen hoor

Preventie diefstal :
We moeten daar heel serieus mee bezig zijn. Een alarm op motoren heeft weinig zin, het effect 'aandacht' is zeer beperkt, en enkel in bepaalde omstandigheden, denk daarbij aan s'nachts uit je garage komen halen.
Wat als je op vakantie bent, of niet thuis ?
De meeste motoren, worden gewoon "in zijn geheel" gestolen, alarm erop of niet, en de zaak is om uw moto zoveel mogelijk slotvast te leggen.
27 schijfremsloten helpen niet, want de moto wordt gewoon opgetild, dus is het zaak om uw moto mechanisch te vergrendelen. Daar zijn zeer goede systemen op de markt voor, te denken aan verankering in de grond (thuis garage), maar ook vooral aan straatmeubilair. Tenslotte worden nog altijd de meeste motoren op straat gestolen.
Koopt U vooral een goede ketting, en die kost centen hoor, reken op minimum 100 euro, en koop de LANGSTE die je kunt vinden. Minimum 1.40m (voor de ABUS modellen) , of koopt u er desnoods 2 van hetzelfde merk, om ze aan elkaar te breien. Soms is het niet altijd mogelijk om met 1 ketting, zelfs van 1.4m, uw moto te beveiligen.
Het voordeel van dezelfde kettingen, is dat je bijvoorbeeld in groepsverband een leuk kettingkje kunt weven door ieder zijn voorwiel, en iedereen ligt op slot.
De transponder van de FJR-modellen vanaf 2003, dat is al een serieuze startonderbreking, maar wat ben je ermee, als je schoonheid verdwijnt achterin een bestelwagen?
Het beste auto-alarm, als ik het heb over contactonderbreking met het oog op het vermijden van ermee te kunnen wegRIJDEN, is nog altijd de zelfgeplaatste verborgen schakelaar. Alle VV1 en VV2 alarmen ten spijt, ze zijn gekend in het milieu, door die stomme fabriekshandleidingen hoe je het moet inbouwen, al of niet met 'dealer-stand', maar waar je zelf een verborgen schakelaartje monteert in het interieur, daar worden pas de tanden op geknarst.
Enkel dood en belastingen zijn zeker.
We moeten daar heel serieus mee bezig zijn. Een alarm op motoren heeft weinig zin, het effect 'aandacht' is zeer beperkt, en enkel in bepaalde omstandigheden, denk daarbij aan s'nachts uit je garage komen halen.
Wat als je op vakantie bent, of niet thuis ?
De meeste motoren, worden gewoon "in zijn geheel" gestolen, alarm erop of niet, en de zaak is om uw moto zoveel mogelijk slotvast te leggen.
27 schijfremsloten helpen niet, want de moto wordt gewoon opgetild, dus is het zaak om uw moto mechanisch te vergrendelen. Daar zijn zeer goede systemen op de markt voor, te denken aan verankering in de grond (thuis garage), maar ook vooral aan straatmeubilair. Tenslotte worden nog altijd de meeste motoren op straat gestolen.
Koopt U vooral een goede ketting, en die kost centen hoor, reken op minimum 100 euro, en koop de LANGSTE die je kunt vinden. Minimum 1.40m (voor de ABUS modellen) , of koopt u er desnoods 2 van hetzelfde merk, om ze aan elkaar te breien. Soms is het niet altijd mogelijk om met 1 ketting, zelfs van 1.4m, uw moto te beveiligen.
Het voordeel van dezelfde kettingen, is dat je bijvoorbeeld in groepsverband een leuk kettingkje kunt weven door ieder zijn voorwiel, en iedereen ligt op slot.
De transponder van de FJR-modellen vanaf 2003, dat is al een serieuze startonderbreking, maar wat ben je ermee, als je schoonheid verdwijnt achterin een bestelwagen?
Het beste auto-alarm, als ik het heb over contactonderbreking met het oog op het vermijden van ermee te kunnen wegRIJDEN, is nog altijd de zelfgeplaatste verborgen schakelaar. Alle VV1 en VV2 alarmen ten spijt, ze zijn gekend in het milieu, door die stomme fabriekshandleidingen hoe je het moet inbouwen, al of niet met 'dealer-stand', maar waar je zelf een verborgen schakelaartje monteert in het interieur, daar worden pas de tanden op geknarst.
Enkel dood en belastingen zijn zeker.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Ja idd, zit al een tijdje te kijken naar een langere ketting, had al een kabelslot gezien (200? !) maar kijk nog wat verder. En met die Grote Slotentest door die NYer weet ik het momenteel helemaal niet meer.
Standaard kettinglengte is wriemelen, te kort en veel gemanuvreer om 'm dicht bij paal te krijgen.
Standaard kettinglengte is wriemelen, te kort en veel gemanuvreer om 'm dicht bij paal te krijgen.
* If it works, don't fix it *
Wij gebruiken 2 kettingen van ABUS, de 1.4m versie.
Maar wij hebben het voordeel om met 2 motoren altijd een "hinderpaal" bij de hand te hebben. Het systeem werkt uitstekend, vrij gemakkellijk om snel te monteren, en beide kettingen kunnen zonder problemen aan elkaar verlengd worden.
We hebben beiden een sleutel van elk zijn ketting, zodat er nooit niemand 'gevangen' zit in de ketting, als we individueel onderweg zijn.
Maar wij hebben het voordeel om met 2 motoren altijd een "hinderpaal" bij de hand te hebben. Het systeem werkt uitstekend, vrij gemakkellijk om snel te monteren, en beide kettingen kunnen zonder problemen aan elkaar verlengd worden.
We hebben beiden een sleutel van elk zijn ketting, zodat er nooit niemand 'gevangen' zit in de ketting, als we individueel onderweg zijn.
N 51°6.165 E 4°20.060